Resultat: Who's the man?
Al Pacino
40,19%
289 röster
Kan inte bestämma mig.
15,30%
110 röster
Robert DeNiro
44,51%
320 röster
2006-06-05, 20:59
Medlem
Gasraumoperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Två av mina favortifilmer är Godfather och Scarface. Dom insatserna Pacino gör där är helt makalösa.
Borde jag se Donnie Darko?
Ja gör det, riktigt bra skådespelarinsats av både De Niro och Pacino. Se så, iväg och titta med dig. Omgående!
Citera
2006-06-05, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Spontant säger jag Robert De Niro. Men Al Pacinos insats i Donnie Brasco är bland det bästa man kan se på film. Vet inte om någon någonsin gjort en bättre rolltolkning.

Tycker han är snäppet bättre i The Insider.
Citera
2006-06-05, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Två av mina favortifilmer är Godfather och Scarface. Dom insatserna Pacino gör där är helt makalösa.
Borde jag se Donnie Darko?

Skulle inte förvåna mig om du är 20 år och kurd med tanke på den filmsmaken.
Citera
2006-06-05, 21:21
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser

Med tanke på den filmsmaken? Både Gudfadern och Scarface är ju två grymt bra filmer, tror nog att många har dem bland sina favoriter, däribland mig. Så du tror att alla kurder har samma filmsmak?
Citera
2006-06-06, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Med tanke på den filmsmaken? Både Gudfadern och Scarface är ju två grymt bra filmer, tror nog att många har dem bland sina favoriter, däribland mig. Så du tror att alla kurder har samma filmsmak?

Men kom igen, Scarface, den är en medioker gangsterrulle som är starkt poppis bland wannabe gangsters.
Citera
2006-06-06, 10:37
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Spontant säger jag Robert De Niro. Men Al Pacinos insats i Donnie Brasco är bland det bästa man kan se på film. Vet inte om någon någonsin gjort en bättre rolltolkning.
Du borde se Scarecrow/Fågelskrämman där Al Pacino spelar mot Gene Hackman. Där är han riktigt grymt bra.

Men jag håller med. De Niro var fantastisk men han har gjort alldeles för mycket skräp på sistone och det verkar som att han spelar på rutin. Jag blir inte alls lika imponerad av honom längre
Citera
2006-06-06, 13:53
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Men kom igen, Scarface, den är en medioker gangsterrulle som är starkt poppis bland wannabe gangsters.

Jag kan iofs hålla med om att många "wannabe gangsters" har den som favvorulle, t.ex. så har de flesta rappare Scarface som favvorulle. Men det betyder inte att den är dålig, den har fått mycket bra recensioner och på IMDB har den hela 8.0/10 vilket är högt.
Jag skulle inte klassa mig själv som wannabe-gangster men jag älskar ändå filmen. Det är något med Al Pacinos rolltolkning som är så jäkla grym så att jag nästan ryser, han blir ett med rollen och det är så intensivt!

On topic föresten så är det ett väldigt svårt val då båda är väldigt bra skådespelare. Jag måste nog säga dock att min personliga favorit är Robert De Niro då hans skådespel i Taxi Driver trollbinder mig. På sistone har han tyvärr inte spelat i några riktigt stora filmer :/.
Citera
2006-06-06, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Jag kan iofs hålla med om att många "wannabe gangsters" har den som favvorulle, t.ex. så har de flesta rappare Scarface som favvorulle. Men det betyder inte att den är dålig, den har fått mycket bra recensioner och på IMDB har den hela 8.0/10 vilket är högt.
Jag skulle inte klassa mig själv som wannabe-gangster men jag älskar ändå filmen. Det är något med Al Pacinos rolltolkning som är så jäkla grym så att jag nästan ryser, han blir ett med rollen och det är så intensivt!

On topic föresten så är det ett väldigt svårt val då båda är väldigt bra skådespelare. Jag måste nog säga dock att min personliga favorit är Robert De Niro då hans skådespel i Taxi Driver trollbinder mig. På sistone har han tyvärr inte spelat i några riktigt stora filmer :/.

Anledningen till att den har så högt betyg beror på att alla kids ger den en tia eftersom det aldrig sett en gangsterrulle förut.
Citera
2006-06-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanner
Donnie Darko är go som fan, men jag tror du syftar på Donnie Brasco? Och ja...du bör se den...oavsett vilken du menar.

Blandade visst ihop dom. Donni Brasco ska det givetvis vara.
Citera
2006-06-06, 18:22
Medlem
Citat:

Är yngre än tjugo och svensk. Är heller ingen wannabe-gangster. Sommna om.
Citera
2006-06-06, 18:31
Medlem
vgers avatar
Av de filmer jag sett så spelar alltid Pacino Pacino (överspänd), medan de Niro kan gå in i roller på ett annat sätt. Det är Pacino som Scarface, Pacino som pensionerad militär, osv, medan de Niro går in i rollkaraktären. Så svaret får bli de Niro.
Citera
2006-06-06, 19:12
Medlem
Cerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vger
Av de filmer jag sett så spelar alltid Pacino Pacino (överspänd), medan de Niro kan gå in i roller på ett annat sätt. Det är Pacino som Scarface, Pacino som pensionerad militär, osv, medan de Niro går in i rollkaraktären. Så svaret får bli de Niro.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in