2022-05-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
FOLK UTE PÅ FÄLTET

DP/Hjulstabarnen
- Okashe
- Az/Myran
-Abdullahi Sixtys lillebror

FLG
-Hanad
-Ghost
-Shamodi
-Plies
-Maradona
-Dareq
-Sholle/M4an

Inlåsta Dp/Hjulstabarnen
-Makkan
-Talle
-Musse
-Shobre
-Capone
-Makavelli
-Panda
-Abbe
-Shacki
-Sixty
-sixtys storebror
- Fishy
-Mansor
- Okashe lillebror

Inlåsta FLG
-Piraten
-Ace
-Hoodz
-marockanen
- Svensken
va inte det sixtys lillebror som torskade för mordförsök i viksjö när han sköt en kille men killen klarade sig pga magasinen tog slut?
Citera
2022-05-26, 15:13
Medlem
Citat:
Musse och talle kommer säkert bli gripna för mordet som skedde i Uppsala 2017. Shobre sitter redan häktad igen i det ärendet.

Han sitter säkert pågrund av Sky Ecc! För hur kommer det sig att flera helt plötsligt börja gripa folk för mord har ni it märkt det.

Har för mig att man hade Musse DNA på mordvapnet men han friades ändå.
de va shobres dna som fanns på vapnet
Citera
2022-05-26, 17:01
Medlem
kan någon länka fup till händelsen vid hjulsta backar 14 hittar inte fup om det i tråden
Citera
2022-05-26, 17:29
Medlem
Citat:
Musse och talle kommer säkert bli gripna för mordet som skedde i Uppsala 2017. Shobre sitter redan häktad igen i det ärendet.

Han sitter säkert pågrund av Sky Ecc! För hur kommer det sig att flera helt plötsligt börja gripa folk för mord har ni it märkt det.

Har för mig att man hade Musse DNA på mordvapnet men han friades ändå.

Jag tänker detsamma här. Om Shobre är häktad (har han blivit förd till Sverige förresten?) för mord från 2017 skulle det inte förvåna alls om resten av DP blir det också. Det har hänt massor med gånger att polisen står där med nya misstankar dagen man ska mucka. Men bortsett från det så kan Musse få villkorligt frigivning om sju, åtta månader.

Ja, det är många som åker dit nu för gamla brott pga krypterade telefoner. Är polisen klara med tex Encro och Anom?
Citera
2022-05-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
När jag läste det misstänkte jag att han hittat micken och försökte lägga rökridåer. Han svamlar en del om smågrabbar som fångar i fälla och som är de som skjuter men inget av det går ihop med verkligheten på platsen. Det får mig att misstro allt han säger.

Det har väl blivit en territoriell uppdelning där Shz/FLG kontrollerar Rinkeby och DP Hjulsta.

Ja, det är mycket svammel i polisförhören. Jag har svårt att tro att man ska ha hittat micken. Det är trots allt 2022. Det är först efter han får information om att lägenheten har varit avlyssnat som han säger ”jag visste” men det som sägs i lägenheten känns äkta och vi ska komma ihåg att det är tramadol inblandad här.
Citera
2022-05-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
va inte det sixtys lillebror som torskade för mordförsök i viksjö när han sköt en kille men killen klarade sig pga magasinen tog slut?

Det var Okashes lillebror. Han borde väl vara ute snart efter ett par i ungdomsfängelse. Okashe har en yngre bror till men förhoppningsvis har han valt annan väg i livet.
Citera
2022-05-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Om du själv vill så hade jag verkligen uppskattat om du ville göra en längre lista med även shottaz medlemmar samt döda i varje gäng

AVLIDNA KOPPLADE TILL SHOTTAZ:

-izzy
- Mynta bröderna 2016
-Pejps
- Franky

Dödspatrullen :

-Maslah/Hajduut
-Atto/A2 från Malmö
- karrar

FLG :
- Gucci
- Kapten
-Ninow
-Alpo

Husby hyenor:
- Salman Ghost
-fayye blacka

Poydem skjuten av sina egna tillhörde Shottaz

Sulle og väldigt oklart

Kan ha glömt några vet inte rätta mig !
Citera
2022-05-26, 20:40
Medlem
Citat:
AVLIDNA KOPPLADE TILL SHOTTAZ:

-izzy
- Mynta bröderna 2016
-Pejps
- Franky

Dödspatrullen :

-Maslah/Hajduut
-Atto/A2 från Malmö
- karrar

FLG :
- Gucci
- Kapten
-Ninow
-Alpo

Husby hyenor:
- Salman Ghost
-fayye blacka

Poydem skjuten av sina egna tillhörde Shottaz

Sulle og väldigt oklart

Kan ha glömt några vet inte rätta mig !

Pejps och smokey var oskyldiga
Men resten var aktiva inom shottaz
Citera
2022-05-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NO73
De som du kategoriserade i flg listan är bland annat de som kallade Svensken för golare. Lustigt att de är i samma gäng. Det säger sig själv, det är gänget som säljer varandra
Va snackar du om? Ingen i FLG har kallat Svensken för golare ta gärna fram det isåfall. Vem som helst i det läget han var hade sagt ett och annat, han ville att DP skulle torska för han va helt säker han skulle dö den natten. Han har inte golat ett skit på sina bröder. Ni som sitter här på datorn på Flashback hade kissat ner sig om ni ens hörde en skottsalva i orten så lek inte något här de bara pinsamt.
Citera
2022-05-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Va snackar du om? Ingen i FLG har kallat Svensken för golare ta gärna fram det isåfall. Vem som helst i det läget han var hade sagt ett och annat, han ville att DP skulle torska för han va helt säker han skulle dö den natten. Han har inte golat ett skit på sina bröder. Ni som sitter här på datorn på Flashback hade kissat ner sig om ni ens hörde en skottsalva i orten så lek inte något här de bara pinsamt.

Han var så borta att han t.o.m. kallade polisen för bror.
Citera
2022-05-26, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle

Tänk om jag har nära vänner från orten eller bor i orten? Något som är pinsamt just nu är att du skriver NI när du bland annat sitter bakom skärmen och skriver hejvilt här på Flashback. Pinsamt va :,)
Citera
2022-05-27, 09:05
Medlem
När kommer domen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här