Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
En del av makthierarkin handlar om hur vi betraktar våld som fenomen. Vi har fått lära oss att våld är när unga, ickevita män skjuter på varandra (eller går runt på stan och agerar maskulint, tuttar med bilar, pratar med slang, har relationer med vita kvinnor). Men få betraktar det som våld när ickevita trängs ihop i ghetton, utsätts för rasism, när ett rasistiskt parti får 20% av rösterna, när Claes Malmberg skämtar om döda ungdomar.
Denna normalisering av våld vill jag bryta. Jag är inte en död fisk. Jag vägrar flyta med strömmen och tänker själv.
Du flyter ju med strömmen eftersom samhället präglas av den politisk korrekt tankegång som du precis utryckte här.
Du själv har sagt att "rasister" bara utgör 20% av befolkningen i koppling till att ca 20% röstar på SD. 20% är inte majoriteten av befolkningen, de resterande 80% är dock det är dessa 80% av befolkningen som du själv tillhör. Du är därför inte en självtänkande individ som "går emot strömmen", även om du själv vill inbilla dig det.