• 1
  • 2
2021-08-24, 22:57
Medlem
en del firmor verkar inte vilja ha kunder...
man får ringa flera timmar innan dom svarar! och ingen kötid eller antal personer före så man måste lur-passa på den hela tiden så man inte missar när dom svarar, och om man inte svarar på 2 sekunder då lägger dom på! och varför folk så rädda för telefoner nu för tiden? alla vill chatta i sociala medier? går väl snabbare om dom svarar snarast möjligt, än om man ska hålla reda på något chatt-forum för och kolla om man fått svar. och varför gillar inga firmor vanlig epost längre? bra om det går och bifoga film, t ex skärmbild vid tekniska problem som är svåra att förklara i telefon eller med text, kan bli mycket och skriva om allt ska vara med...och telefon inte alla som har! fast dom säljer abonnemang och/eller telefoner.
inte kund-vänliga nu för tiden! och bolag som har viktiga tjänster som folk har nytta av dygnet runt borde också ha öppet lika länge..
Citera
2021-08-26, 06:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2021-08-26, 16:16
Medlem
Kan inte tala för alla operatörer, men min operatör har en chatt där man kan bifoga bilder i alla fall. Jag är osäker på videoklipp, men troligen borde det gå att använda samma funktion för att skicka videoklipp istället för bild. Samtidigt som det brukar gå betydligt snabbare att lösa problem och få svar via chatten. E-post kan ju ta längre tid, speciellt om de har långa svarstider och man behöver skicka flera svar etc. När jag pratar om chatt, så menar jag tänkte jag främst på hemsidan. Som inloggad finns det möjlighet att chatta med kundtjänst. Sociala medier har annars också möjligheten att bifoga bilder och videoklipp.

Skulle företag ha kundtjänst dygnet runt, så kommer deras personalkostnader att öka. Det kommer påverka kostnaderna för kunderna. Troligen i form av högre månadsavgift (både kontantkort och abonnemang). Vet inte hur många som är villiga att betala mer för kundtjänst dygnet runt.
Citera
2025-03-18, 12:45
Medlem
LostinDarknesss avatar
Varför ska teleoperatören kräva att man legitimerar sig för precis alla frågor som man har gällande sitt abonnemang?

Hur bra känns det att göra det när man möter någon som man upplever kaxig med smådryg ton och bryter på svenska språket ?

Förstår att man kan behöva göra detta om man ska beställa, avsluta eller flytta abonnemanget men för en enkel felundersökning i varför tjänsten inte fungerar som den ska, varför ska dom ha det när jag samtidigt kan uppge serie numret rakt av på det berörda simkortet?

Har bankid legitimations kraven gått för långt?
Citera
2025-03-18, 12:47
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Varför ska teleoperatören kräva att man legitimerar sig för precis alla frågor som man har gällande sitt abonnemang?

Hur bra känns det att göra det när man möter någon som man upplever kaxig med smådryg ton och bryter på svenska språket ?

Förstår att man kan behöva göra detta om man ska beställa, avsluta eller flytta abonnemanget men för en enkel felundersökning i varför tjänsten inte fungerar som den ska, varför ska dom ha det när jag samtidigt kan uppge serie numret rakt av på det berörda simkortet?

Har bankid legitimations kraven gått för långt?
Ja
Citera
2025-05-22, 15:23
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complain
en del firmor verkar inte vilja ha kunder...

Tele2 är en av dessa.

För en tid sedan behövde jag diskutera ett faktura-ärende med Tele2. När jag ringde kundtjänstens nummer, så svarade en inspelad röst, som bad mig välja ett alternativ genom att trycka en siffra. Jag valde alternativet för faktura-ärenden. Det ledde till att jag möttes av en telefonsvarare som läste upp meddelandet att dom inte hanterar faktura-ärenden. Den enda hänvisning som gavs, var att ta kontakt via internet. Därefter upphörde samtalet.

Att sköta kontakten via internet var inte ett möjligt alternativ i det aktuella fallet. Jag vill inte beskriva i detalj varför.

Tele2's beteende var fräckt. Kunder med fel på fakturan möts av ett telefonsvarar-meddelande, följt av "klick" samtalet upphör. Tele2 sätter sina kunder i kläm, när dom inte får möjlighet att bestrida fel i fakturan.
Citera
2025-05-22, 16:41
Medlem
Onkel Kostias avatar
Tele2 har tagit bort kundtjänsten för fakturaärenden.

