Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Sannolikheten att AfS skulle komma in är ju obefintlig, men låt oss som en ren tankelek anta att de gör det. Vad händer då? De övriga partierna (inklusive SD) kommer att mobba ut dem på alla sätt. Man kommer att blockera dem genom en super-DÖ så att de får noll inflytande oavsett vem som regerar.
Eftersom de flesta av AfS väljare skulle komma från SD skulle de rödgröna garanterat bli större än de blågula (exklusive det utmobbade AfS). Resultatet skulle alltså bli fyra år till med en rödgrön regering.
Tar hellre en rödgrön regering än Kristerssons jävla vaccinpass och globalistsmörande. Och vad är ens skillnaden mellan S och M-ledd regering? Sverige är doomed i vilket fall. Högerblocket tjatar om kärnkraft men vägrar prata om det största problemet, nämligen att vi är uppkopplade till elnätet med massa andra skitländer som gör allting dyrare för oss. Jävla idiotisk populism. Och kolla budgeten som gick igenom i höstas av M-KD-SD. Varför förhandlade man inte fram en budget som hade fått S att kasta in handduken? Hon styr för fan landet fortfarande just eftersom den budgeten var som regeringens. Trots den budgeten fortsätter vi dela ut medborgarskap som från flingpaketen.
Var är dom skarpa förslagen om sänkt bränslepris? Moderaterna/KD vågade inte ens rösta på SD:s förslag för några veckor sedan. Samtidigt står SD där och tiger istället för att offentligt sätta press på M/KD. Allt på grund av rädslan att eventuellt göra Kristersson sur och få Åkesson ut i kylan igen. När ska Åkesson pressa M/KD om deras bravader kring 150 miljarder till EU, deras beviljande av public service skatt? Varför går inte Åkesson på offensiven och kräver att lagen om hets mot folkgrupp ska avskaffas? När ska något parti i högerblocket ta upp frågan om vår skadliga narkotikastrafflag kring eget bruk? När ska något parti i det så kallade högerblocket våga lägga ner systembolaget? Eller 25 procent platt skatt? Som sagt. Du får bara samma skit, och Åkesson låter tyvärr detta ske eftersom han är en del av värmen och vågar inte bråka sig ur den.
Förövrigt börjar jag bli trött på dessa "röst på småpartier är bortkastade eftersom dom aldrig kommer komma in och om dom ändå skulle komma in yada yada yada". Jag röstar efter övertygelse. Hade inte folk röstat efter sin övertygelse så hade inte SD idag haft 17,5 procent och utanför Rosenbads portar. Hade SD och Kristersson förtjänat min röst så hade jag röstat på dom. Varför ska jag rösta på SD som svänger i EU, NATO, tycker vaccinpass är bra och slickar moderaternas arsle i övrigt? Och kolla hur defensiv Åkesson är mot sina borgerliga vänner. Noll energi eller krut. Han vågar inte ens gå ut och konfrontera Liberalerna trots att Liberalerna hånskrattar åt tjockis-Jimmie om att SD minsann inte ska få sitta i regering. Trots att Åkesson kan vifta med 17,5 procent och förklara för L och Pehrsson hur det ligger till.
Att rösta på Andersson eller Kristersson är ungefär som att rösta på Mona Sahlin eller Reinfeldt 2010. Du får bokstavligen samma skit. Det är dags att röra om i grytorna och skrämma etablissemanget (SD ingår där) genom att proteströsta på AfS. 1 procent räcker för att visa media att ett nytt parti är på väg med ny energi och kraft som kommer syna och blotta deras nakna arslen. Sen om AfS kommer få inflytande eller komma över spärren skiter väl jag i. Jag röstar helt enkelt efter min övertygelse. Ingenting annat.
// fd SD-väljare