• 1
  • 2
2021-09-01, 20:08
Medlem
skogs08s avatar
Vad säger FB kan man som kille runt 30 år gå runt i träningstights av modell som https://www.xxl.se/2xu-core-compress...146251_1_style till vardags? dvs. till affären, vanliga promenader etc. utan att bli utstirrad? Matchat med nån träningsjacka eller passande t-shirt.

Gillar verkligen att ha tights jag cyklar eller springer finns inget mer bekvämt. Så jag vill börja använda dem som "modeplagg". Men kanske är förbehållet till tjejerna detta plagg
Citera
2021-09-01, 20:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Vad säger FB kan man som kille runt 30 år gå runt i träningstights av modell som https://www.xxl.se/2xu-core-compress...146251_1_style till vardags? dvs. till affären, vanliga promenader etc. utan att bli utstirrad? Matchat med nån träningsjacka eller passande t-shirt.

Gillar verkligen att ha tights jag cyklar eller springer finns inget mer bekvämt. Så jag vill börja använda dem som "modeplagg". Men kanske är förbehållet till tjejerna detta plagg
Vill du se ut som en gymmupp så kör hårt.
Ser lika illa ut på tjejer.
Möjligen på en promenad, om det är en powerwalk.

Mjukisar och tights funkar på gym, och möjligen hemma, även om det är knappt. De heter ju träningstights av en anledning.
Citera
2021-09-01, 20:14
Medlem
vemsfels avatar
Ha shorts över åtminstone. Men även då ser det ut som att du är redo för ett löppass och inte vardagssysslor vilket såklart kan sticka ut.
Citera
2021-09-01, 20:28
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:

Kör så det ryker. Var dock beredd på att bli utstirrad, iaf om bulan syns. Det gjorde det på mig när jag gick i såna tights och det var lite skämmigt, sen har det inte blivit att gått ut i affärer och mitt i stan med tights, utan endast när man joggat eller varit hemma. 😊

Men det ser riktigt nice ut på killar tycker jag! 😁
Citera
2021-09-01, 20:29
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:

Har du problem med att folk stirrar på dig för att du går omkring i träningstights?
Avstå.
Citera
2021-09-01, 21:05
Medlem
Hade det en gång men gick inte då många stirrade avunsjukt på min dolme. Har alltid shorts över tightsen nu.
Citera
2021-09-01, 21:40
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vill du se ut som en gymmupp så kör hårt.
Ser lika illa ut på tjejer.
Möjligen på en promenad, om det är en powerwalk.

Mjukisar och tights funkar på gym, och möjligen hemma, även om det är knappt. De heter ju träningstights av en anledning.

Har inget problem om folk ser mig som gymmupp ser det snarare som väldigt positivt Finns ju inga andra tights/leggings för män :/ så är ju träningstights som gäller, och de är snyggare än vanliga leggings på tjejer tycker iaf jag.

Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Kör så det ryker. Var dock beredd på att bli utstirrad, iaf om bulan syns. Det gjorde det på mig när jag gick i såna tights och det var lite skämmigt, sen har det inte blivit att gått ut i affärer och mitt i stan med tights, utan endast när man joggat eller varit hemma. 😊

Men det ser riktigt nice ut på killar tycker jag! 😁

Menar du att du slutade gå i dem då pga du tyckte det var skämmigt? är just det jag är orolig för att det skall bli "obekvämt". Håller med dig helt i att de ser riktigt nice ut både på killar och tjejer

Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Har du problem med att folk stirrar på dig för att du går omkring i träningstights?
Avstå.
Inte så stora problem egentligen om nån stirrar på rätt sätt hehe, men inte så de blir pinsamt/obekvämt.
Citera
2021-09-01, 22:27
Medlem
rikastistorstans avatar
Tights på män är det absolut fulaste som finns! Att du ens överväger att ha det till vardags borde få dig inspärrad. Du måste vara singel?
Citera
2021-09-01, 22:41
Medlem
Couplets avatar
Jag är gammal nog att inte bry mig så mycket om vad andra tycker om min klädsel. Är det jobb klär jag mig propert (myndighet), men annars är det mjukt och stretchigt som gäller. Sonen i övre tonåren klär sig gärna i löpartights när som helst.

Generellt så tycker jag att var och en får skämmas för sig själv, så att säga. Den enda gången jag skulle få för mig att kommentera din klädsel på ett negativt sätt vore om du försökte dig på en fotsafari iklädd fläskkotlettskostym. Men alla är ju inte så ointresserade av andras klädsel, såklart.
Citera
2021-09-01, 23:13
Medlem
Tarrous avatar
Om du tränar mycket crossfit etc. så funkar det i bästa fall till/från gymmet.

Annars, lämna bärandet av ”tights i vardagen” till tjejer
Citera
2021-09-01, 23:35
Medlem
Jag som man använder bara tights när jag löptränar eller cyklar utomhus i kyla. Framför allt känner jag mig som en blottare när hela paketet syns klart och tydligt, men när man springer eller sitter på en cykel svischar man förbi så snabbt att folk inte hinner titta så noga. Tycker ett par träningsbyxor av bra kvalitet är ett mycket bättre alternativ för att strosa runt i vardagen. Känns som att folk som går i träningstights till vardags har ett lite väl stort behov av uppmärksamhet och vill "visa upp" sig. Men om det inte stör dig är det väl bara att köra på!
Citera
2021-09-01, 23:37
Medlem
Ja absolut, nästa gång jag ser en man med det i min lokala matbutik ska jag ge honom en go dask på stjärten för det är väl så man vill bli behandlad om man har på sig såna till vardags? Seriöst, vart tog självrespekten vägen. Gymmupp sa någon, tyckte det summerade det hela ganska bra. Eller kanske skinkryttare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in