Beträffande Comviq kontantkort, så har kundtjänsten upphört helt och hållet.
Citera
2025-05-22, 21:19
Medlem
Onkel Kostias avatar
Eftersom Tele2 har satsat på att göra sig otillgängliga för sina kunder, så behöver jag ställa frågan: Vilket telefonföretag har bättre inställning till sina kunder?

Jag har Telia på hemtelefonen. Jag har tidigare haft intryck att Tele2 har haft bättre inställning till sina kunder, men det har ändrats nu.

Jag ställer frågan rakt ut: Vilka erfarenheter har ni av olika teleföretag?
Citera
2025-05-29, 21:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Jag har haft Comviq så länge som jag har haft mobiltelefon, och det har fungerat bra. Men nu har det blivit dags att byta. Frågan är vilken operatör som jag bör byta till.

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag har comviq kontantkort mini för 95 kr/30 dagar. 200 minuter och typ 200 sms/msm.
det har funkat att ladda det tills nu men det går inte att ringa till dom trots att det är inom öppettiderna.

jag har inte internet på min telefon och är inte intresserad av att ha det heller.
jag skulle vilja ha samma/liknande upplägg som ovan med en annan pålitlig operatör.
det ska gå att ladda kontantkortet på sidan med vanligt bank-id. inte mobilt bank-id.
dom ska ta maestro kortet.
jag vill inte ha autogiro.
jag vill behålla nummret.

och jag vill absolut inte ha telenor.
Du vill inte ha den bästa operatören vad det gäller kundtjänst så vad vill du då ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Är verkligen apless på Telenors totalt värdelösa kundtjänst, vi har nu varit utan fiber i två veckor och det går så sakta så klockorna stannar.

Telenor verkar mest slussa runt mitt ärende hos olika underleverantörer som kollar samma sak och säger samma sak? Ni har ingen signal in till huset och det är fel före huset. Ok? Snubben som var här igår sa exakt samma sak?

Gah. Har redan bytt alla våra mobilabonnemang men fibern kan jag tyvärr inte byta. Det är Telenors anläggning.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefitta
Suttit i telefonkö i 2 & 1/2h, helveeete så seg support?!

Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Instämmer helt med dig. Hade Telia i många år men när priset höjdes så blev det byte till Halebop.

För dom som helst vill ha en fysisk butik att gå till så blir ju också priset därefter på abonnemanget. Telenor är väl ändå okej om man föredrar att ha den servicen. Dock så tycker jag att dom är dyra.

Det råder lite olika åsikter om Telenors kundtjänst. Finns någon som har något mer att säga om Telenors bemötande gentemot sina kunder?
Citera
2025-06-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag har haft Comviq så länge som jag har haft mobiltelefon, och det har fungerat bra. Men nu har det blivit dags att byta. Frågan är vilken operatör som jag bör byta till.

Det råder lite olika åsikter om Telenors kundtjänst. Finns någon som har något mer att säga om Telenors bemötande gentemot sina kunder?

