• 5
  • 6
2021-09-05, 18:31
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jo det gör det, vet inte om det var över 3000 eller 5000 som högkostnadsskyddet kickar in på 50%.

Men huvudfrågan kvarstår, finns det möjlighet att få vård och låta det gå till kronofogden?
Hon har redan en del skulder hos kronofogden, och hade jag själv varit i den situationen så hade jag inte haft några problem med att låta kronorna ticka där för att kunna äta ordentligt.

Precis, är det redan såpass kört, så kan absolut dra till sig en saftig tandläkarnota.
Skulle man ansöka skuldsanering någon gång så tror jag att skuld till tandläkare till och med ses som lite "ömmande".
Citera
2021-09-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grrrrrrr
Så du menar att din flickvän aldrig drogat och levt ett normalt hederligt liv och ändå saknar en massa tänder? Ni är dessutom unga som jag förstår det?

Något sådant går inte att skylla på dålig genetik, hon måste på något sätt aktivt misskött sig något så in i helvete. Borstar hon inte? Ser hon extremt dåligt så hon misstagit munsköljflaskan för sirapsflaskan under alla dessa år?
Genetik.
Jag kan gå månader utan att borsta tänderna. Knarkade och söp mellan 14-27, haft tre hål sista 20 åren.
Får alltid beröm av tandläkaren för fina tänder
Citera
2021-09-06, 12:40
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Fick du betala hälften första dagen och hälften efteråt?
Eller du kanske betalade för enstaka gånger.

Jag var bara nyfiken eftersom jag tänkte på när TS frågade hur man betalar.

Jag fixade 2 porslinständer. Samtidigt, då fick jag betala hälften vid första besök och resterande vid sista besöket.

Betalde efter hand jag var där, sen fick jag betala i förskott då det handlade om bryggor och nån krona
Citera
2021-09-06, 14:08
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Betalde efter hand jag var där, sen fick jag betala i förskott då det handlade om bryggor och nån krona

Att betala efter varje behandling,det tror jag har att göra med att man inte skall kunna smita från räkningen. När allt är klart då får man ändå en sluträkning.
Citera
2021-09-06, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Fick veta detta först nu, att min sambo saknar i princip alla kindtänder.
Har trott att hon bara var lite kinkig i maten, men tydligen är det mycket hon helt enkelt inte kan äta för att en hel uppsjö av hennes tänder bara har roten kvar. Jordnötter och knäckebröd är ett sådant exempel.

Vår ekonomi är inte den bästa, men vad har hon för alternativ?
Vad brukar implantat kunna kosta?
Har man alltid rätt till implantat så får det gå på faktura och vidare till fogden, eller måste sådant betalas i förskott?

Hur har man en sexuell relation med en person utan att märka personens tandstatus i ett ganska tidigt skede?
Citera
2021-09-06, 14:53
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muriatsyra
Hur har man en sexuell relation med en person utan att märka personens tandstatus i ett ganska tidigt skede?
Som sagt, jag är inte och rotar allra längst in in hennes muns skrymslen med min tunga.
Det är inte som att det syns över huvud taget, såvida hon inte ler så brett att man dör.

Jag har alltid trott att hon endast var kräsen i maten, men insett nu att det är därför hon inte kan äta tacochips, jordnötter, morötter, segt bröd, och dylikt utan stor möda.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in