• 1
  • 2
2021-09-06, 17:16
Medlem
Hejsan! Anser ni att det är nödvändigt att vara fast anställd om ni har en relation med någon? eller hade ni accepterat att personen är timanställd? säg att ni är i åldern 25-30 när ni dejtar personen.
Har märkt att en del tjejer typ undrar varför har du inget riktigt jobb. Och det kan jag tycka är väldigt märkligt när man dejtar liksom. Haka upp sig på en sån sak liksom. Dom själva är ju oftast bara undersköterskor/ekonomiassistent eller dylikt. Ytterst få tjejer har ju en lön över 30 tusen i 25-30 års åldern.
Senast redigerad av estet10 2021-09-06 kl. 17:21.
Citera
2021-09-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hejsan! Anser ni att det är nödvändigt att vara fast anställd om ni har en relation med någon? eller hade ni accepterat att personen är timanställd? säg att ni är i åldern 25-30 när ni dejtar personen.
Har märkt att en del tjejer typ undrar varför har du inget riktigt jobb.
Jag tror att alla kvinnor tycker det är viktigt att man har ett fast jobb.....
Citera
2021-09-06, 17:27
Medlem
blisteryrashs avatar
Om det hakar upp sig direkt på grund av att du är timanställd, skulle jag vilja påstå att det är en hyfsat tydlig indikator på hur det skulle kunna komma att se ut i ert eventuella framtida förhållande.
Citera
2021-09-06, 17:27
Bannlyst
Är du 25-30 bör du kunna försörja en eventuell familj och det klarar du inte som timanställd på något kebabhak
Citera
2021-09-06, 17:38
Medlem
Glostrups avatar
Det handlar troligen inte bara om anställningsform. Om du verkar sakna egen drivkraft eller ambition, och jobbar som timanställd, så är det väl inte helt otänkbart att din framtid ser mindre ljus ut än om du är driven och har ett bra jobb. I 25-30-årsåldern så är det knappast ovanligt att ha ett hyggligt jobb där man ser både karriär och framtid.

Själv skulle jag aldrig dejta en tjej som saknar ambitioner, eller som inte har någon plan med sitt liv. En tjej som är lite framåt tänker förmodligen på ungefär samma sätt.

Men om du har ambitioner om mer än timjobbet, är normalbegåvad, har humor och inte följer nån konspirationsteori eller har incel-kvinnosyn, så spelar nog inte ditt nuvarande jobb så stor roll.
Citera
2021-09-06, 17:44
Medlem
Ja, självklart måste han ha jobb.
Citera
2021-09-06, 17:49
Medlem
vadå fast jobb. det har väl ingen.
Citera
2021-09-06, 17:54
Medlem
Carnills avatar
Helst hade jag väl velat att den jag har relation med hade ett fast jobb men jag skulle inte rata han för det. Huvudsaken är att han drar in en hyfsad summa varje månad.
Citera
2021-09-06, 18:12
Medlem
vadsadusadus avatar
Min partner är både arbetslös och sjuksriven 100%. Det är inget hinder så länge han har inkomst nog att klara sig utan att jag försörjer honom.
Citera
2021-09-06, 18:24
Medlem
maxatdunders avatar
En kvinna behöver inte ha ett fast jobb överhuvudtaget om hon är drivande och duktig på andra plan.
Citera
2021-09-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Har märkt att en del tjejer typ undrar varför har du inget riktigt jobb. Och det kan jag tycka är väldigt märkligt när man dejtar liksom. Haka upp sig på en sån sak liksom. Dom själva är ju oftast bara undersköterskor/ekonomiassistent eller dylikt. Ytterst få tjejer har ju en lön över 30 tusen i 25-30 års åldern.

de är väl viktigt om man vill leva i företags förhållande
Citera
2021-09-06, 18:37
Medlem
fizzles avatar
Tycker det spelar roll hur man presenterar det.
Är du timanställd för att kunna göra saker vid sidan om, kan det vara en acceptabel förklaring.
Men är du i samma förklaring helt bestämt i att du aldrig vill gå upp i fler timmar, aldrig någon gång ha fast etc, så låter det väldigt simpelt och oambitiöst.
Det är inget märkvärdigt om det är en temporär situation som man är medveten om, men det måste finnas något riktigt och utvecklande vid sidan eller inom snar framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in