2022-05-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det fetade: handlade det om förhöret med svensken där han låg med hål i huvudet?

Jag antar det för det finns väl inget annat ”konstigt?”
Citera
2022-05-11, 22:03
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Sofistikerade. Ha ha. Han har lurat senila kärringar på sina besparingar. Han har precis blivit skjuten efter att ha samlat ihop gänget i taxi och sprungit i på någons gård guns blazing. Fett sofistikerat. Han hade ju bara tur som inte slutade som ett lik med snygga dojjor. Du är bara ännu en fanboy som försöker höja en landsman.

Jag väljer att ta polisens ord för att de ska ha varit sofistikerade, om du nu inte har några bevis som talar för att de inte ska ha varit det så visa gärna det så diskuterar vi. Skjutningen är diskuterbart, de fick en möjlighet att klippa Hjulstas talanger, det gick fel i stundens hetta.

Att kalla mig fanboy var ju att ta i, jag spekulerar i något som frekvent har tagits upp i tråden, varför var Svensken på plats, han är väl ingen shooter? Att han har samma bakgrund som mig gör mig ledsen, att vi turkar ska behöva dras ner i skiten på grund av de här grabbarna, men samtidigt så känner jag större sympati för honom än somalierna eller kurderna, gör inte du också det som turk?
Citera
2022-05-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Jag väljer att ta polisens ord för att de ska ha varit sofistikerade, om du nu inte har några bevis som talar för att de inte ska ha varit det så visa gärna det så diskuterar vi. Skjutningen är diskuterbart, de fick en möjlighet att klippa Hjulstas talanger, det gick fel i stundens hetta.

Att kalla mig fanboy var ju att ta i, jag spekulerar i något som frekvent har tagits upp i tråden, varför var Svensken på plats, han är väl ingen shooter? Att han har samma bakgrund som mig gör mig ledsen, att vi turkar ska behöva dras ner i skiten på grund av de här grabbarna, men samtidigt så känner jag större sympati för honom än somalierna eller kurderna, gör inte du också det som turk?
Vad är det för fel på somalier och kurder?
Citera
2022-05-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Är du på plats?

https://www.expressen.se/nyheter/kri...-dit-for-sent/

Veckans text i Krimrummet handlar om en färgstark rättegångsdag där:

✓ 18-åringen kom för sent till sin egen mordrättegång.

✓ Domstolen meddelade att polisen ”torde” ha brutit mot Europakonventionen.

✓ Gängmannen ”Svensken” ville visa upp en film från när han låg skjuten i huvudet – men fick avslag.

Nej ja läste artikeln som du länka
Citera
2022-05-12, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Kan det vara N!ma som sålt ut dom? Hon som var förlovad med ayye men efter de gjorde slut gick hon till svensken samtidigt som hon är vän med flera från dp

Min väns kusin känner N*ma o han berättade för mig att hon tycker om Svensken men avskyr Aye tror inte man goar någon man bryr sig om. Hon var ”vän” med svensken innan förlovningen.
Citera
2022-05-12, 10:30
Medlem
Citat:

Lurade käringar på sparpengar var ju vad de gjorde. Han ringde upp och låtsades vara från banken och snacka till sej inlogg för att hugga till sig livsbesparingar. Nu skriver någon att det rörde sig om 5,2 millar, varav omkostnader till målisar och annat går bort innan det delas bland "gänget". Det blir inga tolv miljoner såklart. För mej är det ett rent vedervärdigt brott. Inget du vill att din mormor ska råka ut för antar jag?
Var är källan på att snuten kallat det dom gjorde för sofistikerat? I vilket sammanhang? I jämförelse att råna en 12-åring på en jacka eller airpods? Vad tycker du är sofistikerat?
Citera
2022-05-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Dom borde visa den, tycker jag
Samma bror, tycker det är konstigt at man inte visar upp den..
Citera
2022-05-12, 13:27
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Lurade käringar på sparpengar var ju vad de gjorde. Han ringde upp och låtsades vara från banken och snacka till sej inlogg för att hugga till sig livsbesparingar. Nu skriver någon att det rörde sig om 5,2 millar, varav omkostnader till målisar och annat går bort innan det delas bland "gänget". Det blir inga tolv miljoner såklart. För mej är det ett rent vedervärdigt brott. Inget du vill att din mormor ska råka ut för antar jag?
Var är källan på att snuten kallat det dom gjorde för sofistikerat? I vilket sammanhang? I jämförelse att råna en 12-åring på en jacka eller airpods? Vad tycker du är sofistikerat?

Han har blivit åtalad för 5,2 miljoner, anta nu hur mycket de andra involverade drog in och hur mycket som föll under radarn, då blir det mer än 5,2 miljoner. Inte dålig summa, sedan hur mycket som kom in i hans ficka är oklart.

