Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-27, 11:53
  #1
Medlem
Så jag har funderat på den här kuren ett tag och är rookie inom ämnet men som titeln säger så är det menat som en recomp under en cut.
För något år tillbaka fick jag trt (nebido), inte pga. att jag fuckat upp mig under någon annan kur utan för att jag hade lågt naturligt test utan att ha rört AAS tidigare.

Ålder: 30-35
Längd: ~185
Vikt: 110kg
Bf: 20-25% (gissningsvis)

Är mitt under en cut just nu så runt 2400kcal träningsdagar och 2100kcal vilodagar. Tränar 5 dagar i veckan och kör 4 timmars lågintensiv cardio i veckan. Har coach och tränar enligt träningsschema samt kostschema, uppdateringar varje vecka etc. Min coach håller koll på underskott och gör ändringar allt eftersom tiden går/progresserar. (btw jag började på 122kg och säkert 35+ % kroppsfett)
Varför skriver jag och frågar er här på forumet om jag har en coach kanske ni tänker. Min coach kan inte ge mig protokoll och säga vad eller vad jag inte ska ta för något eller ens konfirmera mina egna tankar kring AAS enligt lag och regler i Sverige(?) etc. Men han stöttar givetvis mig och sina andra atleter oavsett vad vi väljer att göra.

Mitt mål med kost, träning och coach är att bygga så mycket jag kan och givetvis vara så lean som möjligt. Funderar även på att ställa upp att tävla när och om det är möjligt, det är mina mål och jag har accepterat alla risker med PED's.

Jag har läst en del, försökt lära mig om olika prepp osv. men det finns många åsikter och mycket olika tankar. Jag antar att det har med individens genetiska uppbyggnad att göra hur man reagerar på olika preparat etc. Så rätta mig gärna här och släng in era tankar kring detta för som sagt jag är trots allt rookie.

Så, jag har läst om NPP och att det föredras att tas under en cut eller lean bulk och / eller recomp och att deca är mer preferabelt under en pure bulk.
Jag frågade en vän som har hållt på med bodybuilding i ett antal år nu och han rekommenderade mig att köra Sustanon stackat med NPP för detta ändamålet (recomp, cut).

Jag kan inget om doser så jag försökte läsa på lite och mellan 2-400 NPP och mellan 3-500 sust i veckan i 10-12 veckor verkar vara, enligt min research, mer "nybörjar vänlig" kur. Det jag inte riktigt kan hitta är hur ofta man sticker, somliga säger eod medans andra menar e3d är nog.
Funderar även på att ta 0.5 arimidex 2ggr i veckan och ha nolva till hands om gynokänningar.

PCT - inget. fortsätta med TRT dos (nebido).

Åter igen rätta mig gärna och ge er input, det uppskattas bara!
Citera
2021-08-27, 13:13
  #2
Medlem
goofers avatar
Höj Testot till 500 i veckan, räcker bra till recomp.

Första vändan tycker jag att man ska känna efter hur man mår och reagerar på förhöjd testo nivå.

Npp fungerar men det har ju biverkningar.

Om du redan känner dig säker på testo så kan du ju "stacka" med något annat.

I ditt fall Npp, Eq eller anavar

Anavar har erkänt bra rekompegenskaper med ökad styrka och fettförbränning.

Anavar är förhållandevis milt och med få biverkningar.

Läs på om Anavar blir mitt tips.
Citera
2021-08-28, 08:36
  #3
Medlem
Personligen hade jag väntat med en cykel till bulk om jag var du. Sedan hade jag hållt mig till endast testo första gången.