dom är jättetrevliga i kundtjänst. problemet är att dom inte löser problemet man har. dom säger att det är fixat men det är det inte.
jag hade bahnhof som internetoperatör innan och jag behövde stort sett aldrig ringa till dom för allting funkade.
nu är jag tvingad till telenor av hyresvärden i fem år totalt, det har gått två.
det har varit krångel från start.
först fick jag inte den hastigheten jag beställde och blev lovad utan den är nu högre och dyrare, trots att en närstående på samma gata och med samma hyresvärd har ännu längre hastighet än vad jag ville ha från början.
det är ett evigt frågande i sms och på telenors "mina sidor" om att jag ska bekräfta att jag är jag men det funkar inte så jag har inte tillgång till allt på "mina sidor".
då skickade dom detta vidare till en supporter som då inte ringer utan sms:a.
jag var inte hemma så jag kunde bara gå efter minnet och jag kunde heller inte göra något som föreslogs av supporten.
fucking sms! jag slutade svara till slut.
jag ringde för lite sen för jag fick ytterligare ett sms om att jag ska bekräfta att jag är jag.
jag ringde kundstjänst, hon sa "det fixar jag" och att jag inte skulle få fler sånna sms.
och vad fick jag några veckor senare... jo, ett sms på att jag ska bekräfta att jag är jag.
jag har också haft problem med att internetet stängs av vid en specifik tidpunkt tidig natt, stort sett varje natt jag varit uppe vid den tiden. det har jag ringt om flera gånger, en gång fick jag en ny router. sist så grejade dom med nåt så det är bättre men det händer fortfarande och nu också vid andra tider.
jag hade också ett år med rabatt. den tog ju då slut efter det året.
sen kommer dom efter ytterligare ett år med att jag inte betalar ordinarie pris, så nu är det 50 spänn dyrare.
istfa säga "nu höjer vi priserna". för det är det det handlar om.
så på bahnhof betalade jag typ 350kr för 100/100 hastighet. nu betalar 500kr. + att jag måste betala för vpn eftersom telenor inte riktigt funkar som bahnhof. + virusskydd så totalt betalar jag 600 spänn i månaden för internet. med bahnhof betalade totalt ca 400kr.
telenor är skit!!!
på dagen som de här fem åren har gått så kommer jag att ringa och säga upp mitt abonnemang.
jag har väldigt svårt för att man jobbar i en sån här kundtjänst och sen kan man inte jobbet.
dom är väldigt trevliga men väldigt okompetenta.
Citera
2025-06-17, 17:31
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
dom är jättetrevliga i kundtjänst. problemet är att dom inte löser problemet man har. dom säger att det är fixat men det är det inte.
jag hade bahnhof som internetoperatör innan och jag behövde stort sett aldrig ringa till dom för allting funkade.
nu är jag tvingad till telenor av hyresvärden i fem år totalt, det har gått två.
det har varit krångel från start.
först fick jag inte den hastigheten jag beställde och blev lovad utan den är nu högre och dyrare, trots att en närstående på samma gata och med samma hyresvärd har ännu längre hastighet än vad jag ville ha från början.
det är ett evigt frågande i sms och på telenors "mina sidor" om att jag ska bekräfta att jag är jag men det funkar inte så jag har inte tillgång till allt på "mina sidor".
då skickade dom detta vidare till en supporter som då inte ringer utan sms:a.
jag var inte hemma så jag kunde bara gå efter minnet och jag kunde heller inte göra något som föreslogs av supporten.
fucking sms! jag slutade svara till slut.
jag ringde för lite sen för jag fick ytterligare ett sms om att jag ska bekräfta att jag är jag.
jag ringde kundstjänst, hon sa "det fixar jag" och att jag inte skulle få fler sånna sms.
och vad fick jag några veckor senare... jo, ett sms på att jag ska bekräfta att jag är jag.
jag har också haft problem med att internetet stängs av vid en specifik tidpunkt tidig natt, stort sett varje natt jag varit uppe vid den tiden. det har jag ringt om flera gånger, en gång fick jag en ny router. sist så grejade dom med nåt så det är bättre men det händer fortfarande och nu också vid andra tider.
jag hade också ett år med rabatt. den tog ju då slut efter det året.
sen kommer dom efter ytterligare ett år med att jag inte betalar ordinarie pris, så nu är det 50 spänn dyrare.
istfa säga "nu höjer vi priserna". för det är det det handlar om.
så på bahnhof betalade jag typ 350kr för 100/100 hastighet. nu betalar 500kr. + att jag måste betala för vpn eftersom telenor inte riktigt funkar som bahnhof. + virusskydd så totalt betalar jag 600 spänn i månaden för internet. med bahnhof betalade totalt ca 400kr.
telenor är skit!!!
på dagen som de här fem åren har gått så kommer jag att ringa och säga upp mitt abonnemang.
jag har väldigt svårt för att man jobbar i en sån här kundtjänst och sen kan man inte jobbet.
dom är väldigt trevliga men väldigt okompetenta.

Tack för att du tog dig tiden och besväret att beskriva dina erfarenheter! Det innebär förhoppningsvis att jag slipper skaffa mig samma erfarenheter.

Jag höll på att jämföra Telia och Telenor. Ditt inlägg blev avgörande i mitt val. Jag har nu beställt ett korttidsabonnemang hos Telia. Efter 3 månader kan abonnemanget omvandlas till ett kontantkort.

Tack igen för ditt inlägg!
Citera
2025-07-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Tack för att du tog dig tiden och besväret att beskriva dina erfarenheter! Det innebär förhoppningsvis att jag slipper skaffa mig samma erfarenheter.

Jag höll på att jämföra Telia och Telenor. Ditt inlägg blev avgörande i mitt val. Jag har nu beställt ett korttidsabonnemang hos Telia. Efter 3 månader kan abonnemanget omvandlas till ett kontantkort.

Tack igen för ditt inlägg!

varsågod!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här