2022-11-21, 08:52
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Det omtalade programmet med ortenvisan gick i repris i tv igår. Inget hörs från dom lättkränkta idag. Skönt väl

Såklart de inte bryr sig idag. Det var bara en fluga och trots att ingenting förändrats och sången borde vara lika "kränkande" idag så bryr sig ingen SJW. De vill bara hoppa på nåt trendigt och få skrika av sig lite.
Citera
2023-01-06, 11:06
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
En del av makthierarkin handlar om hur vi betraktar våld som fenomen. Vi har fått lära oss att våld är när unga, ickevita män skjuter på varandra (eller går runt på stan och agerar maskulint, tuttar med bilar, pratar med slang, har relationer med vita kvinnor). Men få betraktar det som våld när ickevita trängs ihop i ghetton, utsätts för rasism, när ett rasistiskt parti får 20% av rösterna, när Claes Malmberg skämtar om döda ungdomar.

Denna normalisering av våld vill jag bryta. Jag är inte en död fisk. Jag vägrar flyta med strömmen och tänker själv.

Du flyter ju med strömmen eftersom samhället präglas av den politisk korrekt tankegång som du precis utryckte här.

Du själv har sagt att "rasister" bara utgör 20% av befolkningen i koppling till att ca 20% röstar på SD. 20% är inte majoriteten av befolkningen, de resterande 80% är dock det är dessa 80% av befolkningen som du själv tillhör. Du är därför inte en självtänkande individ som "går emot strömmen", även om du själv vill inbilla dig det.
Citera
2025-09-04, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Jag tyckte själv att Ganman skrev bra om detta på Facebook

"Jag håller helt med de som kritiserar "Parlamentet" för deras ”Urten”-visa – den var inte ett dugg rolig. Det är i och för sig inget i Parlamentet som är roligt... och mellan skål och vägg tycker ingen som medverkar i programmet att det de gör är särskilt bra.

Det GÅR inte att tycka att Parlamentet är roligt om man har idoler som Louis CK, Ari Shaffir, Bill Burr, Eddie Izzard, Paul Mooney, Anthony Cumia, Bill Hicks och Sarah Silverman.

...och det har Parlamentetgänget.

De är med i TV 4 för att de får betalt, inget annat. Det har inget med humor att göra. "Parlamentet" är ett billigt skådespel för att distrahera medel-Svensson och medel-Abdullah från det faktum att deras politiker numera r*vkn*llar dem på daglig basis.

Jag förstår – på riktigt – att det sticker i ögonen på många som bor i nerslitna förorter när välbeställda PK-horor som Claes, Petra och de andra sitter och leker roliga timmen på Fyran; kikar ner från elfenbenstornet och gör sig lustiga över att Sverige har blivit ett supersegregerat och supervåldsamt tvåtredjedelssamhälle (snart ett EN tredjedelsamhälle...) där alla misslyckanden ska skylas över genom att man viftar hysteriskt med en stor, färgglad regnbågsflagga.

[...]

Er menlösa Urtenvisa är i vilket fall ett paradexempel på det numera oöverstigliga glappet mellan den rödvinsdopade medelklassen och de som tvingas bo på platser där det skjuts med automatvapen ute vid sandlådan.

”Men vi skojar ju med gangstrarna!” låter försvaret.
Ja… jo… men allt ni borde göra just nu är att driva skoningslöst med de människor som kämpar med näbbar och klor för att vi ska få MER gangstrar i Sverige, MER våld, MER segregation, MER kaoz…

Det vill säga De Goda.
Per, Märta, Morgan, Stefan, Micke, Ulf & co."
Urtenvisan var inte ett dugg rolig? Publiken skrattade hjärtligt så nog var den rolig. Han verkar ha en väldigt överlägsen och nedsättande attityd mot andra människor den där Ganman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in