2022-08-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Vadå fransk? Han säger "F han skrek aj" och vilken F han menar är ju inte något svårt att lista ut.
Vem är F
Citera
2022-08-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
När släpps Musse, Talang, Shobre och Makkan från fängelset? Kommer dem kunna återvända till Rinkeby likt 2017-2019 eller är Shottaz för starka nu? Dem hade ju goare/vänner i byn vid Cafe mynta morden. Vad är oddsen att DP styr Rinkeby i snar framtid?

Som knorr.djungle påpekade lär det dröja innan Makkan ser friheten igen då han är dömd till livstids fängelse i Danmark.

Shobre sitter i Spanien nu och efter det kommer han utlämnas till Sverige där han är misstänkt för inblandning i en rad mord bland annat, så inte heller han kommer befinna sig på fri fot under överskådlig tid:
(FB) Ledare i Dödspatrullen häktad, misstänkt för två mord, med mera (2021-11-13)

Angående Musse och Talang hade jag och den eminente användaren Refraktor en diskussion om det för ca ett halvår sedan som mynnade ut i detta:
(FB) Två män skjutna på innergård i Hjulsta Stockholm kl 02:30 2021-08-30 (en avliden)

Sedan får vi se om åklagaren väljer att plocka in någon av dem igen i samband med utredningarna som berör Shobre, vilket inte är helt omöjligt nu när polisen kommit över en del loggar.
Citera
2022-08-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Som knorr.djungle påpekade lär det dröja innan Makkan ser friheten igen då han är dömd till livstids fängelse i Danmark.

Shobre sitter i Spanien nu och efter det kommer han utlämnas till Sverige där han är misstänkt för inblandning i en rad mord bland annat, så inte heller han kommer befinna sig på fri fot under överskådlig tid:
(FB) Ledare i Dödspatrullen häktad, misstänkt för två mord, med mera (2021-11-13)

Angående Musse och Talang hade jag och den eminente användaren Refraktor en diskussion om det för ca ett halvår sedan som mynnade ut i detta:
(FB) Två män skjutna på innergård i Hjulsta Stockholm kl 02:30 2021-08-30 (en avliden)

Sedan får vi se om åklagaren väljer att plocka in någon av dem igen i samband med utredningarna som berör Shobre, vilket inte är helt omöjligt nu när polisen kommit över en del loggar.

Sjukt att en ledare storspelare i dp är ute om några månader
Citera
2022-08-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Och angående Talang får vi nog se om det kriminella livet fortfarande lockar. Finns ju i Musse på Kumla-fupen tecken på att det skurit sig med övriga där inne och jag fick PM som tydde på detsamma för en tid sedan.

Ingen stress, Stefan, men ser fram emot den kommande Shottaz-relaterade trådstarten du nämnde häromdagen!
Citera
2022-08-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Och angående Talang får vi nog se om det kriminella livet fortfarande lockar. Finns ju i Musse på Kumla-fupen tecken på att det skurit sig med övriga där inne och jag fick PM som tydde på detsamma för en tid sedan.

Ingen stress, Stefan, men ser fram emot den kommande Shottaz-relaterade trådstarten du nämnde häromdagen!

Väntar på att sekretessprövningen av en FUP ska bli färdig. Har tagit ovanligt lång tid, men fick besked senast i fredags att de arbetar på saken.
Citera
2022-08-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Makkan kan man ju räkna bort likaså panda abbé. Men det lär bli hett när dessa muckar, dock kommer dom absolut inte bosätta sig i Rinkeby eller Tensta.

Abbe och Panda dömdes till 16 år och har enligt danskt lag rätt att ansöka om villkorligt efter 8 år. Någon som vet om dansk lag gäller efter förflyttning till Sverige?

Dom har suttit av tre år och ”bara” fem år kvar till halva tiden vilket blir 2027.
Citera
2022-08-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet

Intressant! Det framkommer i fupen att han flyttades till vanlig avdelning på Saltvik. Ekrem hade bra kontakt med bådas systrar och Musse undrade varför och ville också bli flyttad till vanlig avdelning om jag inte minns fel.

Enligt fupen verkar Musse haft för sig saker bla suttit isolerad pga bråk. Sånt bör väl påverka villkorliga frigivningen?
Citera
2022-08-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Vem är F
Kom igen? F*anky
Citera
2022-08-07, 18:59
Medlem
Citat:
Kom igen? F*anky
Jag tänkte franky men jsg trodde inte cuz beefa med franky
Citera
2022-08-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Jag tänkte franky men jsg trodde inte cuz beefa med franky
Han beefar väl inte direkt med Yasin heller men väljer ändå att göra det, gäller samma för hela den ligan verkar det som.
Citera
2022-08-07, 20:20
Medlem
Citat:
Kom igen? F*anky
Cuz hängde med franky någon månad innan franky dog, dom såg varandra som bröder. Tror inte cuz har mage att dissa franky som inte ens har nåt med beefet att göra
Citera
2022-08-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Att 1cuz ens orkar hålla på som han gör, satsa på musiken istället för att beefa mot ett mördargäng som verkligen kommer klippa honom för detta…

Ja exakt 1cuz är ju inte untouchble kolla vad som hände me Einar. Dessutom blev ju hans och hans vänner beskjutna i april där hans bästavän blev skottskadad av en grabb från Kalmar. Inhyrd Torped ?

Kanske var FLG som fixa skytten? Dom har ju kontakter speciellt Ghost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in