2021-09-06, 18:10
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detta.var.namnet
Det hände strax innan jag började mitt pass på Espresso House så såg inte om han var ensam, men tydligen gick han till Icha Mochi för att äta (enligt mina kollegor).
Tydligen satt han och åt när han blev påhoppad av 10-20 personer som kom från ett flertal bilar.

Hade de kommit 30 min tidigare hade slagsmålet ägt rum på Espresso House, mitt bland mina kollegor.

Litar inte på google helt men där står det i alla fall att IM öppnar kl 11 och polisen fick larmet 10.52, någon har nog fel?
Citera
2021-09-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Var det araber eller vad var det för nationalitet?

Antagligen Mhallami, den folkgrupp som Fakhro, Simmo, Ali Khan och El Zein hör till.
Citera
2021-09-06, 18:13
Medlem
Den silvriga tyskreggade Mercedesen som någon i tråden fotade av utanför sjukhuset har setts cirkulera runt kring Linero senaste dagarna med flertalet passagerare i bilen. Antagligen har bråket legat i luften en tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Inte ofta man får se tungt beväpnad polis utanför alla ingångar till Blocket (sjukhuset i Lund) som kollar de flesta som vill in. Slagsmålet var utanför huvudingången.

Där snackar vi om noll respekt för civilsamhället, noll respekt för multisjuka patienter, noll respekt för pensionärer, noll respekt för barn och noll respekt för olika patientgrupper och anhöriga som det kryllar av runt huvudingången till Lasarettet. Dessa ocivilserade ärthjärnor som aldrig borde fått PUT från första början väljer alltså en sjukhusentré som Octagon inför allmänhetens ögon, pinsamt grottbeteende.

Off-topic: Man vet att vänstern har tappat det rejält när det börjar pratas om NMR i dessa sammanhang. Inte ens bildbevis från händelsen på ett tiotal araber runt silvriga Mercedes-bilar duger som bevis. Haha snacka om att leva i total förnekelse.

Lund är de självgodas stad, kommer detta öppna idioternas ögon?
Citera
2021-09-06, 18:14
Medlem
poolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
En person är anhållen bara för grov misshandel, de måste vara mannen med blåa jeansen som sparkar en liggande på huvudet från filmen som AB hade efter 6 sekunder in där, om man pausar filmen, fan vilken vidrig jävel...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ner-i-slagsmal

Pausa efter 5-6 sekunder...

Eller killen som kommer precis nån sekund senare och klappar till honom med en påle medan han ligger mellan två poliser. Glad att man aldrig behövt hjälp av dessa dialogpoliser, bli misshandlad på marken medan polisen kollar på.
Citera
2021-09-06, 18:15
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Vi måste öppna våra arslen.
Hälsar Reinfeldt.

Ha, ja.

Vi kan nog behöva vänja oss vid dessa klanstrider på öppen gata mitt på dagen.

i klippet såg det ut som om polisen inte riktigt visste hur dom skulle agera när slagsmålet var i full gång.
Citera
2021-09-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnothiseauton
Stämmer med min upplevelse efter att ha träffat massa lundensiska akademiker. De lever verkligen med skygglappar, inte helt olikt medie- och kulturelitens stockholmare. Det här kan vara en välbehövlig väckarklocka för alla docenterna på Blocket som fått bevittna kaoset på första parkett, en besk eftersmak på efter ronden-kaffet.

Ja, det skulle vara roligt att höra deras stammande förklaringar hemmavid, där det skall förklaras närvaro av beväpnad/tungt beväpnad polis vid sjukhusingången
Citera
2021-09-06, 18:16
Medlem
Nagon har stoppat kuken i nagon annans hona, simple as that. Da ska slakten ringas, det ska jiddras, fy fan vilket pack.
Citera
2021-09-06, 18:17
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolo
Eller killen som kommer precis nån sekund senare och klappar till honom med en påle medan han ligger mellan två poliser. Glad att man aldrig behövt hjälp av dessa dialogpoliser, bli misshandlad på marken medan polisen kollar på.

Ja jäklar du, efter 9 sekunder, de blir nog flera som kommer att åtalas för grov misshandel, efter att de har gått igenom filmen...
Citera
2021-09-06, 18:20
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ja jäklar du, efter 9 sekunder, de blir nog flera som kommer att åtalas för grov misshandel, efter att de har gått igenom filmen...

dålig kvalité på filmen, man ser mest ett gäng svartklädda slåss.

Sen kan väl bara en bråkdel av dem på plats blivit identifierade.
Citera
2021-09-06, 18:23
Medlem
Fibonaccitals avatar
Storbråken i Lund
Konflikten började vid busshållplatsen

6 september 2021 17:46

En äldre man blev misshandlad och en yngre man kallade på hjälp. Det kan ha varit upprinnelsen till måndagens storbråk.

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-0...usshallplatsen

Som sagt, det verkar enbart vara ett påstående.
Citera
Medlem
Citat:

Nån som vet om svensk polis använder gopro-kameror eller liknande vid sådana här händelser? Vore upprörande om de inte gör det.

För det vore ju en smal sak att identifiera folk i efterhand om poliserna som stod närmast fortlöpande filmade i full HD. Särskilt om de tillhör kända grupperingar. Bara att identifiera och lagföra dem på löpande band.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
dålig kvalité på filmen, man ser mest ett gäng svartklädda slåss.

Sen kan väl bara en bråkdel av dem på plats blivit identifierade.

Från expressen, bättre kvalité.
https://www.youtube.com/watch?v=i3LGV7np-mo

Apropå det, har Aftonbladet medvetet gjort sin video suddig?
Kanske är lite av en retorisk fråga men det känns ju ändå sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in