Jag äär inget fan av sust utan tycker test e eller c är bättre, men i vilket fall, stick så ofta du orkar. Ju oftare du sticker nu jämnare nivåer och mindre bieffekter.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Lajanz 2021-08-28 kl. 08:38.
Citera
2021-08-28, 09:28
  #4
Medlem
zezonens avatar
Susta behöver du inte sticka så ofta, men om du nu ska köra NPP så är det väl lika bra att sätta sustan samtidigt. NPP kan även ge prog gyno så ett tips är att ha cabergoline hemma
Citera
2021-08-28, 12:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezonen
Susta behöver du inte sticka så ofta, men om du nu ska köra NPP så är det väl lika bra att sätta sustan samtidigt. NPP kan även ge prog gyno så ett tips är att ha cabergoline hemma

Precis och väger mellan susta eller prop. Ja jag kommer ha caber till hands men också ta P5P 50mg varje dag under kuren (läst att det hjälper till att motverka prolaktin) och kanske bumpa upp dosen till 100mg innan caber tillförs om det behövs.
Citera
2021-08-28, 12:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Höj Testot till 500 i veckan, räcker bra till recomp.

Första vändan tycker jag att man ska känna efter hur man mår och reagerar på förhöjd testo nivå.

Npp fungerar men det har ju biverkningar.

Om du redan känner dig säker på testo så kan du ju "stacka" med något annat.

I ditt fall Npp, Eq eller anavar

Anavar har erkänt bra rekompegenskaper med ökad styrka och fettförbränning.

Anavar är förhållandevis milt och med få biverkningar.

Läs på om Anavar blir mitt tips.

Har läst en del om anavar och har även funderat på den stacken men eftersom det är en oral så tänker jag främst på leverhälsan även om anavar är mildare/snällare än andra orala.
Bra tips! Ska fundera vidare på det innan jag bestämmer mig.
Citera
2021-08-28, 12:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajanz
Personligen hade jag väntat med en cykel till bulk om jag var du. Sedan hade jag hållt mig till endast testo första gången.

Jag äär inget fan av sust utan tycker test e eller c är bättre, men i vilket fall, stick så ofta du orkar. Ju oftare du sticker nu jämnare nivåer och mindre bieffekter.

Mvh

Jag överväger prop istället för sust om jag tar NPP spåret dvs.
Citera
2021-08-28, 13:23
  #8
Medlem
goofers avatar
Tänk på att Npp liksom deca har potentiellt stora biverkningar.
Hård nerstängning, risk för svag eller ingen erektion, högt blodtryck/"bloat"

Nor19 preparat passar bättre för de som cruisar/blastar och inte går av med pct.

Som stack till testo i början skulle nog primo, Eq eller masteron föredras då de är mildare.

Anavar är bra och milt men ger ändå märkbara resultat.
Citera
2021-08-28, 17:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tänk på att Npp liksom deca har potentiellt stora biverkningar.
Hård nerstängning, risk för svag eller ingen erektion, högt blodtryck/"bloat"

Nor19 preparat passar bättre för de som cruisar/blastar och inte går av med pct.

Som stack till testo i början skulle nog primo, Eq eller masteron föredras då de är mildare.

Anavar är bra och milt men ger ändå märkbara resultat.

Jag förstår. Som sagt, många olika åsikter och erfarenheter med olika prepp, intressant. Givetvis är jag öppen på att prova det mesta men givetvis att börja med något "lättare".

Min filosofi kring AAS och enhanced bodybuilding är att ju äldre man blir, innan man har börjat trycka, ju mer påverkas du av de negativa effekterna av AAS och andra PED's. Det klassiska man hör är "träna i 10 år först innan du rör nånting" om jag ska träna i 10 år först är jag över 40+ och då är det "för sent". Började man träna när man var 12,13,14 nånstans så absolut då köper jag det.

Jag börjar överväga en anavar cycle mer och mer till att börja med som du säger. Hur skulle den cyceln se ut ungefär? 5-600 test, 20mg anavar ed i 2-3 veckor och sen bumpa upp till 40mg 2-3 för att åter bumpa upp dosen 60mg etc (beroende på hur allt känns). Nåt i den stilen?

Tanke kring NPP cyceln för oss som inte kör pct: man skulle kunna köra test någon vecka längre efter man kört klart NPP för att trappa ner innan man återgår till sin TRT dos, det låter rimligt i mina öron. Bara en tanke!
__________________
Senast redigerad av zillan 2021-08-28 kl. 17:38.
Citera
2021-08-28, 19:50
  #10
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zillan
Jag förstår. Som sagt, många olika åsikter och erfarenheter med olika prepp, intressant. Givetvis är jag öppen på att prova det mesta men givetvis att börja med något "lättare".

