2006-06-08, 17:43
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Finns det flera olika fästpunkter (t.ex för snöslunga?). Kanske aggregatet monterats på fel plats? Jag har ingen erfarenhet av just den här modellen (bara farsans åkklippare, men det är en helt annan konstruktion).
Det finns snöslunga, snöskrapa och borste. Alla fästs i framhjulsnavet precis som bilden.
Får du inte till det Mondo kan du ju alltid ta några bilder och lägga ut.
Citera
2006-06-08, 23:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Uppdatering:

ännu en dag, ännu några timmars liggande under en åkgräsklippare.
Jag KAN bara inte förstå vad felet är!
Det går inte att rubba klippbordet i någon riktning, inget är löst, remmen ligger rätt, det är samma rem som förut passade...så jag tror jag lägger ner det här nu.
Det finns fan inget mer att göra, förutom möjligen lämna in den på verkstad.

Men jag vill tacka alla som försökt hjälpa mig!
Hygglo grabbar!
Citera
2006-06-08, 23:20
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Uppdatering:

ännu en dag, ännu några timmars liggande under en åkgräsklippare.
Jag KAN bara inte förstå vad felet är!
Det går inte att rubba klippbordet i någon riktning, inget är löst, remmen ligger rätt, det är samma rem som förut passade...så jag tror jag lägger ner det här nu.
Det finns fan inget mer att göra, förutom möjligen lämna in den på verkstad.

Men jag vill tacka alla som försökt hjälpa mig!
Hygglo grabbar!

Återkom med en rapport när det ordnat sig! Är lite nyfiken på vad som är felet.
Citera
2006-06-08, 23:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Återkom med en rapport när det ordnat sig! Är lite nyfiken på vad som är felet.

Hrmm...jag är inte LITE nyfiken på det, kan jag säga.
Problemet är väl det att om jag nu blir tvungen att lämna in den och snubben fixar det hela på 5 sekunder...då förlorar man väl det sista av sitt förstånd.
Citera
2006-06-09, 17:33
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Problemet är väl det att om jag nu blir tvungen att lämna in den och snubben fixar det hela på 5 sekunder...då förlorar man väl det sista av sitt förstånd.
Precis, därför föreslår jag att du lägger ut lite bilder på problemet så får vi se om vi kan lösa det här på Fb.
Citera
2006-06-09, 17:36
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Precis, därför föreslår jag att du lägger ut lite bilder på problemet så får vi se om vi kan lösa det här på Fb.

Jo, det är ju alltid bäst om vi kan lösa det inom familjen, så att säga.
Jag sitter just nu och väntar på att min hyresvärd ska kommma hit och ta en titt på det hela, men lyckas inte han heller så tar jag några bilder och lägger upp!
Citera
2006-06-17, 22:44
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Jo, det är ju alltid bäst om vi kan lösa det inom familjen, så att säga.
Jag sitter just nu och väntar på att min hyresvärd ska kommma hit och ta en titt på det hela, men lyckas inte han heller så tar jag några bilder och lägger upp!

Nå hur gick det?
Citera
2006-06-18, 06:18
Moderator
MondoBizarros avatar
Efter påstötningar av Pendeltåg så kände jag mig tvungen att uppdatera den här tråden:

Inget har hänt.
Inte för att jag inte tror att jag inte har en lösning på det hela, vilket kommer att innebära att borra nya hål och flytta fram klippbordet några cm, vilket i alla fall kommer vara en temporär lösning, utan för att jag den senaste 1 ½ veckan har jobbat 12-13timmars dagar och inte haft kraft att ta tag i det hela när jag kommit hem.

Flygdagar kan ta musten ur en, innan de ens har inträffat, så mycket kan jag säga.
Och nu sitter jag här och väntar på att det ska bli dags att gå och duscha för att sen åka och få den här flygdagen avklarad.

Kan väl säga det också, att har ni tänkt er till F7 Såtenäs idag så var i tid!
Eftersom fredagens genrep blev lite av ett fiasko publikmässigt (min bästa uppskattning lite snabbt är att det högt räknat var 2-3000 där och planen låg på ca 10-20 000...
Detta för att avlasta lite från huvudflygdagen som då är idag, men glömmer man annonsera att det är öppet för allmänheten även fredag så blir det såhär...

Så idag kanske siffran rör sig uppåt 60 000.
Kanske mer om vädret är bra och efter att ha vridit huvudet ca 50 grader och tittat ut genom fönstret så...ja, det är bra väder här.

Hur som helst, dags att gå och duscha!
Ha en bra dag, jag lär ha en jobbig dag!
Citera
2006-06-18, 10:55
Medlem
Megaforces avatar
Är det inte enklare att kanske skaffa en något kortare rem? Har du verkligen mätt så att remmens längd stämmer mer märkningen (om den fortfarande syns). Det KAN ju tänkas att remmen faktiskt brustit (och att du därför haft problem med klipparen och rengjort den). När armeringen brister i en rem så kan den töjas en hel del utan att det direkt syns utanpå.

I övrigt så märkte vi av Team-60 samt några Gripen igår över Göteborg. Tyvärr syntes det inte så bra härifrån annat än vid överflygningen.
Citera
2006-06-18, 11:08
Medlem
Provat att sänka bordet? Ett tips när du håller på, vält upp klipparn i sidled men se till så att förgasaren är uppåt.
Citera
2006-06-24, 17:02
Moderator
MondoBizarros avatar
Uppdatering:

klippte gräset igår!
Och GISSA att det behövdes!

Lånade en rem av farsan som kom från en likadan klippare, några år äldre bara, och gissa vad?
Samma sak.

Nånting har hänt, men vad tvistar de lärde om.
Till slut, i ren frustration bestämde jag mig för att testa nåt nytt: jag flyttade upp remmen på remskivan på klippbordet så att den satt "över" och visst, det räckte för att remmen inte skulle gnida mot sig själv, men det är fortfarande inte bra.

Så jag blir tydligen tvungen att göra som jag tänkte: borra nya hål och flytta fram bordet ett par centimeter.
Tragiskt men sant.

Tack iaf till alla som försökt hjälpa mig i den här tråden!
Ett av skälen till att man gillar FB: har man frågor som är svåra att få besvarade nånannanstans så ställer man den här!
Citera
2006-06-26, 06:03
Medlem
tjaboooos avatar
kan trösta dej med att du är inte ensam att ha problem med remmarna.

körde sönder 7-8st en sommar och inte en j***l inne på verkstan kunde komma med en vettig förklaring till varför remmarna gick av så dom bytte halva maskinen och sen såldes den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in