• 4
  • 5
2021-09-04, 16:02
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Det hänger ihop i min värld. Om du tycker det är moraliskt riktigt varför tycker du då samtidigt att det ska vara olagligt?
Pragmatism.

Att utforma ett bra regelverk som gör undantag för sådana här situationer är rätt svårt. Blir för mycket kryphål.
Citera
2021-09-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aanejanej
Haha jag tror att du trollar mig, om du inte gör det så är du fan den sjukaste jävla stackaren som vandrat i ett par skor 😁
Hur hanterar man då en pedofil eller våldtäktsman som inte kan undvika att våldta?
Jag hade, till skillnad från dig inte nöjt mig med att någon som våldtagit mitt barn åter är ute och gör sin sak efter att ha få suttit ett år på en öppen anstalt med likasinnade. Bara en idiot skulle nöja sig med det, en idiot som försöker gömma sig bakom sina argument om offer för omständigheter. Men egentligen handlar det bara om rädsla. 🙂
Man hanterar våldtäktsmän genom att ge dem fängelse, men bara så länge som krävs för att avskräcka andra potentiella våldtäktsmän i framtiden. Det är det enda vettiga syftet med att straffa någon. Att straffa våldtäktsmannen som hämnd för offrets skull är idioti.

Rädsla för vadå? Att ta lagen i egna händer? I såfall är denna rädsla bara nyttig som hindrar en från att förstöra sitt eget liv för något totalt meningslöst.
Citera
2021-09-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Man hanterar våldtäktsmän genom att ge dem fängelse, men bara så länge som krävs för att avskräcka andra potentiella våldtäktsmän i framtiden. Det är det enda vettiga syftet med att straffa någon. Att straffa våldtäktsmannen som hämnd för offrets skull är idioti.

Rädsla för vadå? Att ta lagen i egna händer? I såfall är denna rädsla bara nyttig som hindrar en från att förstöra sitt eget liv för något totalt meningslöst.
Handlingar har konsekvenser och vissa handlingar har med råge förbrukat ens rätt att fortsätta leva.
Men du säger att en person aldrig har rätt att bruka våld mot en annan människa pga att ens tanken av våld får dig att känna dig utsatt. Du sätter dig alltid in i sitsen hos den som mottar våldet för att du alltid har varit sån, en som alltid bara tar emot. Därför tycker du att det är okej att dina vänner knullar din minderåriga dotter, för om du hade försökt göra något åt saken så hade du återigen bara blivit ett offer.
Vissa saker är heliga och är värda att ta vilket jävla straff som helst för.

Jag tror inte att du har barn själv, för om det finns något som är värt att förstöra sitt egna liv för så är det ens barns liv.
Senast redigerad av Aanejanej 2021-09-06 kl. 00:15.
Citera
2021-09-06, 12:31
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:

Att straffa offret som hämnd för gärningsmannens skull är idioti.

Sen är ju inte du rätt person att avgöra vad som är kort tid och lång tid i fängelse. Du är för inkompetent för det.
Citera
2021-09-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Att straffa offret som hämnd för gärningsmannens skull är idioti.

Sen är ju inte du rätt person att avgöra vad som är kort tid och lång tid i fängelse. Du är för inkompetent för det.
Offret straffas inte av att gärningsmannen får ett kort straff.
Citera
2021-09-06, 16:21
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Offret straffas inte av att gärningsmannen får ett kort straff.

Jo, det är det offret gör.
Det fattar till och med en dagisunge.

Du behöver extrem hjälp för att förstå självklarheter.
Vad behöver du mer hjälp med? Toalettbesöken?

Vart i helvete bor du egentligen? Jag ber inte om namn och adress, men det hade varit intressant att veta i vilken sorts miljö en jubelidiot som du lever i .
Jag föreställer mig att du bor i en lugn håla där inget händer. Ett väldigt skyddat liv.
Nånstans där man slipper den råa verkligheten.
Citera
2022-07-22, 07:58
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur har det gått för den ryska hjälten? Straff?
Citera
2022-07-22, 08:04
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
Skulle svenskar se det här på samma sätt och bör Vyechaslav slippa fängelse för mordet?
Absolut. Jag hade gjort samma sak som Vyechaslav i en sån situation.
Citera
2022-07-25, 14:51
Medlem
Tranquility Bass avatar
Så några lokalbor är helt plötsligt "gemene man i Ryssland"? Källan är även en skvallertidning? Var länge sedan man såg en så dålig trådstart som även lyckas få mer så mycket desinformation.
Citera
2022-07-25, 15:53
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
De flesta mord som sker i Sverige beror på att förövaren på ett eller annat sätt känt sig oförrättad.
Förorättad möjligen. Oförättad är nånting annat.
Citera
2022-07-25, 15:58
Medlem
Slackoffs avatar
Alla utfall som leder till minst en död ryss är bra.
Mer sånt!
Citera
2022-08-02, 19:17
Medlem
Självklart gjorde han rätt. Det går inte att ifrågasätta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in