• 1
  • 2
2021-09-03, 16:26
Medlem
orgonits avatar
https://www.dailymail.co.uk/news/art...ay-locals.html

Alla ryssar ställer sig på "Vyecheslavs" sida. Han var på krogen med sin vän Oleg Sviridov. Han upptäckte då pedofilvideos på Sviridovs mobil - med sin egen dotter! Sviridov hade varit barnvakt åt Vyechaslav och hade förgripit sig på hans dotter ett antal gånger.

Vyechaslav väntade i tills tillfälle gavs och mördade Svirodov och dumpade sen kroppen i skogen. Straffet för Sviridov hade blivit 8 år i fängelse och det tyckte in Vyechaslav var tillräckligt. Han åkte senare dit för mordet. Nu kräver i princip gemene man i Ryssland att Vyechslav ska gå fri och inte straffas för mordet. De menar att det var en helt naturlig reaktion, efter att ha sett en video där hans vän våldtar hans lilla dotter.

Skulle svenskar se det här på samma sätt och bör Vyechaslav slippa fängelse för mordet?
Citera
2021-09-03, 16:30
Moderator
Schlesiens avatar
Lite oklart vad detta gäller. Oavsett, inte frågeställning eller trådstart för ABoK.

Försöker med BoB.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2021-09-03, 16:31
Medlem
Niggwards avatar
Skulle inte säga att han borde slippa straff, men ifall han är tidigare ostraffad så bör hans straff vara minimalt. Några månader eller böter. Det där är det värsta för en förälder och jag står bakom honom jag med.

En svensk hade nog bara accepterat läget och sedan gått hem och kikat vidare på Let’s Dance
Senast redigerad av Niggward 2021-09-03 kl. 16:35.
Citera
2021-09-03, 16:38
Medlem
SittFints avatar
Tja, jag känner en som är dömd för grov misshandel av exakt samma skäl. Jag klandrar honom inte.

Däremot tycker jag inte att det ska vara lagligt. Och om det ska betraktas som förmildrande omständigheter går ju också att diskutera. Det är inte orimligt.
Citera
2021-09-03, 16:46
Medlem
well
Med tanke på allt jävelskap som hänt i Sverige och inte en enda anhörig fått flipperspel. Noll NADA ingenting. Inte tillstymmelse till ens lite "medeltid"

Förövrigt är det synd om sexualbrottslingar i detta landet och de som blivit utsatta kan dra åt helvete. Det finns oändliga resurser till förövare i Sverige och de ska vårdas bortom all sans o förnuft. I detta landet kan man bli miljonär om man våldtar.

Låt oss utreda i långbänk.

Släpp ryssen fri och ge han en medalj.

När det kommer till Pedofiler så behövs det "medeltid" de förtjänar inget annat än "medeltid".
Citera
2021-09-03, 16:55
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Känner att det blir knepigt om vi ska låta folk ta lagen i egna händer. Det finns gott om mördare som på eller annat sätt kan ”rättfärdiga” sitt handlande. I min värld är det dumt att vara känslostyrd i dessa lägen då det sällan inte leder till något bra.

Förövaren hade förmodligen inte haft det kul 8år i ryskt fängelse. Nu är han död, vilket kanske är skitsamma, men en ung dotter lär inte få växa upp med sin pappa då han kommer tillbringa många år i fängelse.

Man undrar ju även hur den ekonomiska situationen kommer se ut för familjen framöver. I Sverige liksom i Ryssland finns det lagar, vill man ändra dessa får man jobba politiskt eller rösta på ett parti/person som redan jobbar för det man vill. Att som privatperson ställa sig över lagen ska alltid beivras hur ädla motiven för begånget brott än varit.
Citera
2021-09-03, 16:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
Vyechaslav väntade i tills tillfälle gavs och mördade Svirodov och dumpade sen kroppen i skogen. Straffet för Sviridov hade blivit 8 år i fängelse och det tyckte in Vyechaslav var tillräckligt. Han åkte senare dit för mordet. Nu kräver i princip gemene man i Ryssland att Vyechslav ska gå fri och inte straffas för mordet. De menar att det var en helt naturlig reaktion, efter att ha sett en video där hans vän våldtar hans lilla dotter.
Hade mordet skett direkt i affekt hade det varit en sak, men nu satt ju farsan och planerade mordet en tid och utförde det senare istället, varpå argumentet "naturlig reaktion" faller platt.
Citera
2021-09-03, 17:00
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
well
Med tanke på allt jävelskap som hänt i Sverige och inte en enda anhörig fått flipperspel. Noll NADA ingenting. Inte tillstymmelse till ens lite "medeltid”

De flesta mord som sker i Sverige beror på att förövaren på ett eller annat sätt känt sig oförrättad.
Citera
2021-09-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
De flesta mord som sker i Sverige beror på att förövaren på ett eller annat sätt känt sig oförrättad.

No shit Sherlock
Citera
2021-09-03, 17:10
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hade mordet skett direkt i affekt hade det varit en sak, men nu satt ju farsan och planerade mordet en tid och utförde det senare istället, varpå argumentet "naturlig reaktion" faller platt.
Håller inte med. Jag ser det fortfarande som en någorlunda naturlig reaktion, i betydelsen att det är fullt förståeligt att någon väljer att göra på det sättet.

Men visst, det är ju inte direkt en reflexmässig reaktion.
Citera
2021-09-03, 17:22
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
No shit Sherlock

Det var inte jag som påstod att anhöriga/drabbade inte tar lagen i egna händer.

Var inte allt förlängesedan en farsa, ironiskt nog Södermalmsbo, sopade på en kille som hade tafsat på hans dotter. Orkar inte söka men det finns en tråd.

Nu är vi visserligen överens, ville bara förtydliga det.
Citera
2021-09-03, 17:28
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Håller inte med. Jag ser det fortfarande som en någorlunda naturlig reaktion, i betydelsen att det är fullt förståeligt att någon väljer att göra på det sättet.

Men visst, det är ju inte direkt en reflexmässig reaktion.

Haha, du har rätt… Har någon förgripit sig på ens dotter räcker det nog inte med en timma eller två för att besinna sig. Jag skulle förmodligen hata fanskapet i all evighet och möjligtvis vilja slå ihjäl människan om tillfället dök upp, jag skulle dock högst troligt kunna besinna mig då jag är hyfsat civiliserad fram tills imorgon då det är firmafest. Med lite alkohol och droger i systemet kan allt hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in