2021-09-07, 22:23
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Fast det är inte 'sådana här slagsmål' på tre olika platser samma dag, varav en var utanför sjukhuset. Och det är inte med hitresta muskler från resten av landet, eller världen. Och det är inte som ett resultat av en 'flera veckors lågintensiv konflikt'.

Det är alltså inte på något sätt som ett huliganslagsmål, eller ett gammalt krogslagsmål i en folkvisa, utan det är moderna kriminella klaner som ignorerar polisens våldsmonopol och skapar sin egen rättvisa.
Och tack vare idioter som du så lyckas de, istället för att stoppas. Det är relativiseringen.
Samma sak som när de sätter upp vägspärrar i Göteborg eller styr sitt område med järnhand, och samhället inte reagerar. Säg en huliganklubb som gör det. Dessa klaner är samhällshotande, huliganerna är bara ett besvär.

När har gäng satt upp vägspärrar i Göteborg utan att samhället reagerar?

Och det är nog just lågintensiv konflikt det var mellan de olika klanerna/familjerna ute på vischan, som då och då urartade i blodiga slagsmål, säkerligen flera om dagen ibland.
Citera
2021-09-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Redan från början stod det klart att det var frågan om två kriminella nätverk, och redan igår kväll bad jag den som ville peka på ett enda inlägg där jag sagt emot detta. Kom inget, kan man säga...

Däremot har jag visat att sådana här slagsmål har skett genom alla tider i Sverige (gamla folkvisor) och sker regelbundet med fotbollshuliganer också som slåss om en grön/vit eller gul/svart toppluva

Noterar att du fortfarande av någon anledning vägrar kalla grupperingarna för klaner? Klaner är annars vad det är, alltså släktbaserade nätverk, som dessutom är kriminella i väldigt stor utsträckning. Kan vi i alla fall enas om att den företeelsen är relativt ny i landet, eller åtminstone att vi sluppit det under 1900-talet utan att sakna det?
Citera
2021-09-07, 22:29
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Fast det är inte 'sådana här slagsmål' på tre olika platser samma dag, varav en var utanför sjukhuset. Och det är inte med hitresta muskler från resten av landet, eller världen. Och det är inte som ett resultat av en 'flera veckors lågintensiv konflikt'.

Det är alltså inte på något sätt som ett huliganslagsmål, eller ett gammalt krogslagsmål i en folkvisa, utan det är moderna kriminella klaner som ignorerar polisens våldsmonopol och skapar sin egen rättvisa.
Och tack vare idioter som du så lyckas de, istället för att stoppas. Det är relativiseringen.
Samma sak som när de sätter upp vägspärrar i Göteborg eller styr sitt område med järnhand, och samhället inte reagerar. Säg en huliganklubb som gör det. Dessa klaner är samhällshotande, huliganerna är bara ett besvär.

Släktfejd som kokat över.

Står att polisen hittade basebollsträn, stickvapen och även skjutvapen i anslutning till de inblandade kombatanterna.

Konflikten har legat där och pyrt i veckor.

Hämndaktioner kommer sannolikt att ske inom den närmsta tiden.

Stod att polisen ikväll kontrollerade ett 20 tal personer i Landskrona, tror det hänger ihop.
Citera
2021-09-07, 22:31
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
När har gäng satt upp vägspärrar i Göteborg utan att samhället reagerar?

Och det är nog just lågintensiv konflikt det var mellan de olika klanerna/familjerna ute på vischan, som då och då urartade i blodiga slagsmål, säkerligen flera om dagen ibland.
Ok, samhället reagerade, genom att säga att det var oacceptabelt, men samhället stoppade inte verksamheten, eller arresterade någon (precis som igår), och även om några senare 'plockades in' har, såvitt jag vet, ingen ännu dömts. Men då och då dyker vägspärrarna upp igen.
Verkar som att polisens handskar inte är hårda nog, eller vad säger du?
https://www.expressen.se/gt/krim/kri...at-vagsparrar/
https://www.varldenidag.se/nyheter/k...qs9rAUmrBuStA/

Kanske för lite pizza och knäböjning från polisen?
Citera
2021-09-07, 22:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
– Det kommer bli bara: "Eftersom du dödar min bror jag dödar din bror". Och det kan fortsätta i flera generationer nu.

Det nya spännande Sverige.

Alla som längtar tillbaka till det töntiga og tråkiga Sverige räcker upp en hand…
Citera
2021-09-07, 22:32
Medlem
Det känns som att Aftonbladet kan få näsan tvinnad
Missförstå mig rätt det är inte så att jag är ngn " Kameljockeykramare "

Meneehh..hh

Det visar en ny rapport som bygger på polisens hemligstämplade utredning Släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...&reason=denied

Det är mao en av Polisen upprättad " Privat " Rapport som utpekar vissa grupper med en etnisk faktor klart tydlig

Men under gårdagen brakade två av släkterna samman.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...k-med-slagtran

I rapporten beskriver polisen de aktuella nätverken ”bedriver både legal handel med varandra och samarbetar i brottslig verksamhet, exempelvis narkotikahandel och häleri”.

