Citat:
Ursprungligen postat av
Haas84
Jag brukar köra 1 års fast, men nu är dom för dyra. Men såg nyss att man kan få rätt bra pris på 3 månader. Nackdelen är då att man kommer behöva binda om mitt i vintern, vilket jag antar inte är det mest fördelaktiga? Brukar annars alltid binda under våren då jag alltid fått bäst pris då.
Vad tror/ tycker ni som kanske har lite bättre koll på elpriser i det stora hela än vad jag har?
Senaste 2x valen för att välja abonnemangspris har jag alltid valt fastpris . Elförsörjningen i Sverige har undan för undan blivit mer och mer beroende av vindkraften, samt att det stängts kärnkraft under tiden. Det gör att den
generella prisbilden på el stiger, och finns det perioder då det inte blåser (Som just nu sedan 2-3 veckor tillbaka) . Ingenting säger att det kommer att bli en förändring, snarare ytterligare försämringar är att vänta eftersom Mp mupparna är fast beslutna att skapa elbrist till varje pris.
Lägg ihop det med dåligt fyllda vattenmagasin i vattenkraftverken, som just nu ... finns förutsättningar att priset kommer att stiga ytterligare