Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Seriöst svar, så här får jag göra, inget annat. Jag har inte ens tänkt på detta innan jag startade tråden.
Tack.
Jag brukar göra så att jag kapar bort det som är rostigt tills jag kommer till helt frisk plåt.
Sen lägger jag kartong ovanpå det bortkapade området, typ pizzakartong och drar ett skruvmejselskaft eller liknande mot kartongen, trycket mot plåten gör ett avtryck som man sen kan ta en sax och klippa efter.
Om den utklippta kartongbiten passar bra där plåten är borta ritar jag bara av mallen på plåten med en rits och kapar först därefter med vinkelslip.
Det är mycket lättare att klippa och modifiera kartongbiten än att hålla på och kapa plåt tills det passar.
Tänk bara på att du även har en inre skärmkant så du inte skadar den när du kapar bort den yttre.
Försök också att nå baksidan av svetten med en bra grundfärg och rostskydd annars röstar det fort där i från.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Det här är ett fundamentalt problem som jag håller på att ta tag i. Jag har utrymme för massa bilar men vad gör det när det bara är gräs överallt. Alla mina bilar, 5-6 stycken står på gräs. Jag skulle väldigt gärna veta något bonn-meckar-tips för att förvara bilar lång tid, utan att de står i kall/varm-garage. Kanske finns de på Youtube som förklarar det. (Men jag har fått lite förslag i andra trådar som jag får nysta i).
Ja, det där skulle du göra något åt. Fukten från marken fullständigt äter upp bilarna.
Har tyvärr inget jätte bra tips men att palla upp bilar man inte använder så dom kommer upp några decimeter extra och står på plank under verkar hjälpa lite grann. Sen kan du ju lägga ut plast och lägga på några spadar grus precis under bilen. Det är ju lätt att återställa, dock dödar du ju växtligheten under efter ett tag.