För det första uppkommer frågan hur en hemligstämplad rapport kan refereras i Partinära Organet Aftonbladet .
Sedan som löken på laxen utpekas dessa som Kriminella ..vilket är förtal .. där sanningshalten inte har betydelse

Säg att man hade utpekat Judiska Församlingen i Malmö som en Kriminell organisation eller Svenskt Näringsliv som drivande av Arbetsplatskriminaliteten ..på hemliga rapporter ..
Utan gripanden eller lagföranden.. Det går ju inte ...

Återigen är ingen " Kameljockeykramare " men hemligstämplade rapporter ev Angiveri det var ju DDR
Deutsche Demokratische Republik gick inget vidare ...

En demokrati har en styrning granskning öppenhet av myndigheter det är ju pkt 1 i Våran demokrati som inte kan förlora ... Skall det råda förtroende för polisen inte minst i en universitetsstad skulle det varit mer gripanden och mindre snack. Gå mer i synk med medborgarna.
Jag frågar mig ett brott som narkotika handel som per definition har ett kundflöde med då enligt rapporten kända familjer ..Med ovanliga namn ..Hur är det möjligt inte punktmarkera trampa av Kängorna vid hälen tills gripanden sker .. Fä stopp på det ... Kända personer lätta finna Toppar upp på Kumla bunkern. Släpp sargen....
Flotta Mercan 300 meter sedan Körkortskontroll fortsätt så ...

Visst jag köper det också att pressen tar ut svängarna ger det GK .. MEN den håller inte
Kriminella klaner OK säg att vi köper det och ni vill inte visa rapporten --> ÄR NÅGON GRIPEN
Det svammlar Närpolischef Nyberg OM på Stats TV

Universitetsstad 50 000 lågt räknat som tar den

premiss 1 kriminella klaner
premiss 2 hemligstämplad
premiss 3 inga gripanden

Antingen valsar snuten .. eller så föreligger det bevissvårigheter eller ngt annat Problem
Då öppnar man upp den Dialogen med demokratin lokalsamhället Hur vi når lösningen
Cooperate fully eller sätter upp Nyberg på Bortröstningsbar plats ..

Komma med en ny hemlig rapport inga gripanden finns ju inte
Citera
2021-09-07, 22:35
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ok, samhället reagerade, genom att säga att det var oacceptabelt, men samhället stoppade inte verksamheten, eller arresterade någon (precis som igår), och även om några senare 'plockades in' har, såvitt jag vet, ingen ännu dömts. Men då och då dyker vägspärrarna upp igen.
Verkar som att polisens handskar inte är hårda nog, eller vad säger du?
https://www.expressen.se/gt/krim/kri...at-vagsparrar/
https://www.varldenidag.se/nyheter/k...qs9rAUmrBuStA/

Kanske för lite pizza och knäböjning från polisen?

Du hittar alltså två artiklar från samma händelse, slutet av augusti 2020, där två vägspärrar ska ha satts upp i Göteborg. Polisen skapade en "särskild händelse" och stora resurser sattes in.

Har några vägspärrar dykt upp sedan dess? Tycker du att samhället inte reagerade och bara "sa att det var oacceptabelt"?
Citera
2021-09-07, 22:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Det känns som att Aftonbladet kan få näsan tvinnad
Missförstå mig rätt det är inte så att jag är ngn " Kameljockeykramare "

Meneehh..hh

Det visar en ny rapport som bygger på polisens hemligstämplade utredning Släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...&reason=denied

Det är mao en av Polisen upprättad " Privat " Rapport som utpekar vissa grupper med en etnisk faktor klart tydlig

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...k-med-slagtran

I rapporten beskriver polisen de aktuella nätverken ”bedriver både legal handel med varandra och samarbetar i brottslig verksamhet, exempelvis narkotikahandel och häleri”.

För det första uppkommer frågan hur en hemligstämplad rapport kan refereras i Partinära Organet Aftonbladet .
Sedan som löken på laxen utpekas dessa som Kriminella ..vilket är förtal .. där sanningshalten inte har betydelse

Säg att man hade utpekat Judiska Församlingen i Malmö som en Kriminell organisation eller Svenskt Näringsliv som drivande av Arbetsplatskriminaliteten ..på hemliga rapporter ..
Utan gripanden eller lagföranden.. Det går ju inte ...

