2021-09-02, 00:15
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag är gammal nog att inte bry mig så mycket om vad andra tycker om min klädsel. Är det jobb klär jag mig propert (myndighet), men annars är det mjukt och stretchigt som gäller. Sonen i övre tonåren klär sig gärna i löpartights när som helst.

Generellt så tycker jag att var och en får skämmas för sig själv, så att säga. Den enda gången jag skulle få för mig att kommentera din klädsel på ett negativt sätt vore om du försökte dig på en fotsafari iklädd fläskkotlettskostym. Men alla är ju inte så ointresserade av andras klädsel, såklart.

Låter bra det, har lagt märke till att det finns en del yngre killar i typ 20 årsåldern som verkar gå i tights till vardags så verkar ju vara accepterat i den åldersgruppen iaf.
Jo det är ju så man skall egentligen skita i vad alla tycker men i verkligheten är det ju inte alltid så tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av Aquarius9292
Jag som man använder bara tights när jag löptränar eller cyklar utomhus i kyla. Framför allt känner jag mig som en blottare när hela paketet syns klart och tydligt, men när man springer eller sitter på en cykel svischar man förbi så snabbt att folk inte hinner titta så noga. Tycker ett par träningsbyxor av bra kvalitet är ett mycket bättre alternativ för att strosa runt i vardagen. Känns som att folk som går i träningstights till vardags har ett lite väl stort behov av uppmärksamhet och vill "visa upp" sig. Men om det inte stör dig är det väl bara att köra på!

Har ingen FB dase utan mer average så tror inte det är något problem för mig iaf plus tröjan, t-shirt eller vad man nu har i övrigt ofta går ned tillräckligt långt för att dölja en del.
Som sagt om folk tycker jag är en gymmupp ser jag snarare som en komplimang.

Citat:
Ursprungligen postat av Gladgubbe1234
Ja absolut, nästa gång jag ser en man med det i min lokala matbutik ska jag ge honom en go dask på stjärten för det är väl så man vill bli behandlad om man har på sig såna till vardags? Seriöst, vart tog självrespekten vägen. Gymmupp sa någon, tyckte det summerade det hela ganska bra. Eller kanske skinkryttare?

Ja visst gör det kan säkert bli spännande för dig....., men intressant med din syn på saken är väl lite sånt jag också funderat över vid tvekan om idén...
Citera
2021-09-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Låter bra det, har lagt märke till att det finns en del yngre killar i typ 20 årsåldern som verkar gå i tights till vardags så verkar ju vara accepterat i den åldersgruppen iaf.
Jo det är ju så man skall egentligen skita i vad alla tycker men i verkligheten är det ju inte alltid så tyvärr

Har ingen FB dase utan mer average så tror inte det är något problem för mig iaf plus tröjan, t-shirt eller vad man nu har i övrigt ofta går ned tillräckligt långt för att dölja en del.

Ja visst gör det kan säkert bli spännande för dig....., men intressant med din syn på saken är väl lite sånt jag också funderat över vid tvekan om idén...

Inte spännande nånstans. Bara en represalie, alternativt ett gott skratt kan det möjligtvis medföra.

Vad är det du tvekar om? Du verkar ju gilla stilen så kör hårt.
Citera
2021-09-02, 00:22
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Vad säger FB kan man som kille runt 30 år gå runt i träningstights av modell som https://www.xxl.se/2xu-core-compress...146251_1_style till vardags? dvs. till affären, vanliga promenader etc. utan att bli utstirrad? Matchat med nån träningsjacka eller passande t-shirt.

Gillar verkligen att ha tights jag cyklar eller springer finns inget mer bekvämt. Så jag vill börja använda dem som "modeplagg". Men kanske är förbehållet till tjejerna detta plagg

Jag hade trott du är bög, alt creepy. Skulle känna mig väldigt obekväm och skrattat åt dig bakom din rygg.
Citera
2021-09-02, 00:38
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:

Det fetade. Det skulle nog vara avgörande för ifall jag (som tjej) skulle tycka att du vore konstig eller ej, om jag hade sett dig tex ute på stan osv.

