2022-04-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ingen aning vart han bor men skulle inte förvåna om det blir ”I jakt på kaniner” nu vilket också ironiskt är titeln på en låt med One Cuz och Yasin.

Samma gamla visa. Vänner som även är släkt här blir fiender. Tragiskt!
Känd rappare gripen, 100% 1Cuz
Citera
2022-04-28, 22:41
Medlem
Citat:
Är det för dubbelmordet i Köpenhamn? Någon annan skrev det såg jag. Vem kan det isf vara? Mansor?
ja det är mansor han hade en bild på sin kusin musse som profilbild innan
Citera
2022-04-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Okej det här tyder väll på att det var Ace/Kawala som sköt? Eftersom man användt vapnet efter skjutningen eller?

Vem blev skjuten i Farsta 21 september 2021 ?. Dehär vissa vilken koppling Farsta grabbarna har till FLG återigen.

Inte säkert. Dels tror jag att de använder vapnen kollektivt, dels kan det vara så att de sålt till någon partner söder om stan.
Citera
2022-04-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
ja det är mansor han hade en bild på sin kusin musse som profilbild innan

Tack! Vet du vem personen på bilden jag la upp är?
Citera
2022-04-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Inte säkert. Dels tror jag att de använder vapnen kollektivt, dels kan det vara så att de sålt till någon partner söder om stan.

Dom har ju nära allians med Chris som håller till i de områdena. Chris fanns ju för övrigt med på bilder i Fupen om FLG/Fagersjö där han viftar med två pistoler inne på ett café helt öppet.

Tänkte på den här skjutningen i Erikslundsparken. Det ligger nära Hjulsta. Kan man ha skjutit mot Hjulstabarnen då?
Citera
2022-04-28, 23:58
Medlem
Den här hemmabyggda kulsprutan var för övrigt det enda vapnet som användes i Glömmingegränd där åtta hylsor hittades. Men det framkommer inte exakt vart det vapnet hittades utan i närheten av morden.
Citera
2022-04-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Sixty och 4 Hjulsta juniorer sitter
Makkan sitter
Musse sitter
Sho bre sitter
Talle sitter
Shacki sitter
Abbe panda o alla andra juniorer sitter i Danmark.
Dom enda som är ute är Dumle,Katten, Okash, Capone, Monka.
Okash o en två till är shooters resten som är ute är pajaser som Dumle och Sebbe.

Nästan hela DP sitter had snackar du om 😂

Panda blev flyttad till svensk fängelse i december. Har för mig att även Benjamin blivit flyttad till Sverige men har inte uppfattat hans roll i DP.
Citera
2022-04-29, 03:54
Medlem
Citat:
Den här hemmabyggda kulsprutan var för övrigt det enda vapnet som användes i Glömmingegränd där åtta hylsor hittades. Men det framkommer inte exakt vart det vapnet hittades utan i närheten av morden.

Även pistolen som användes på HB 14 användes vid Glömmingemorden. Man hittade 7 hylsor från den där.

Rekommenderar AB 470. En hel del godis där. HH tycks ha pyntat en mille för Glömmingemorden. Har väl varit uppe här? Var väl för Salmaan då.

Polisen satte kamera på och mikrofon i lägenheten på HB 14. En hel del av det som sägs är tyvärr motsägelsefullt och sannolikt svammel men man får intrycket att det var något yngre Hjulstabarn som sköt. De skulle ha fångat dem i porten. Tvivlar på den uppgiften. Tycker nog att det verkar som att de sköts uppifrån.

Om Hoodz: ”brinner på han som hade på sig den” (menar trol den som hade vapnet och stack) och lät sina bröder dö (menar trol Alpo och Svensken). A säger att ”han” körde för ”Franky och Gucci” som dog i Danmark.”

Pratar om att FLG inte ”kör helhjärtat”. Sägs även att S & A kom obeväpnade.

Polisens något darriga analys av avlyssnade samtal på sid 157. Fulltext sid 174.
Citera
2022-04-29, 09:22
Medlem
Det ska sägas att Jaffar har dom överlägset bästa diss låtar om opps (fiender) i svensk rap.

I teorin är det 100 men hur det är i verkligheten låter jag vara osagt.
Citera
2022-04-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Även pistolen som användes på HB 14 användes vid Glömmingemorden. Man hittade 7 hylsor från den där.

Rekommenderar AB 470. En hel del godis där. HH tycks ha pyntat en mille för Glömmingemorden. Har väl varit uppe här? Var väl för Salmaan då.

Polisen satte kamera på och mikrofon i lägenheten på HB 14. En hel del av det som sägs är tyvärr motsägelsefullt och sannolikt svammel men man får intrycket att det var något yngre Hjulstabarn som sköt. De skulle ha fångat dem i porten. Tvivlar på den uppgiften. Tycker nog att det verkar som att de sköts uppifrån.

Om Hoodz: ”brinner på han som hade på sig den” (menar trol den som hade vapnet och stack) och lät sina bröder dö (menar trol Alpo och Svensken). A säger att ”han” körde för ”Franky och Gucci” som dog i Danmark.”

Pratar om att FLG inte ”kör helhjärtat”. Sägs även att S & A kom obeväpnade.

Polisens något darriga analys av avlyssnade samtal på sid 157. Fulltext sid 174.

Ja, det stämmer. Jag som missuppfatta stycket där. Men det verkar som att dom tömde magasinet på kulsprutan för att sedan dumpa den på plats.

Jag undrar om FLG verkligen kom dit med endast ett vapen? Knappast va? Tre man på en pistol? Vem det nu som var där plockade med sig allting och försvann. När skotten regna uppifrån är min teori att personen hann under taket där nere.
Citera
2022-04-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer. Jag som missuppfatta stycket där. Men det verkar som att dom tömde magasinet på kulsprutan för att sedan dumpa den på plats.

Jag undrar om FLG verkligen kom dit med endast ett vapen? Knappast va? Tre man på en pistol? Vem det nu som var där plockade med sig allting och försvann. När skotten regna uppifrån är min teori att personen hann under taket där nere.
Aldrig i Livet att FLG sticker till Hjulsta med bara en tabbe. Dom hade hokietokies och skulle mörda hela DP, inte fan går man dit bara med 1 tabbe. Bara för att A och S gick först och blev skjutna betyder inte det att dom andra FLG inte hade vapen på sig som sedan kom undan. 100% att de alla hade varsitt vapen då det avfyrades skott med 7.65 kaliber, som varit på tal kanske kommit från Kawalas vapen?
Citera
2022-04-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Aldrig i Livet att FLG sticker till Hjulsta med bara en tabbe. Dom hade hokietokies och skulle mörda hela DP, inte fan går man dit bara med 1 tabbe. Bara för att A och S gick först och blev skjutna betyder inte det att dom andra FLG inte hade vapen på sig som sedan kom undan. 100% att de alla hade varsitt vapen då det avfyrades skott med 7.65 kaliber, som varit på tal kanske kommit från Kawalas vapen?
Min teori är att svensken och alpo blev sålda utav sina egna ” vänner” varför skulle svensken och alpo lämna sina mobil telefoner i adressen Tensta! När man läser vittnens berättelsen märker man att det var fler personer på plats, hur vidrig kan man vara och lämna sina ” vänner ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in