Efter att ha plockat ner klippbordet på min åkgräsklippare och gjort rent (vilket var välbehövligt: ungefär 8 kg gräs satt fast därunder!) så skulle jag montera tillbaks alltihop igen.
Döm om min förvåning när remmen plötsligen verkade ha blivit längre!?
På midjan sitter en liten klisterlapp som tydligt visar hur den ska monteras och enligt den så är det hela mycket enkelt: remmen går från remskiva till remskiva och sen spänner man den med spännaren som sitter monterad i mitten av bakre remskivan.
Inga problem eller hur?
Fel!
Remmen har alltså växt för det är totalt omöjligt att montera dit den utan att den gnider mot sig själv!
Det störande i det hela är att före jag plockade ner den så var det minst 5 cm emellan, men nu ligger den dikt an!
Eftersom det är en gammal klippare så är inte klippbordet på något vis rörligt i längsled, så det är inte det som är problemet.
Snälla med-Flashbackare: nån av er måste väl ha varit med om samma sak och vet lösningen?
Mitt sista hopp innan det var dags att ringa närmaste järnhandel och fråga åkte precis hem efter att vi legat ute och krälat under en klippare i 2-3 timmar...före det har det varit 2 andra och tittat, men ingen kan lista ut hur det skall sitta.
Hjälp!!!