Resultat: Who's the man?
Al Pacino
40,19%
289 röster
Kan inte bestämma mig.
15,30%
110 röster
Robert DeNiro
44,51%
320 röster
2006-06-05, 16:59
Bannlyst
Okej, sanningens ögonblick är här. Vem är bäst? Pacino eller De Niro?
Citera
2006-06-05, 17:08
Bannlyst
Då: De Niro
Nu: Al Pacino
Citera
2006-06-05, 18:18
Medlem
plagueiss avatar
Går väl inte att jämföra för de har inte spelat samma roll i samma film.
Citera
2006-06-05, 18:59
Medlem
Erik1974s avatar
Spontant säger jag Robert De Niro. Men Al Pacinos insats i Donnie Brasco är bland det bästa man kan se på film. Vet inte om någon någonsin gjort en bättre rolltolkning.
Citera
2006-06-05, 19:04
Medlem
Un Perros avatar
Det måste bli Al Pacino. Från ett strikt kvalitetsperspektiv. De Niro har gjort en jäkla massa skräp, Pacino håller en högre standard helt enkelt. Dessutom är Pacino en mer mångfacceterad skådespelare, som har en betydligt intressantare repertoar bakom sig.

Även om jag har svårt för själva idéen att jämföra skådespelare.
Citera
2006-06-05, 19:09
Medlem
DaPigeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Det måste bli Al Pacino. Från ett strikt kvalitetsperspektiv. De Niro har gjort en jäkla massa skräp, Pacino håller en högre standard helt enkelt. Dessutom är Pacino en mer mångfacceterad skådespelare, som har en betydligt intressantare repertoar bakom sig.
Det har du rätt i.
Har dock inget svar på själva frågan eftersom båda är riktigt bra skådespelare. Jag jämför inte på det sättet, det går inte att svara "svart eller vitt" liksom.
Citera
2006-06-05, 19:30
Medlem
Lemmy Cautions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro

Även om jag har svårt för själva idéen att jämföra skådespelare.

Båda har varit med i fantastiska filmer och är abnormt skickliga men jag håller (motvilligt) med dig i ditt resonemang. DeNiro tenderar tyvärr åt att spela banala och förfulande kopior av sina tidigare roller, ett effektivt sätt att förminska sin storhet.
Citera
2006-06-05, 19:33
Medlem
De Niro är skön, men jag säger pacino. Han är alltid sina roller, karaktärerna han spelar "är" al pacino, han kan göra en hel film.
Citera
2006-06-05, 19:57
Medlem
Tanners avatar
Jag måste säga Al Pacino...De Niro är grym, men Pacino är både hårdare och vassare.

Om vi tar Heat, där båda är med, så är det rätt tydligt.
Citera
2006-06-05, 19:57
Medlem
Två av mina favortifilmer är Godfather och Scarface. Dom insatserna Pacino gör där är helt makalösa.
Borde jag se Donnie Darko?
Citera
2006-06-05, 19:59
Medlem
Tanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Två av mina favortifilmer är Godfather och Scarface. Dom insatserna Pacino gör där är helt makalösa.
Borde jag se Donnie Darko?

Donnie Darko är go som fan, men jag tror du syftar på Donnie Brasco? Och ja...du bör se den...oavsett vilken du menar.
Citera
2006-06-05, 20:59
Bannlyst
Väldigt svårt att jämnföra. Pacino i "Devil's Advocate," "Scent of a Woman," och en del andra roller är fruktansvärt bra. Å andra sidan, så ska man inte underskatta De Niro. Han är minst lika bra. Väldigt jämnt mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in