2022-07-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Gambino o 6ickest är båda biggie juke yngre bröder de 2 olika personer sen de har en till bror jiggz också 6ickest torskade för vapenbrott något år sedan typ
Jiggz Tensta är rapparen jukes lillebror. Är dom på god fot med FLG eller hur är stämningen mellan dom?
Citera
2022-07-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jiggz Tensta är rapparen jukes lillebror. Är dom på god fot med FLG eller hur är stämningen mellan dom?

Han har inget med flg o göra han känner de från Tensta minns en gång han hade TikTok live o han typ hyllade 60
Citera
2022-07-03, 13:42
Medlem
Citat:
Gambino o 6ickest är båda biggie juke yngre bröder de 2 olika personer sen de har en till bror jiggz också 6ickest torskade för vapenbrott något år sedan typ

Precis. Två olika G. Malmökillen har ju uppträtt med DP och i kontakter med Shobre. Samtidigt är ju G lite äldre, så vilken roll han har och tar är ju oklart. Tror han rörde sig i kretsarna runt Om*r Yom0k och Mekky nere i Malmö, minns inte riktigt, men fick skäl att flytta till Tensta för några år sedan. Det har sedan varit tyst om honom tills nu när hans namn började dyka upp i diverse FUPar. Fanns förstås i kanten av utredningen av mordet på Merhawi så aktiv har han uppenbart varit.
Senast redigerad av Refraktor 2022-07-03 kl. 13:45.
Citera
2022-07-03, 14:04
Medlem
Montanasss avatar
Citat:

Biggie Jukes bror Gambino har väl i perioder varit nära H från 24K om jag minns rätt. De poserade på Instagram och så.

Skulle ni kalla Shubbarligan ett enskilt gäng eller en del av det större löst sammansatta Tenstanätverket T3?
Citera
2022-07-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Biggie Jukes bror Gambino har väl i perioder varit nära H från 24K om jag minns rätt. De poserade på Instagram och så.

Skulle ni kalla Shubbarligan ett enskilt gäng eller en del av det större löst sammansatta Tenstanätverket T3?

Shubbarligan är mer folk som softat där o becknat de inget gäng men de är lite splittrade nu
Citera
2022-07-06, 02:07
Medlem
Varför gola svensken ner sig själv och erkände att han va där för ”japp” horungarna? Hur kommer det sig att dom skulle dit för skjuta men blev skjutna själva?
Citera
2022-07-06, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100gubbe163
Varför gola svensken ner sig själv och erkände att han va där för ”japp” horungarna? Hur kommer det sig att dom skulle dit för skjuta men blev skjutna själva?
Han låg döende på marken utan hopp om att leva igen, varför inte gola och låsa in fienderna? Vad hade du gjort?

Han ville inte ens gola egentligen men polisen pressade honom i 20 minuter att gola annars skulle de inte hjälpa honom. Ganska logiskt att gola.
Citera
2022-07-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Precis. Två olika G. Malmökillen har ju uppträtt med DP och i kontakter med Shobre. Samtidigt är ju G lite äldre, så vilken roll han har och tar är ju oklart. Tror han rörde sig i kretsarna runt Om*r Yom0k och Mekky nere i Malmö, minns inte riktigt, men fick skäl att flytta till Tensta för några år sedan. Det har sedan varit tyst om honom tills nu när hans namn började dyka upp i diverse FUPar. Fanns förstås i kanten av utredningen av mordet på Merhawi så aktiv har han uppenbart varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Montanass

random info

Subbarlivs ägs av en man/familj från malmö (krogsbäck området)
Dp har ju även anknytningar till malmö - något shz inte verkar ha

HH Abz är även från malmö
Citera
2022-07-06, 19:33
Medlem
Vad gör svensken nu? Han borde vara utesluten från FLG? Dem vill väl inte förknippas med en golare, har han flytt till Turkiet? Kan tänka mig många vill åt honom
Citera
2022-07-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Vad gör svensken nu? Han borde vara utesluten från FLG? Dem vill väl inte förknippas med en golare, har han flytt till Turkiet? Kan tänka mig många vill åt honom
Han golade inte ett skit på sina bröder, så han är högt uppsatt i FLG fortfarande och kommer med största sannolikhet planera grov hämnd för han själv, Alpo och resten av ligan. Han är mycket respekterad av alla i FLG och Shottaz. Om han inte torskar för bedrägerierna
Citera
2022-07-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Han golade inte ett skit på sina bröder, så han är högt uppsatt i FLG fortfarande och kommer med största sannolikhet planera grov hämnd för han själv, Alpo och resten av ligan. Han är mycket respekterad av alla i FLG och Shottaz. Om han inte torskar för bedrägerierna
Har för mig han sa att shamodi och nån till visste om att han skulle japp sixty eller kanske missförstod jag då?
Citera
2022-07-06, 23:07
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight

Som Knorr.djungel sa, han är inte någon golare.

Han är väldigt respekterad i FLG/Shottaz men också i Rinkeby. Han är ett stort namn i Järva.

Kan dock inte svara på vad han gör nu. Han är nog inte särskilt aktiv, han har gått ner mycket i vikt och behöver återhämta sig för sina skador.

Inte helt omöjligt att han dragit till Turkiet för att vila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in