Återigen är ingen " Kameljockeykramare " men hemligstämplade rapporter ev Angiveri det var ju DDR
Deutsche Demokratische Republik gick inget vidare ...

En demokrati har en styrning granskning öppenhet av myndigheter det är ju pkt 1 i Våran demokrati som inte kan förlora ... Skall det råda förtroende för polisen inte minst i en universitetsstad skulle det varit mer gripanden och mindre snack. Gå mer i synk med medborgarna.
Jag frågar mig ett brott som narkotika handel som per definition har ett kundflöde med då enligt rapporten kända familjer ..Med ovanliga namn ..Hur är det möjligt inte punktmarkera trampa av Kängorna vid hälen tills gripanden sker .. Fä stopp på det ... Kända personer lätta finna Toppar upp på Kumla bunkern. Släpp sargen....
Flotta Mercan 300 meter sedan Körkortskontroll fortsätt så ...

Visst jag köper det också att pressen tar ut svängarna ger det GK .. MEN den håller inte
Kriminella klaner OK säg att vi köper det och ni vill inte visa rapporten --> ÄR NÅGON GRIPEN
Det svammlar Närpolischef Nyberg OM på Stats TV

Universitetsstad 50 000 lågt räknat som tar den

premiss 1 kriminella klaner
premiss 2 hemligstämplad
premiss 3 inga gripanden

Antingen valsar snuten .. eller så föreligger det bevissvårigheter eller ngt annat Problem
Då öppnar man upp den Dialogen med demokratin lokalsamhället Hur vi når lösningen
Cooperate fully eller sätter upp Nyberg på Bortröstningsbar plats ..

Komma med en ny hemlig rapport inga gripanden finns ju inte

Klaner. JA

Hemlig ”rapport” troligtvis JA men hålls hemlig för att den troligtvis inte är helt laglig, dels för att inte avslöja vad polisen vet.

Ingen gripen. Kan vara så att polisen bedömmer att gripanden kan förvärra läget o utlösa ett krig som Polisen inte har resurser att utkämpa eller stävja.
Citera
2021-09-07, 22:43
Medlem
mr.demons avatar
Shunon som stampar shunon som ligger ner hoppas man ju på att han åker in ett tag. Det måste ju röra sig om ett flerårigt straff han kan åka på. Om han nu mot all förmodan grips och lagförs.
Citera
2021-09-07, 22:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Du hittar alltså två artiklar från samma händelse, slutet av augusti 2020, där två vägspärrar ska ha satts upp i Göteborg. Polisen skapade en "särskild händelse" och stora resurser sattes in.

Har några vägspärrar dykt upp sedan dess? Tycker du att samhället inte reagerade och bara "sa att det var oacceptabelt"?
Samma händelse?
Citat:
Flera gånger den senaste tiden har kriminella upprättat vägspärrar i sitt område. Maskerade, i värsta fall även beväpnade, unga personer som stoppar och kontrollerar bilar. Så beskriver Erik Nord vägspärrarna som dykt upp på olika platser i Göteborg den senaste tiden.
Flera gånger den senaste tiden är inte en och samma händelse, det är ett mönster. En följd av att polisen lät de stridande klanerna 'förhandla' på ett hotell i centrala Göteborg istället för att gå in och plocka hela gänget. https://www.expressen.se/gt/krim/min...-posthotellet/

Här får du en från tidigare i år: https://svenskamorgonbladet.se/2021/...ar-i-goteborg/
Vad hjälper det att polisen skapar en 'särskild händelse' om de inte stoppar problemet? Så ja, jag tycker att samhället inte har reagerat adekvat utan bara sagt att det är oacceptabelt. Du verkar tycka att det är ok.

När såg du en vägspärr från några huliganer senast? Tycker du fortfarande man kan jämföra ett kort krogslagsmål i Sumpan med dessa händelser?
Citera
2021-09-07, 22:45
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Snackas om att två barn började bråka i sandlådan och sen kom två olika släktträd som skulle göra upp. Larvigt.

Hagamannen blev misshandlad av vit kränkt apa efter frigivning. 3 personer sköts ihjäl i uddevalla efter att gärningsmännens pappa blivit förnedrad. Kvinnor mördas dagligen av män i sina hem i vårat land, osv osv... Verkar som att lättkränkta finns att finna lite överallt i samhällets alla nivåer. Sen kan jag hålla med om att det är "löjligt".
Citera
2021-09-07, 22:46
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Shunon som stampar shunon som ligger ner hoppas man ju på att han åker in ett tag. Det måste ju röra sig om ett flerårigt straff han kan åka på. Om han nu mot all förmodan grips och lagförs.

Tycker det ser ut som en dålig stampning. Han som svingar gör det väl lite effektivare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in