• 1
  • 2
2021-09-02, 19:35
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Så pojkar kan ge samtycke men inte flickor är det vad du försöker säga? Jävla hyckleri.

Nja, inte direkt. Båda är övergrepp och ska straffas givetvis, vilket det också görs idag. Bli inte ledsen och upprörd för att du inte får ligga med barn.

Min mening är att omständigheterna mellan att en äldre man ligger med ett minderårigt barn är som oftast betydligt grövre än tvärt om, vilket kan ses från olika domar på området.

Förstår att alla män på Flashback som önskar de kan ligga med barn och gråter hyckleri osv inte uppskattar mitt perspektiv och det är helt okej
Senast redigerad av Niggward 2021-09-02 kl. 19:37.
Citera
2021-09-02, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Bryr mig bara om hyckleriet kring detta. Antingen tycker man att denna företeelse är ok eller så inte.
Ja sant. Detsamma här.

Förut var det moraliskt korrekt att knacka bög (men inte flata). Nu är det okej att knacka pedofilgubbe men inte om pedofilen är en kvinna.

Slagsidan beror på att svenska män läste för många böcker om Askungen, Prinsessan på ärten, om Prinsar och s.k. hjältedåd när de var småpojkar.
AfS och sverigedemokrater är värst. Hela högern och kristendomen. De vill visa upp en stark frigjord kvinna mot islam. Då agerar de nyttiga feminister.

Mycket i vänstern också men av andra skäl.
Citera
2021-09-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja, men det är självklart av orsaker som inte ens ska behöva förklaras. Vilken jord lever du på?
Du får gärna förklara det ändå.
De flesta 13-14 åriga flickor är ju ändå könsmogna.
Och det är väl fortfarande så att flickor generellt utvecklas tidigare än pojkar?
Citera
2021-09-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Nja, inte direkt. Båda är övergrepp och ska straffas givetvis, vilket det också görs idag. Bli inte ledsen och upprörd för att du inte får ligga med barn.

Min mening är att omständigheterna mellan att en äldre man ligger med ett minderårigt barn är som oftast betydligt grövre än tvärt om, vilket kan ses från olika domar på området.

Förstår att alla män på Flashback som önskar de kan ligga med barn och gråter hyckleri osv inte uppskattar mitt perspektiv och det är helt okej
Och det kan inte vara så att domarna på området ser ut som dom gör för att fler resonerar som du?
Citera
2021-09-02, 19:58
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMOFSCANIA
Ja sant. Detsamma här.

Förut var det moraliskt korrekt att knacka bög (men inte flata). Nu är det okej att knacka pedofilgubbe men inte om pedofilen är en kvinna.

Slagsidan beror på att svenska män läste för många böcker om Askungen, Prinsessan på ärten, om Prinsar och s.k. hjältedåd när de var småpojkar.
AfS och sverigedemokrater är värst. Hela högern och kristendomen. De vill visa upp en stark frigjord kvinna mot islam. Då agerar de nyttiga feminister.

Mycket i vänstern också men av andra skäl.
Väl beskrivet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in