• 1
  • 2
2021-09-02, 18:23
Medlem
Någon som har koll på vad detta kan röra sig om? Tydligen en kvinna i 20-årsåldern som åtalas för våldtäkt mot ett barn under 15 år i östersunds kommun.

https://sverigesradio.se/artikel/kvi...dtakt-mot-barn
Citera
2021-09-02, 18:28
Medlem
Niggwards avatar
Så pass! Låt det gå. Om killen var 13-14 och fick ligga med en 20 åring så lär han må väldigt bra och skryta för sina små polare
Citera
2021-09-02, 18:43
Är det en flyktingpojk nu igen eller hur fan kan kvinnan medge händelseförloppet/faktiska omständigheter men förneka brott?
Menar hon att han i verkligheten är en vuxen man.

Är offret under 15 så är det automatiskt våldtäkt, i alla fall när förövaren varit myndig. Det blir att skaka galler för det här svinet som jag dessutom vill veta vem är.
Citera
2021-09-02, 18:48
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMOFSCANIA
Är det en flyktingpojk nu igen eller hur fan kan kvinnan medge händelseförloppet/faktiska omständigheter men förneka brott?
Menar hon att han i verkligheten är en vuxen man.

Är offret under 15 så är det automatiskt våldtäkt, i alla fall när förövaren varit myndig. Det blir att skaka galler för det här svinet som jag dessutom vill veta vem är.

Hon menar troligtvis att det inte var våldtäkt för att pojken var med på att ligga. Hur dum man än tror Sverige är så är det ganska självklart att de säkerställt ålder på BO innan åtal väcks för våldtäkt mot barn.

Men det är ett ganska klappat och klart case i det fallet. Om det är en asyl pojke eller ej återstår att se. Jag tvekar dock på det i detta fall, mer info skulle behövas.
Citera
2021-09-02, 18:55
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Så pass! Låt det gå. Om killen var 13-14 och fick ligga med en 20 åring så lär han må väldigt bra och skryta för sina små polare
Lustigt att denna attityd fortgår om pojkar med kvinnor men om det är en man med en flicka så gäller nackskott.
Citera
2021-09-02, 18:57
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Lustigt att denna attityd fortgår om pojkar med kvinnor men om det är en man med en flicka så gäller nackskott.

Ja, men det är självklart av orsaker som inte ens ska behöva förklaras. Vilken jord lever du på?
Citera
2021-09-02, 19:03
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ja, men det är självklart av orsaker som inte ens ska behöva förklaras. Vilken jord lever du på?

Nej, det är inte självklart. Eftersom det finns en anmälan så får vi nog anta att det finns "någon" som inte är så nöjd med det som hänt.
Citera
2021-09-02, 19:05
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nej, det är inte självklart. Eftersom det finns en anmälan så får vi nog anta att det finns "någon" som inte är så nöjd med det som hänt.

Jag syftade på att det var självklart att det är värre för en äldre man att ligga med en flicka under 15 än tvärt om.

Dock så det klart ett brott i detta fall och det borde vara ett klart case. Troligtvis en förälder till killen eller kanske kom fram i skolan. Mer information behövs. Inte mycket framgår i länken
Citera
2021-09-02, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Hon kommer att dömas av juristdomare. Måhända med viss kvinnorabatt. Bry dig inte om white knights som sätter kvinnor på piedestal.

Vita riddares tid är snart förbi.
Citera
2021-09-02, 19:14
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Jag syftade på att det var självklart att det är värre för en äldre man att ligga med en flicka under 15 än tvärt om.

Precis, och jag håller inte med. Ett övergepp är ett övergrepp, oavsett kön.
Citera
2021-09-02, 19:27
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMOFSCANIA
Hon kommer att dömas av juristdomare. Måhända med viss kvinnorabatt. Bry dig inte om white knights som sätter kvinnor på piedestal.

Vita riddares tid är snart förbi.
Bryr mig bara om hyckleriet kring detta. Antingen tycker man att denna företeelse är ok eller så inte.
Citera
2021-09-02, 19:29
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Så pojkar kan ge samtycke men inte flickor är det vad du försöker säga? Jävla hyckleri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in