Citat:
Ursprungligen postat av
kLFFiVfTFba9Huz
Man undrar hur det är att som kille jobba på den avdelningen idag? Vågar de gå in i ett rum själv utan att ha en kollega med sig?
Jag är insatt i vården, dock inte på denna avdelning. Jobbat på ett par av de större kliniker (med +7 avdelningar)i Sverige. De flesta större kliniker som är välfungerande och bra styrda har strikta regler när det gäller patient kontakt. Att hela tiden sträva efter att personalen har ryggen fri är alltid viktigt. T.e.x att när man har samtal med patient sitter man i ett samtals rum i korridor med fönster så att kollegor kan titta vad som händer. Där det är bra bemannat så har man även så att kanske en kollega har tillsyn eller att personal ej får stänga dörren och vara självmed en patient utan det ska vara öppet och alltid jobba två och två med patienter i sina rum.Så att man inte kan be beskylld för något, eller något olämpligt sker så är det en kollega där också . Det är både för personal och patientens säkerhet. Och även att man inte vidrör patienten för att skapa repor/allians, kramar, tar i handen osv. Härskar teknik är strikt förbjudet i många regioner.
Jag vet att personalen på den här avdelningen är jätte bra, jobbat länge och kunniga, jämfört med många andra sjukhus avdelningar runt om i Sverige. De är otroligt kunniga. Dock ibland underbemannat. Och det har jag bekräftat från folk utifrån.
Och äneg ingång tvivlar jag på historien stämmer. För det är nästan omöjligt att vara själv med en patient utan att en kolega kikar förbi under en längre period. max 5 minuter.