Det känns som att Aftonbladet kan få näsan tvinnad
Missförstå mig rätt det är inte så att jag är ngn " Kameljockeykramare "
Meneehh..hh
Det visar en ny rapport som bygger på
polisens hemligstämplade utredning Släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...&reason=denied
Det är mao en av Polisen upprättad " Privat " Rapport som utpekar vissa grupper med en etnisk faktor klart tydlig
Men under gårdagen brakade två av släkterna samman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...k-med-slagtran
I rapporten beskriver polisen de aktuella nätverken ”bedriver både legal handel med varandra och
samarbetar i brottslig verksamhet, exempelvis narkotikahandel och häleri”.
Men under gårdagen brakade två av släkterna samman.
För det första uppkommer frågan
hur en hemligstämplad rapport kan refereras i Partinära Organet Aftonbladet .
Sedan som löken på laxen utpekas dessa som Kriminella ..vilket är förtal .. där sanningshalten inte har betydelse
Säg att man hade utpekat Judiska Församlingen i Malmö som en Kriminell organisation eller Svenskt Näringsliv som drivande av Arbetsplatskriminaliteten ..på hemliga rapporter ..
Utan gripanden eller lagföranden.. Det går ju inte ...
Återigen är ingen " Kameljockeykramare " men hemligstämplade rapporter ev Angiveri det var ju DDR
Deutsche Demokratische Republik gick inget vidare ...
En demokrati har en styrning granskning öppenhet av myndigheter det är ju pkt 1 i Våran demokrati som inte kan förlora ... Skall det råda förtroende för polisen inte minst i en universitetsstad skulle det varit
mer gripanden och mindre snack. Gå mer i synk med medborgarna.
Jag frågar mig ett brott som narkotika handel som per definition har ett kundflöde med då enligt rapporten kända familjer ..Med ovanliga namn ..Hur är det möjligt inte punktmarkera trampa av Kängorna vid hälen tills gripanden sker .. Fä stopp på det ... Kända personer lätta finna Toppar upp på Kumla bunkern. Släpp sargen....
Flotta Mercan 300 meter sedan Körkortskontroll fortsätt så ...
Visst jag köper det också att pressen tar ut svängarna ger det GK .. MEN den håller inte
Kriminella klaner OK säg att vi köper det och ni vill inte visa rapporten -->
ÄR NÅGON GRIPEN
Det svammlar Närpolischef Nyberg OM på Stats TV
Universitetsstad 50 000 lågt räknat som tar den
premiss 1 kriminella klaner
premiss 2 hemligstämplad
premiss 3 inga gripanden
Antingen valsar snuten .. eller så föreligger det bevissvårigheter eller ngt annat Problem
Då öppnar man upp den Dialogen med demokratin lokalsamhället Hur vi når lösningen
Cooperate fully eller sätter upp Nyberg på Bortröstningsbar plats ..
Komma med en ny hemlig rapport inga gripanden finns ju inte