Kan tycka det ser väldigt ”blottar-aktigt” ut (ursäkta ordet) om en man går runt i träningstights och kort t-shirt i affärer, tunnelbana, m.m. Det är liksom att man som tjej kan tänka: ”Hey, jag behöver inte se ditt paket när jag är på väg till jobbet..”

I övrigt inga synpunkter, utan är det lite anständigt som sagt, så kan väl folk ha på sig vad man vill ute och på fritiden. Kanske inte skulle rekommendera sådan där klädsel på jobbet eller på krogen hehe. Men i vardagen annars, why not.
Citera
2021-09-02, 12:46
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladgubbe1234
Inte spännande nånstans. Bara en represalie, alternativt ett gott skratt kan det möjligtvis medföra.

Vad är det du tvekar om? Du verkar ju gilla stilen så kör hårt.

Var förbi XXL nu på förmiddagen och köpte två par så snuskgubbar som du kan få eran upplevelse. Skiter i vad ni tycker helt enkelt, och ja jag älskar stilen känns tom lite sexigt

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jag hade trott du är bög, alt creepy. Skulle känna mig väldigt obekväm och skrattat åt dig bakom din rygg.

Lol orka ens fundera över bögar, är ju 2021 så vem bryr sig om homosexuella liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det fetade. Det skulle nog vara avgörande för ifall jag (som tjej) skulle tycka att du vore konstig eller ej, om jag hade sett dig tex ute på stan osv.

Kan tycka det ser väldigt ”blottar-aktigt” ut (ursäkta ordet) om en man går runt i träningstights och kort t-shirt i affärer, tunnelbana, m.m. Det är liksom att man som tjej kan tänka: ”Hey, jag behöver inte se ditt paket när jag är på väg till jobbet..”

I övrigt inga synpunkter, utan är det lite anständigt som sagt, så kan väl folk ha på sig vad man vill ute och på fritiden. Kanske inte skulle rekommendera sådan där klädsel på jobbet eller på krogen hehe. Men i vardagen annars, why not.

Tack för ett seriöst svar , blir premiär för de nya tightsen ikväll så får jag se hur det känns och om jag fick några konstiga blickar eller annat.
Citera
2021-09-02, 12:57
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Var förbi XXL nu på förmiddagen och köpte två par så snuskgubbar som du kan få eran upplevelse. Skiter i vad ni tycker helt enkelt, och ja jag älskar stilen känns tom lite sexigt

Lol orka ens fundera över bögar, är ju 2021 så vem bryr sig om homosexuella liksom.

Tack för ett seriöst svar , blir premiär för de nya tightsen ikväll så får jag se hur det känns och om jag fick några konstiga blickar eller annat.

Jag och resten av heteromännen som kräks i munnen när de ser en man i tights (bög).
Citera
2021-09-02, 12:58
Medlem
TheJackets avatar
Män använder inte tights. Punkt.
Citera
2021-09-02, 13:09
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Män använder inte tights. Punkt.

Varför inte?, tycker du det är ok om tjejer använder tights?
Citera
2021-09-02, 13:41
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jag och resten av heteromännen som kräks i munnen när de ser en man i tights (bög).

Verkar ju mer som att du själv är bög (inget fel i det dock, men kanske skall komma ur garderoben) då du går och kollar in vad andra killar har för kläder samt röven och skrevet
Citera
2021-09-02, 13:43
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Verkar ju mer som att du själv är bög då du går och kollar in vad andra killar har för kläder samt röven och skrevet

Svårt att undvika en man i tights(bög), som att se ett fetto, man kan inte motstå att stirra på abnormaliteten.
Citera
2021-09-02, 13:45
Medlem
Citat:
Varför inte?, tycker du det är ok om tjejer använder tights?

Det ser aningen bättre ut på en snygg kvinna men snyggt är det fan inte. Är du hetero och vill va attraktiv är det fel val.
Citera
2021-09-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
Det ser aningen bättre ut på en snygg kvinna men snyggt är det fan inte. Är du hetero och vill va attraktiv är det fel val.

Iaf. enligt mig är det något av de absolut snyggaste en kvinna kan ha riktigt sexigt. Men på män är det inte så snyggt kanske dock inget jag bryr mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in