2021-09-06, 20:04
Medlem
Jon.Holmss avatar
Konflikt mellan två klanfamiljer alltså? Så förvånande.

Hint: Det är garanterat inte familjerna Karlsson och Andersson som bråkar
Citera
2021-09-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du menar som förra gången högern med Reinfeldt hade makten? Det var ju inte riktigt en utrensning man minns ...

Så ändå inte fotbollshuliganer, det måste ju vara överraskande för en del postare här. Inte raggare heller. Utan 'familjer' och 'klaner'. Pursvenskar, right.

Återigen MENA-klägg som kaozar, alltså. Precis som vanligt. Gissa varför MENA ser ut som det gör. Och gissa varför det ser ut som det gör här när vi tar hit MENA.

Jag jobbade i Libanon under kriget på 80-talet. Visst det var krig, men huvuddelen av kaoset var klaner som besatte byar och städer och hade just sådana här konflikter över oförrätter som begångits 100 år tidigare till och med. Men de hade tunga vapen, hoppas det inte blir så här. Tyvärr fasar jag för utvecklingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Om det nu enbart är araber och personer från Mellanöstern som slåss och bråkar, då måste man rimligtvis fråga sej:

- är alla fotbollshuliganer araber och från Mellanöstern?

- var hela befolkningen i svenska bondesamhället på 1950-talet araber och från Mellanöstern?

Ja eller Nej? Eller stämmer inte teorin?

Du vet sanningen, ”raggarslagsmål” ligger i sveriges DNA.
Har inget med hudfärg eller religion att göra.
Kniv, skjutningar och själmordsbombare har lite oftare annan DNA sammansättning enligt BRÅs sammanställning.

Snart är väl varenda matställe och pub ägd av klaner.
Dags för kartläggning med officiellt ”klanfritt ägande register” vi vill välja bort passivt stöd till klanfamiljer och MC klubbar.
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Inga elpistoler i sikte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Enlig dig...vad är mest medeltid? Slåss för heder eller slåss för den andra har fel färg på halsduken? Obs ditt kioskmongo jag försvarar inte idioterna som slåss o skapar kaos på sjukhus. Vill bara ge en eftertanke till er rasister.

Sen så fort man skriver nått om SD så har man direkt 10-20 svar. Ni har alldeles för lite stt göra. Skaffa er ett jobb era parasiter.
Att slåss för det de kallar heder är helt klart mer medeltid!
Citera
2021-09-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ja, en klassfråga, det har du antagligen helt rätt i. Och män är det allt som oftast, så självklart kan man se det som en genusfråga också.

Vissa här ojar sig över att "nu har det kommit till Sverige också", som om det skulle ha något med invandring att göra. Då ville jag och flera andra bara visa att sådana här offentliga holmgångar med dussintals personer inblandade har varit så vanliga i Sverige genom alla tider så att det till och med förevigas i visor och skönlitteratur.

Text: Balladen om det stora slagsmålet på Tegelbacken (1903):
https://genius.com/Olle-adolphson-ba...lbacken-lyrics

Och med knogjärn och med påkar och med blodet rött och hett
Gick till Tegelbacken för att skipa rätt
Det dånade om busarna som kom från Gamla Stan
Med åttiåtta söderkisar, grabbar hela dan

Text: Samling vid pumpen (1942):

https://www.flashlyrics.com/lyrics/c...-vid-pumpen-94

Samling vid pumpen, Tunabergare hitåt!
Alfred har di slagi så han ligger å blör,
i grusgropa slåss di me Buskhytteborna,
länsman fick på huve, så ja tror att han dör.

Högst relevant, bara för att sätta detta i ett historiskt kontext. Stora slagsmål är inte bra och jag hoppas att polisens långa arm räcker för att sätta dit dessa odågor. Men det är sannerligen inget nytt i vår gatumiljö.

Hur var det nu i visan om det stora "Slagsmålet på Tegelbacken"? Utövades det våld, eller blev det så att till sist "vände de på klacken och gick hem"? Vad jag kommer ihåg av Olle av Olle Adolphssons visdiktning så skedde det sistnämna! Läs gärna texten till slutet.

"De stod vid Tegelbacken, de stod där man mot man
I månens bleka ljus, men ingen vågade sig fram
I fyra timmar hötte de och skrek från varsin gränd
Och sen så vände de på klacken och gick hem
Citera
2021-09-06, 20:06
Inbördeskriget har startat. Vänj er vid detta nu.
Citera
2021-09-06, 20:07
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Om det nu enbart är araber och personer från Mellanöstern som slåss och bråkar, då måste man rimligtvis fråga sej:

- är alla fotbollshuliganer araber och från Mellanöstern?

- var hela befolkningen i svenska bondesamhället på 1950-talet araber och från Mellanöstern?

Ja eller Nej? Eller stämmer inte teorin?

Nej och nej men likt vildsvin är araber och annat mö-folk ett ovälkommet inslag i den svenska faunan och väcker endast förakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nu väntar jag bara på att IVA läkare går ut och fördömer dessa personer för att de upptar sjukvårdsresurser.

Haha, har nämnt detta i en annan tråd när det kommer till kriminella.

Vårdpersonalens frustration: Kriminella invandrare en vardagssituation.

Antalet personer med utländsk bakgrund som är kriminella och behöver vård ökar igen.
Den gemensamma nämnaren bland den nya vågen patienter är att de är kriminella invandrare.

– Man blir olycklig och frustrerad. De hade inte behövt ligga här om vi röstat rätt, säger överläkaren Sunt Förnuftsson.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jag jobbade i Libanon under kriget på 80-talet. Visst det var krig, men huvuddelen av kaoset var klaner som besatte byar och städer och hade just sådana här konflikter över oförrätter som begångits 100 år tidigare till och med. Men de hade tunga vapen, hoppas det inte blir så här. Tyvärr fasar jag för utvecklingen.
Det kommer att bli precis så här också, om vi inte stoppar dessa MENA-klaner nu (eller hellre för tjugo år sen).
Det är inte 'otur', 'slump' eller något annat som gör att dessa områden suger, det är den ruttna kulturen, den ska inte assimileras, den ska bort.
Citera
2021-09-06, 20:08
Medlem
Om man vet om klanerna. Kan man inte bara göra livet ett helvete? Vräka dem från bostäder, tvångsförflytta dem, hunsa dem, trakassera dem låta socialen ta hand om barnen.

Inget barn ska behöva växa upp i sådana klaner.
Citera
2021-09-06, 20:08
Medlem
carminaburanas avatar
Kodord är "tillhyggen" då vet man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in