2021-09-10, 15:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ett vanligt kort har nummer, namn mm PRÄGLAT på framsidan.
Visa har det printat på baksidan.
På framsidan står det bara Santander + visa logon.

Ser mer ut som ett passerkort på jobbet än ett kontokort.
Okej men det är väl en designdetalj, läste det som att man hade tryckt ditt kontonummer på kortet.
Citera
2021-09-10, 15:08
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mycket märkligt. Otroligt låg respekt för kunderna. De verkar inte vara någon seriös bank.

Vet någon VARFÖR Santander byter MC mot VISA? SEB gjorde ju precis tvärtom för några år sedan. De tyckte att VISA blev för dyra. Jag gillar dock VISA, inte minst reseförsäkringen
Så gjorde Länet också och tycker nog att MC funkar aningens bättre faktiskt även om det inte är jättestor skillnad.
Citera
2021-09-10, 15:13
Medlem
george.sthlms avatar
Sjukast är väl ändå Handelsbanken, jag har 3 kort

Vanligt Blått MC
Platinum MC
Företagskort Visa (!!)
Citera
2021-09-10, 15:44
Medlem
Lungcancers avatar
Citat:
Vad hjälper det honom och andra att DU fått din kod.

Fan va mycket skit du skriver på detta forum. har du en dålig dag eller har du en funktionsnedsättning ?
Fast vad jag vet så har alla andra också fått sin kod, varför ska Santander Bank få skit när EN person har problem? Som dessutom beror på han själv?
Citera
2021-09-10, 20:09
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Fast vad jag vet så har alla andra också fått sin kod, varför ska Santander Bank få skit när EN person har problem? Som dessutom beror på han själv?
Jag fick mitt kort för en mer än en vecka sedan, men har ännu inte fått någon kod. Det löser sig.
Citera
2021-09-10, 21:23
Medlem
Citat:
Jag hittade detta på Santander's hemsida:

Jag har fått ett nytt kort men har inte fått min PIN-kod?

PIN-koden kommer i en separat försändelse inom cirka 3 arbetsdagar efter att du fått ditt nya kort.
Du kan även se din PIN-kod i internetbanken. Logga in till internetbanken med BankID

Publicerad 07 september, 2021

Tyvärr har de inte lyckats få till det i internetbanken men "jobbar på det med högst prioritet".
Citera
2021-09-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer

Då vet du inte mycket. Varför tror du att det är så lång kö till deras kundtjänst just nu?

Edit: Vad har jag gjort för fel?
Senast redigerad av skynet-bot 2021-09-10 kl. 21:27.
Citera
2021-09-10, 21:52
Medlem
Santander är inte som Klarna bank då: att fortfarande ha en 10 år gammal folkbokföringsadress i sina register så att all post kommer till en adress som inte ens är giltig?
Citera
2021-09-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Santander är inte som Klarna bank då: att fortfarande ha en 10 år gammal folkbokföringsadress i sina register så att all post kommer till en adress som inte ens är giltig?

Nix, kortet kom fram fint. Det är deras egna ord både på telefon och hemsida att de inte fått iväg koderna.

Det är ju i sig inget problem. Problemet är att de spärrat gamla kortet innan man fått kod till det nya.
Citera
2021-09-11, 23:33
Medlem
Citat:
Dessutom Santanders nya VISA ser ut som ett skämt.
Kontonummer, cv kod och expiry står på baksidan. Trodde det var ett skämt först.

Har ett MasterCard från SEB Kort och även där är alla numren på baksidan. Men har inte sett en reliefkortmaskin på över 20år så det ska nog gå bra.
Citera
2021-09-11, 23:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har ett MasterCard från SEB Kort och även där är alla numren på baksidan. Men har inte sett en reliefkortmaskin på över 20år så det ska nog gå bra.
Mitt MC från SEB är räfflat. När skaffade du ditt?
Citera
2021-09-11, 23:46
Medlem
Citat:
Mitt MC från SEB är räfflat. När skaffade du ditt?

Det är inte SEBs egna utan ett sånt här:
https://sebkort.com/sv/se/sj-prio-ma...io-mastercard/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in