Citat:
Ursprungligen postat av
Gul-groda
För det första, varför ska man skippa en sådan "rättvisa" när man bara förlorar på den? Visst, man får utlopp för sina irrationella hämndbegär om man nu har oturen att inte ha vuxit ifrån dem. Men detta till priset av att man får sitta många år i fängelse och att ens dotter förlorar många år av en närvarande pappa. Bara en idiot tycker att det är värt det.
För det andra så är det aldrig rättvisa att göra någon människa illa. Ingen människa kan rå för sina handlingar. Gärningsmannen är också bara ett offer för omständigheter han inte kan rå över, precis som offret. Han är formad av sin miljö och hur han väljer att agera i en viss situation beror helt och hållet på vilka tidigare upplevelser han har råkat ha. En våldtäktsman kunde undvikit att våldta lika lite som ett våldtäktsoffer kunde undvikit att bli våldtaget.
Haha jag tror att du trollar mig, om du inte gör det så är du fan den sjukaste jävla stackaren som vandrat i ett par skor 😁
Hur hanterar man då en pedofil eller våldtäktsman som inte kan undvika att våldta?
Jag hade, till skillnad från dig inte nöjt mig med att någon som våldtagit mitt barn åter är ute och gör sin sak efter att ha få suttit ett år på en öppen anstalt med likasinnade. Bara en idiot skulle nöja sig med det, en idiot som försöker gömma sig bakom sina argument om offer för omständigheter. Men egentligen handlar det bara om rädsla. 🙂