Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-04, 05:00
  #1
Medlem
Om en person placerar sig väldigt nära en annan person ofta och pratar samt skriker ibland.
Den andre får nog och puttar slår lätt till denne eller kanske slår lätt vems är felet?
Om det leder till åtal?
Citera
2021-09-04, 05:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Om en person placerar sig väldigt nära en annan person ofta och pratar samt skriker ibland.
Den andre får nog och puttar slår lätt till denne eller kanske slår lätt vems är felet?
Om det leder till åtal?
Båda gör fel.

Men om du menar i straffrättslig mening så är det den andre som gör mest fel och som riskerar att råka illa ut.

Man har rätt att freda sig men det måste vara proportionerligt och du måste ha prövat andra alternativ först.

Putta lite i stundens hetta skulle nog passera, men inte att slå.
Citera
2021-09-04, 05:43
  #3
Medlem
JuppieNalles avatar
Här måste vi få lite mer nyktra uppgifter, kom tillbaka i morgon när du är nykter.

Citat:
Den andre får nog och puttar slår lätt till denne eller kanske slår lätt vems är felet?

Sjukt otydligt, som sagt kom tillbaka idag eller i morgon när du är nykter.
Citera
2021-09-04, 07:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuppieNalle
Här måste vi få lite mer nyktra uppgifter, kom tillbaka i morgon när du är nykter.



Sjukt otydligt, som sagt kom tillbaka idag eller i morgon när du är nykter.
Menar ofredar och stårhela tiden nära ,skriker samt gapar i örat eller pratar inom min privata zon väldigt ofta.
Citera
2021-09-04, 07:06
  #5
Medlem
HasTrayls avatar
Jag hade undvikit personen. Om personen efter det ofredar mig så går det väl som det går.

Förstår inte varför du beblandar dig med störda individer för, säg bara "hejdå" och gå.
Citera
2021-09-04, 07:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasTrayl
Jag hade undvikit personen. Om personen efter det ofredar mig så går det väl som det går.

Förstår inte varför du beblandar dig med störda individer för, säg bara "hejdå" och gå.
Dessvärre bor hon inneboende hos mig!
Citera
2021-09-04, 08:59
  #7
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Dessvärre bor hon inneboende hos mig!

Funkar det inte att säga till på ett normalt sätt är det väl bara att kasta ut henne? Bara och bara ska jag inte säga, men det är ett bättre alternativ än att puttas och slå ”lite lätt”.

Annars är din fråga som sagt väldigt otydlig.
Citera
2021-09-04, 10:23
  #8
Medlem
JuppieNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Menar ofredar och stårhela tiden nära ,skriker samt gapar i örat eller pratar inom min privata zon väldigt ofta.

Prova framåt kvällen igen.
Citera
2021-09-04, 11:17
  #9
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Dessvärre bor hon inneboende hos mig!

Det går väl att åtgärda?
Citera
2021-09-04, 17:58
  #10
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Om en person placerar sig väldigt nära en annan person ofta och pratar samt skriker ibland.
Den andre får nog och puttar slår lätt till denne eller kanske slår lätt vems är felet?
Om det leder till åtal?
Ingen har rätt.
Citera
2021-09-05, 06:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Ingen har rätt.
Jag går inte in i någons privata zon och ofredar i tid och otid.
Citera
2021-09-05, 13:26
  #12
Medlem
Hur många trådar om din inneboende ska du ha egentligen? Samla allt i en.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback