Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Sen är Pride en jävla fars. Lika rättigheter är inte att kunna marschera runt på stan halvnaken eller i koppel.
Detta är nog ditt största problem. Ibland får man acceptera att hela världen inte består av nallebjörnar och chokladhjärtan och sluta vara så jävla lätt att kränka.
Att jag undrar om man borde prata om det här mer öppet, betyder inte att jag anser att man ska dra igång något i stil med Pridetåget, eller att jag tycker att jag ska piskas offentligt för att folk ska förstå. Vet inte var det kom ifrån, varför måste det dras till en extrem ytterlighet? Jag kan inte heller se att det skulle ge någon något.
Att jag efterfrågar åsikter om hur det eventuellt skulle kunna öka förståelse genom att man är mer offentligt tydlig än vad jag känner att jag kan/har kunnat vara, betyder heller inte att jag tror, förväntar mig, eller vill att folk ska vara intresserade av min fitta, mitt sexliv eller att jag vill kasta det i ansiktet på folk. Det stämmer inte alls in på mig, jag är inte sån.
Det är skönt att läsa att du inte känner igen dig i mina erfarenheter, men min upplevelse är att vi - om än överdrivet - är kvar på Marquis de Sades tid och därav min trådstart.