• 4
  • 5
2021-08-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoPlolitot
Hur hade du gömt dina saker?

De var dåligt vakuumförpackade (fanns en spricka i skyddsplasten, så en hund hade snappat upp det direkt. Tur då att, som jag skrev, det knappt finns narkotikahundar i Sverige, och de flesta håller till vid Sverige-Darnmark-gränsen respektive i Gbg och Sthlm), men jag hade brutit upp en ganska rejäl golvlist (10-12 cm hög, ett par cm bred, 3-3,5 m lång) där jag hade gömt ungefär 200 g röka, 150 g tjack, 175 tabletter ecstacy och kanske hundra kartor alprazolam från Galenika. Allt var enkelt att få in där förutom rökat, då jag var tvungen att öppna upp de båda heggena och dela kakorna på mitten respektive på bredden för att de skulle få plats, men det gick.

När allt var klart skruvade jag tillbaka listen. Detta var 3-4 år sedan när jag bodde i Svartedalen, så jag tror inte jag löper någon större risk att berätta det här. Cred till Gbg-snutarna Magnus och Claes som var både reko och faktiskt undvek att riva ned precis allt. Nu tror jag inte att de läser här, men om de gör det så tror jag ändå bara de hade skrattat åt det hela.
Citera
2021-08-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Ja du torskade. Och piratmaterial är ju liksom en droppe i missisippi jämfört med det.
Inte lönt att då även "ta" piratmaterialet.

Men hade det varit tvärtom, att de inte hittade något, men polisen står där med sönderbruten dörr och kanske annat som måste ersättas som blivit skadat i undersökningen, då kan polisen mycket väl leta efter andra brott för att "legitimera" husrannsakningen (så att det inte blir en bomkörning) och därmed ta t.ex. piratmaterial, trafikskyltar på väggen etc.

Nej, det känner jag inte heller igen. Haft två husisar som resulterat i att snuten fått lämna med svansen mellan benen. FÖrvisso öppnade jag dörren den ena gången (visste att lägenheten var ren) och den andra gången öppnade polisen med huvudnyckel från hyresvärden. De verkade skita i allt som inte var besläktat till tipset om narkotika de fått in, men du kan ändå ha rätt, då jag tänker mig att det skiljer som fan mellan olika distrikt, poliser och personlighetstyper inblandade.
Citera
2021-08-31, 20:29
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Har varit med både när de klivit in beväpnade med AK genom fönstret och när två poliser vänligt knackar på. De gör det grundligt och med fog. Efter grip så är husis ett beslut högre upp, dessa sker inte lättvindigt.

Man förväntar sig resultat på husis, så finns det inget fantastiskt uppenbart så kan de nog riva runt några timmar.
Själv lyckades de glömma några grejer, för de fick vad de trodde skulle finnas. Gäller att gömma dopet.

En vän till mig häktades för mordförsök när han var 18, det rubricerades senare som grov misshandel. Eftersom han var inneboende hos sina föräldrar så söktes först bara hans rum igenom och hans föräldrar var närvarande hela tiden under polisens husrannsakan. Det som eftersöktes hittades aldrig.

Vid grovt narkotikabrott och dopningsbrott brukar polisen vara extremt noggranna, räkna med att de söker igenom alla möjliga ställen som de flesta ser som helt osannolika och bisarra. Men även polisen kan göra sina missar.
Citera
2021-08-31, 20:30
Medlem
De är inte noggranna överhuvudtaget. Svensk polis är Bill & Bull. När de var hos mig exempelvis tittade de inte ens i mitt källarförråd, så hade jag haft en massa skumma saker hade jag bara kunnat ställt grejerna där.
Citera
2021-09-01, 02:42
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
Haft två husisar som resulterat i att snuten fått lämna med svansen mellan benen

Kan på samma sätt där vara för att där fanns inte direkt något att ersätta.
Citera
2023-12-28, 21:20
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Tänkte precis på detta. Om det rör sig om droger kanske polisen använder en knarkhund men om de letar efter en pistol tex. Är det verkligen omöjligt att gömma den så att polisen inte hittar? Tex om man gör ett hål i väggen, cementerar igen hålet och tapetserar över hela rummet. Kommer polisen verkligen riva alla väggar tak och golv för att hitta en pistol som kanske eller kanske inte finns? Har svårt att tro det
Citera
2023-12-28, 21:23
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
De vänder upp och ner på verkligen hela hemmet, och det kommer se ut som en absolut svinstia efteråt.

Har själv haft husrannsakan då de t.ex. lämnade böcker i ett enda knövel på golvet.
Om du gömt de dom letade efter under golvet eller inne i väggen, hade de hittat det då? De river väl inte väggar på husrannsakan?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in