Bedrägerierna beskrevs som "sofistikerade" av tidningar som förmodligen fått den kommentaren från polismyndigheten eller att de själva gjort den bedömningen efter att ha läst fuppen. Att den skulle vara sofistikerade innebär ju att den skulle vara mer avancerad än andra bedrägerier, därmed var det en avancerad operation jämfört med andra gjorda i Sverige. Om du inte har bevis för att den inte skulle bara sofistikerad jämfört med andra liknande fall i Sverige får du gärna länka till din bevisning. Och eftersom han har kallats "spindel i nätet" så tyder det på att han har legat bakom det mesta i bedrägerierna, vilket enligt mig får honom att verka som en smart jävel.

Jag tycker synd om gamlingarna, men samtidigt, efter så mycket upplysning om bedrägerier är det "natural selection" att de går med på detta.
Citera
2022-05-12, 14:28
Medlem
Citat:
Han har blivit åtalad för 5,2 miljoner, anta nu hur mycket de andra involverade drog in och hur mycket som föll under radarn, då blir det mer än 5,2 miljoner. Inte dålig summa, sedan hur mycket som kom in i hans ficka är oklart.

Bedrägerierna beskrevs som "sofistikerade" av tidningar som förmodligen fått den kommentaren från polismyndigheten eller att de själva gjort den bedömningen efter att ha läst fuppen. Att den skulle vara sofistikerade innebär ju att den skulle vara mer avancerad än andra bedrägerier, därmed var det en avancerad operation jämfört med andra gjorda i Sverige. Om du inte har bevis för att den inte skulle bara sofistikerad jämfört med andra liknande fall i Sverige får du gärna länka till din bevisning. Och eftersom han har kallats "spindel i nätet" så tyder det på att han har legat bakom det mesta i bedrägerierna, vilket enligt mig får honom att verka som en smart jävel.

Jag tycker synd om gamlingarna, men samtidigt, efter så mycket upplysning om bedrägerier är det "natural selection" att de går med på detta.

Du påstår något. Då ligger bevisbördan hos dig.
Du kan ju fortsätta hitta på scenarion och siffror allt du vill. Faktum ett är att din idol blev skjuten i huvudet när han rusade in på någons gård. Inte så sofistikerat, genomtänkt eller smart. Faktum nummer två är att samtliga i hans gäng är genomfattiga och att han får pröjsa pizza och taxi till dom. Fakta nummer tre är att allt kommer från hans mammas konto. Din sofistikerade maffiaboss lever på mamsen och har inget boende. Han har tydligen en grandios levnadsstil enligt dej, men samtidigt vittnar du om hur du träfat lyxliraren och hans gäng på subway.
Tycker du verkligen att det är sofistikerat att lura av senila tanter deras inlogg? Vad i det är just sofistikerat? Vishing har funnits långt innan snubben lyfte luren, konceptet är gammalt. Din smarta och sofistikerade idol började helt plötsligt flasha pengar och de åkte dit ganska omgående.
Citera
2022-05-12, 14:39
Medlem
nån som vet när schacki kommer ut?
Citera
2022-05-12, 14:56
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Du påstår något. Då ligger bevisbördan hos dig.
Du kan ju fortsätta hitta på scenarion och siffror allt du vill. Faktum ett är att din idol blev skjuten i huvudet när han rusade in på någons gård. Inte så sofistikerat, genomtänkt eller smart. Faktum nummer två är att samtliga i hans gäng är genomfattiga och att han får pröjsa pizza och taxi till dom. Fakta nummer tre är att allt kommer från hans mammas konto. Din sofistikerade maffiaboss lever på mamsen och har inget boende. Han har tydligen en grandios levnadsstil enligt dej, men samtidigt vittnar du om hur du träfat lyxliraren och hans gäng på subway.
Tycker du verkligen att det är sofistikerat att lura av senila tanter deras inlogg? Vad i det är just sofistikerat? Vishing har funnits långt innan snubben lyfte luren, konceptet är gammalt. Din smarta och sofistikerade idol började helt plötsligt flasha pengar och de åkte dit ganska omgående.

Okej, då ska jag dementera dina anklagelser.

Att bedrägerierna är sofistikerade kommer från flera artiklar. Jag föreslår då antingen att det är polisen själva eller något kriminaljournalist som påstår detta. Källa: https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/st...ebedragerierna

Svensken blev skjuten, alla detaljer vet vi inte därför är det bara idiotiskt att vi argumenterar över något när rättegången fortfarande pågår. Vi får se vad den slutgiltiga storyn blir efter rättegången.

Du kan nu svara genom att bevisa att de andra medlemmarna i FLG är "genomfattiga". Det är knte konstigt att pengarna kommer från mammas konto, polisen har väl ändå koll på honom och de är medvetna om att han inte har någon inkomst. Mamman är dock en arbetande kvinna, därför är det ju med flit att mamman sitter på pengarna eftersom att det inte är lika misstänksamt.

Hur tror du att det hade sett ut om han köpte bostad utan inkomst? Han åker ju utomlands för att bo med pengarna han tjänat i Sverige, där bland annat lyxhotel i Spanien samt lägenhet i Turkiet. Att han hänger på Subway säger väl ingenting? Du inser väl att Kanye var på McDonalds i Trollhättan, är han en jävla fattiglapp för det?
Citera
2022-05-12, 17:06
Medlem
Vad säger expressens på den nyaste artikel på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in