Citat:
Ursprungligen postat av
LarsLiander
Hr r texten som jag bestred fakturan med fr tv r sedan.
Hrmed bestrider jag faktura 581.
Jag anser att ni tagit fr mycket betalt fr ett uppdrag som omfattar en relativt enkel okomplicerad bodelning enligt Sambolagen utan ngra srlsningar. Det r en bodelning av standardkaraktr.
Fakturan r i flera fall otydlig och dr finns mnga poster dr det inte gr att frst vad/vem som avses?
Jag har inte ftt ngon mjlighet att pverka kostnaden och inte heller ftt ngon information om kostnadslget. Allt jag har ftt veta r att frrttaren inte fortstter bodelningen utan frskott.
Jag anser drfr att kostnaden br snkas till hlften, vilket borde vara mer normalt.
Jag finner det ven mrkligt att det i rendet har drivits frgor som inte ingr i uppdraget bodelning, civilrttsliga frgor. En annan mrklighet rr kostnader avseende vrdering av bostaden. Inget av detta har gjorts p mitt uppdrag. Detta br rknas av.
Det r inte rtt mot kund.
P fakturan mste det vara riktigt specificerat vad det r som du ska betala fr. Vad hade ni kommit verens om vad som skulle utfras? Hade du ftt ett kostnadsfrslag?
Anml fretaget till allmnna reklamationsnmnden och kontaktakta allmnna reklamationsnmden nu idag.
Vi avgr tvisten
Allmnna reklamationsnmnden (ARN) r en myndighet. Vi avgr renden dr konsumenter r i tvist med fretag. Vi fattar beslut som r en rekommendation om hur rendet ska lsas. Innan konsumenten anmler rendet mste fretaget sagt nej till konsumentens krav. Vi har ingen rdgivning.
https://www.arn.se/