2021-09-06, 18:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Polisen skriver i sin händelserapport:

https://polisen.se/aktuellt/handelse...052-brak-lund/

Men jag hoppas att även den som stampar en liggande person i huvudet, vid sjukhuset, blir åtalad för mordförsök.

Tack för infot, jag hoppas också att han som sparkar en liggande med all kraft och siktar på huvudet och sen han med pålen, jag hoppas att Efterlyst tar upp detta sen i veckan, känner du igen dessa som har varit mest våldsamma i klanfejden?
Citera
2021-09-06, 18:42
Medlem
Alla ni är ute och cyklar! De är F och Z mot en annan familj. F och Z är ingifta med varandra…
Citera
2021-09-06, 18:45
Medlem
Drooids avatar
"Konflikten började vid busshållplatsen"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2021-09-0...usshallplatsen
Citat:
En äldre man blev misshandlad och en yngre man kallade på hjälp. Det kan ha varit upprinnelsen till måndagens storbråk.
Citat:
– Det stod två bilar och sju man där, och det var ett jäkla liv. Det var en man som hade blivit slagen i pannan och blödde.

Mannen var vid medvetande och kunde gå själv. Jonas Heide [vaktmästare i bostadsområdet] frågade vad som hade hänt och fick veta att mannen hade blivit överfallen, oklart av vem.
Citat:
Den som var mest upphetsad av männen vid busshållplatsen var en yngre man som verkade kalla på hjälp på telefon. Snart var det ett tjugotal män på plats, berättar Jonas Heide.
– Det lugnade sig lite, fast de var upprörda, det förstod jag även om jag inte förstod vad de sade.
Senast redigerad av Drooid 2021-09-06 kl. 18:48.
Citera
2021-09-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nu pratar vi inte om SD-röstare utan om de som slagits i Lund. Arabisk arbetarklass vad jag förstår ...

Fakhro-klanen äger jättemycket I Lund så inte direkt arbetarklass....
Citera
2021-09-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightingandthunder
Alla ni är ute och cyklar! De är F och Z mot en annan familj. F och Z är ingifta med varandra…

Fakhro och Zein mot syrianerna som äger Icha Mochi? Eller mot en annan Mhallami-klan?
Citera
2021-09-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Som jag har hört det var Icha Mochi "targettat". På förmiddagen stannar ett antal bilar utanför stället, folk (varav många medelålders herrar) springer in och börjar röja, varvid bråket spiller över ut på gatan. Och detta efter bråket i bostadsområdet Linnero. Icha Mochi är 100 procent syrianskt. Allt verkar internt. Tjocka medelålders farbröder knasar inte så här om det skulle handla om en syrian som inte vill ge en arabisk maffia beskyddarpengar.

Det är inte kristna syrianer som slogs, det är muslimska kurdlibaneser/araber från Mardin i Turkiet.
På Expressens video syns även en beslöjad kvinna som springer in i slagsmålet.
Det är bekräftat att det är familjen el Zein.
Citera
2021-09-06, 18:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Det är inte kristna syrianer som slogs, det är muslimska kurdlibaneser/araber från Mardin i Turkiet.
På Expressens video syns även en beslöjad kvinna som springer in i slagsmålet.
Det är bekräftat att det är familjen el Zein.
Du har rätt och jag hade fel där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack för infot, jag hoppas också att han som sparkar en liggande med all kraft och siktar på huvudet och sen han med pålen, jag hoppas att Efterlyst tar upp detta sen i veckan, känner du igen dessa som har varit mest våldsamma i klanfejden?

Det hoppas jag också, samt att alla poliser som använder sådant våld också döms för mordförsök
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detta.var.namnet
Fakhro och Zein mot syrianerna som äger Icha Mochi? Eller mot en annan Mhallami-klan?

Syrianerna är inte inblandade detta är 100% internt.
Fakhro, Zein och de övriga familjerna är alla släkt med varandra samt muslimer, de har en lång historia av interna släktfejder om småsaker som slutat med blodbad.
Citera
2021-09-06, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av detta.var.namnet
Fakhro-klanen äger jättemycket I Lund så inte direkt arbetarklass....

Busar som springer omkring och slåss i gatuslagsmål är inte direkt akademikerklass.
Citera
2021-09-06, 18:49
Medlem
madeinflens avatar
Tittar på filmen och känner hur det kokar. Dessa nedrans apor har vi tagit emot! Konflikter urartar till våld mitt på ljusa dagen där medborgare ska kunna gå utan att se en flock apor har en uppgörelse.
Citera
2021-09-06, 18:50
Medlem
Farbaute666s avatar
Tänk vad mycket skattemedel en drönare med en liten bomblast hade kunnat bespara samhället, för en stund i Lund. 50 skatteflugor i en smäll...

Klanstrider i Lund, jämfört med på 90-talet när danska professionella västerextremister - BZ - tog sig till just Lund för att kaosa med Karl XII-firanden och deras svans av skinheads och högerextremister (en behändig handfull)... så är det är ett tecken på en mycket allvarlig utveckling.

Tyskland och Sverige, två länder med vitt skild nutidshistoria från WWII räknat, men Tyskland med skuldkänslor p.g.a att de var med och Sverige för att de inte var med.
Senast redigerad av Farbaute666 2021-09-06 kl. 18:52. Anledning: felaktig syfning förstörde innehållet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in