Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Konstnärliga val görs av regissör, producent osv. Om du vill veta något om de konstnärliga valen i just detta fall får de fråga dem.
Jag visste inte att det fanns grådvärgar, vildvittror och rumpnissar under svensk medeltid. Har heller aldrig hört att det fanns en skog som hette Mattisskogen så det där tror jag du fått om bakfoten.
Tycker du att Sagan om ringen utspelar sig i medeltida England bara för att de snackar engelska och för att författaren är en britt?
Var i böckerna/filmerna om Pippi står det att hon är svensk? Hennes morsa är död och av okänd härkomst och hennes farsa är negerkung i Söderhavet.

Den där var lite rolig! Jag har inte läst bok eller sett filmer väldigt nyligen men jag ett försök!
Hennes namn Pippi-Lotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump är såklart ett lustigt namn men med mycket svensk klang.
* Lotta - Rullgardin - Krusmynta - Dotter - Lång strumpa = svenska ord och svenska namn
Sen tänker jag
* Fräknar och rött hår
* Bor i Sverige och testar gå i svensk skola, samt så görs försök att få in henne på svenskt barnhem
* Ingen frågar henne vilket land hon kommer ifrån
Egentligen är det väl inte mycket som talar emot att hon skulle vara svensk
Nu handlar inte tråden om pippi