Min filosofi kring AAS och enhanced bodybuilding är att ju äldre man blir, innan man har börjat trycka, ju mer påverkas du av de negativa effekterna av AAS och andra PED's. Det klassiska man hör är "träna i 10 år först innan du rör nånting" om jag ska träna i 10 år först är jag över 40+ och då är det "för sent". Började man träna när man var 12,13,14 nånstans så absolut då köper jag det.

Jag börjar överväga en anavar cycle mer och mer till att börja med som du säger. Hur skulle den cyceln se ut ungefär? 5-600 test, 20mg anavar ed i 2-3 veckor och sen bumpa upp till 40mg 2-3 för att åter bumpa upp dosen 60mg etc (beroende på hur allt känns). Nåt i den stilen?

Tanke kring NPP cyceln för oss som inte kör pct: man skulle kunna köra test någon vecka längre efter man kört klart NPP för att trappa ner innan man återgår till sin TRT dos, det låter rimligt i mina öron. Bara en tanke!

Ja du som har trt kan ju gasa på NPP, men du riskerar en slak balle! Det är ingen myt, det förekommer.

Om du bara kör anavar så starta på 30mg och känn efter ett par veckor, du märker garanterat om du fått bra anavar, pumpen borde öka dramatiskt och trötthet är vanligt.

Har för mig att jag själv va uppe på 50mg anavar på slutet, att gå långpromenad var inte att tänka på då smalbenen blev för pumpade av att gå.

Jag körde själv en rekomp på test anavar och clen och det gick fort att bränna magfläsk med den kombon.

Om du har trt så sikta på att ligga på minst 500mg i veckan på test, Tex 1ml måndagar och torsdagar.
+ Det som trt ger såklart.
Citera
2021-08-28, 20:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja du som har trt kan ju gasa på NPP, men du riskerar en slak balle! Det är ingen myt, det förekommer.

Om du bara kör anavar så starta på 30mg och känn efter ett par veckor, du märker garanterat om du fått bra anavar, pumpen borde öka dramatiskt och trötthet är vanligt.

Har för mig att jag själv va uppe på 50mg anavar på slutet, att gå långpromenad var inte att tänka på då smalbenen blev för pumpade av att gå.

Jag körde själv en rekomp på test anavar och clen och det gick fort att bränna magfläsk med den kombon.

Om du har trt så sikta på att ligga på minst 500mg i veckan på test, Tex 1ml måndagar och torsdagar.
+ Det som trt ger såklart.

Clen är något man hört mycket om den senaste tiden, tänker på Shelby Starnes blåsväder med att pressa på sina atleter clen, t3 och en jäkla massa vätskedrivande ( 4 dödsfall under sitt bälte ). Hur pass riskabelt är clen egentligen med seriösa permanenta skador? Och finns det andra "mindre" skadliga PED's för samma ändamål, albuterol t.ex.?

Jag har blivit rekommenderad Anavar från märket LL, ska tydligen vara legit. Har bara kört ECA-stackers från LL och funkar prima. Vad använde du som leverskydd under din kur? Eftersom man inte kan köpa NAC längre, vad ersätts istället?
Citera
2021-08-28, 20:49
  #12
Medlem
goofers avatar
Aldrig kört LL (lipoLabs}

Clen körde jag 40 microgram och det anses väl som låg dos.

Men jag märkte inga bieffekter iallafall.

Men Clen passar bättre till tävlande som ska plocka sista procenten fett.

Som hobbybyggare hoppar jag sådant som kan vara potentiellt farligt för hjärtat.

Satsa på hälsan först och "säkra" preparat som inte har potentiellt svåra biverkningar.

Och för alla byggare kan det inte nog poängteras att det är maten som bygger muskler.

Ha järnkoll på att du äter mycket bra fetter, nog med protein och äter bra kolhydrater så man orkar träna hårt.

Först när kosten sitter kommer resultaten.
Med bra kosthållning räcker det med moderata doser för att växa.

Det samma gäller deff, du måste äta mer än du tror för att tappa fett och bygga muskler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback