• 2
  • 3
2021-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag förstår inte varför man måste prata så mycket om sitt privatliv med främlingar? Oavsett om det är BDSM eller vad fan det nu kan vara.
Exakt! Nånting måste väl få vara privat
Citera
2021-09-01, 14:38
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schumiferrari
Kink kräver alltid samtycke vilket innebär att man inte kan visa upp det offentligt. Att prata om det i en diskussion med polare helt ok. Gå med koppel och använda honorifics bland folk inte ok.
TikTok har kinktok där det diskuteras friskt och det är sin sak. Men offentligt nej

Jag anser att BDSM är en av de former av sex som har mest samtycke överlag. Det är viktigare än någonsin att vara verbal och tydlig, både innan och efter och att prata med sin partner. Nej, i mitt umgänge är det inte alltid ok.

Jag tror att det finns en utbredd okunskap och därmed många fördomar. Jag förstår fortfarande inte riktigt varför alternativet til sträng tystnad och helt tabu, är att offentligt gå ut i koppel eller liknande? Är inte Sverige typ det enda landet med bruk av ordet lagom? (Flashback-folket tycker att det är antagligen eller som gäller? Ytterligheter. )

Kinktok, Darkside osv... är givna. Jag syftar på utanför dessa och är nyfiken på hur i så fall.
Citera
2021-09-05, 11:12
Medlem
Ja, det tycker jag verkligen. Om inte är och blir konsekvenserna större och tristare bittra liv som går till spillo. Jag ser inte någon poäng med att återvända till stenåldern och människor betraktas mer som avelsdjur.

Fetish och bdsm borde ska normaliseras och inte se så alvarligt på heller. De som inte vill se eller höra om bör sluta läsa om det och byta kanal. Det borde funka bra eftersom man har ett ansvar själv att trycka på de knapparna om man vill byta kanal. Men många klarar ialla fall inte av att vara nyfiken så de måste ialla se och höra, för att sedan duma sig ut.

Jag är helt enig att fetish och bdsm inte borde skriva på vanilje sidor eller annat. Men vad hjälper det? Folk är nyfiken och ställer frågor och är sökande.

Öppna upp och känn de friska vindarna slå in!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in