Citat:
Ursprungligen postat av
mulpac
Beror väl på vad du menar med seriöst. Är det viktigt för dig att den ser perfekt ut är det bäst att skaffa en bil som är fin. Är du nöjd med att den är ok är det bara att rengöra, rostskydda, ev. spackla och måla över. Då kommer det synas att bilen har skavanker, men det är inget som äventyrar trafiksäkerheten eller orsakar problem vid besiktningen (vilket det kommer göra om du låter det fortsätta rosta så skärmkanterna pajar riktigt).
Det är inte alls viktigt att det är perfekt. Bilen ska bara se okej ut på några meters håll. Problemet är att mina tidigare fighter med rostlagning i skärmkanter, resulterat i att rosten kommit tillbaka efter 2 månader.
Då har jag slipat, lagt över Biltemas rostskydd 3 lager. Målat 3 lager bilfärg, sedan tre lager klarlack och det funkade ändå inte. Jag kanske inte var så väldigt duktig på att slipa bort gammal rost men jag kan ju inte slipa igenom metallen helt.
Det kanske finns bättre produkter än Biltemas rostätare, rostskydd, lack samt klarlack, vad vet jag. Orkar inte köpa skärmkanter och svetsa dit utan vill förenkla för mig.