2021-09-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Finns ju på Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ner-i-slagsmal
han i knallgul jumper verkar vara fridlyst- den lille knatten i ljusblå överall borde omhändertas av socmyndigheter en liten grabb och redan vill han vara med och lära sig slåss precis som tjockisarna,
gubbarna har svarta luvtröjor den vanliga gangsterstassen.
Vilka dårar. Gamla tiders dansbane fighter förbleknar
Citera
2021-09-06, 17:02
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hummus känner jag inte igen. Är det något nyöppnat plejs?

Vid Centralen, eller stråket mittemot ligger Burger King, Espresso house, Piccolo, Fönstret, Forex Bank, bokhandeln vad den nu heter, Fellini och en indier. Om vi snackar Bangatan alltså.
Det är en hörna som ofta byter ägare. Inte särskilt länge sedan Avokado låg där. Jag gick in för att äta lunch där, bland det sämsta jag ätit, och skrev på deras facebook hur uselt det var. Uppenbart en restaurang som inte var intresserad av mat. jag blev genast mordhotad på facebook av diverse invandrare. De la ner ett år senare.
Citera
2021-09-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ngn som vet eller kan göra en bedömning med utgångpunkt från slödderprofilen i Lund, om "två grupperingar" (medias formulering) syftar på två konkurrerande klaner/släkter av samma etnicitet t.ex. två arabiska klaner?

Eller om "två grupperingar" syftar på två etniciteter t.ex. araber och albaner?

Tre personer ska ha förts till sjukhus (enl. Expressen alt. Aftonbladet). En visselblåsare inom vården skulle ju kunna kasta lite ljus över deras härstamning.
Det är två syrianska klaner, Zein och Fahkro.
Citera
2021-09-06, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Jag tror du ser fel. De må ha en ljusare nyans av brunt, men Adidasbyxorna och skägget säger väl allt...

Eller förresten, du har såklart rätt. De är svenskar. De har ju på något sätt tagit sig hit och fått medborgarskap, så nu är de svenskar.

Mycket möjligt. Men jag tyckte just dom 2 stack ut lite jämfört med andra. Men det är många bleka invandrare från mena länderna, finns ju såna med lite västerländsk utseende även om det är ovanligt.
Det kan ju vara juggar i farten också, dom är ju ännu mer lik svenskar till utseende.

Jag tänkte mer om det kanske var svenskar från ett gäng, finns ju många kriminella svenskar från Bandidos och HA dom har ju också resurser att ringa folk.

Sen finns det också svenskar som har kontakter som inte är kriminella även om det är sällsynt. Som säkert känner lite folk som inte jobbar normala jobb. Jag tänker ex dörrvakter osv.
Citera
2021-09-06, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Polisen kallar dem för "två grupperingar" och vill inte avslöja vad det är för "grupperingar":

Det tyder på invandrare.

Dessutom. En av kvinnorna som verkar känna några av de inblandade är en muslim med en vit slöja på sig:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...er-inblandade/

Kan ju likaväl vara MC gäng, som har hamnat i luven på varandra. HA i ena och Bandidos i andra eller deras undergrupperingar.
Citera
2021-09-06, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert

Hur vet du detta?
Citera
2021-09-06, 17:06
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Kan ju likaväl vara MC gäng, som har hamnat i luven på varandra. HA i ena och Bandidos i andra eller deras undergrupperingar.

Du har inte tittat på videon från bråket utanför sjukhuset, va?

När såg du senast en Adidasblatte köra MC?
Citera
2021-09-06, 17:07
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Bandidos är inte svartklädd ungdom som slåss med nävarna.
Citera
2021-09-06, 17:09
Medlem
rex144s avatar
Troligen kurder eller araber, jag ser inga kvinnor som deltar så det är inte zigenare.
Vi får hoppas att nåns heder har blivit återupprättad.
Kul för fisförnäma akademiker i Lund att kunna se på nära håll lite multi-kulti kaos

Det är inte bara på Möllevångstorget i Malmö eller på Rosengård som man får beskåda bärsärk.

Man kan säga att det har skett en demokratisering av multi-kulti, alla får sin beskärda del,
snart kommer upplopp och bränder till Lomma och Vellinge/Skanör.
Citera
2021-09-06, 17:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert

Zein eller Al-Zein?

Citat:
Al-Zein-klanen

https://sv.wikipedia.org/wiki/Al-Zein-klanen
Citera
Medlem
Kojikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Lustigt nog har Reinfeldt redan veckan innan spanat in toget vid restaurangen som näst störst potential till förbättring av miljön hela Sverige. Han jobbar i en ideell föreningeCentrum för AMP som lokaliserar illa fungerande torg i stadskärnor, där folk bara springer förbi för att de känner sig utsatta. Därefter ska torget lyftas, mot en kostnad och samarbete mellan företagarna. Detta är överlägset Lunds sämsta torg, tidigare invaderat av alkisar och tiggare men numera helt tömt dagtid.

Alkisarna hänger numera vid Galten, mittemot LKF huvudkontor.
Citera
Medlem
Obehagligt med alla klanbildningar, pratar polisen tillräckligt om detta? Gör de något åt det?
Jag tycker mig inte höra att det skulle vara ett problem från politiker i alla fall, all kritik är rasism.

Råkar man spilla kaffe över en invandrare riskerar man ju att få 50 pers efter sig.
Vem fan vill vara ute på krogen i dagens Sverige? Fega kräk som bara ringer efter sina kompisar om något inte går deras väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in