Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag har haft Comviq så länge som jag har haft mobiltelefon, och det har fungerat bra. Men nu har det blivit dags att byta. Frågan är vilken operatör som jag bör byta till.
Det råder lite olika åsikter om Telenors kundtjänst. Finns någon som har något mer att säga om Telenors bemötande gentemot sina kunder?
dom är jättetrevliga i kundtjänst. problemet är att dom inte löser problemet man har. dom säger att det är fixat men det är det inte.
jag hade bahnhof som internetoperatör innan och jag behövde stort sett aldrig ringa till dom för allting funkade.
nu är jag tvingad till telenor av hyresvärden i fem år totalt, det har gått två.
det har varit krångel från start.
först fick jag inte den hastigheten jag beställde och blev lovad utan den är nu högre och dyrare, trots att en närstående på samma gata och med samma hyresvärd har ännu längre hastighet än vad jag ville ha från början.
det är ett evigt frågande i sms och på telenors "mina sidor" om att jag ska bekräfta att jag är jag men det funkar inte så jag har inte tillgång till allt på "mina sidor".
då skickade dom detta vidare till en supporter som då inte ringer utan sms:a.
jag var inte hemma så jag kunde bara gå efter minnet och jag kunde heller inte göra något som föreslogs av supporten.
fucking sms! jag slutade svara till slut.
jag ringde för lite sen för jag fick ytterligare ett sms om att jag ska bekräfta att jag är jag.
jag ringde kundstjänst, hon sa "det fixar jag" och att jag inte skulle få fler sånna sms.
och vad fick jag några veckor senare... jo, ett sms på att jag ska bekräfta att jag är jag.
jag har också haft problem med att internetet stängs av vid en specifik tidpunkt tidig natt, stort sett varje natt jag varit uppe vid den tiden. det har jag ringt om flera gånger, en gång fick jag en ny router. sist så grejade dom med nåt så det är bättre men det händer fortfarande och nu också vid andra tider.
jag hade också ett år med rabatt. den tog ju då slut efter det året.
sen kommer dom efter ytterligare ett år med att jag inte betalar ordinarie pris, så nu är det 50 spänn dyrare.
istfa säga "nu höjer vi priserna". för det är det det handlar om.
så på bahnhof betalade jag typ 350kr för 100/100 hastighet. nu betalar 500kr. + att jag måste betala för vpn eftersom telenor inte riktigt funkar som bahnhof. + virusskydd så totalt betalar jag 600 spänn i månaden för internet. med bahnhof betalade totalt ca 400kr.
telenor är skit!!!
på dagen som de här fem åren har gått så kommer jag att ringa och säga upp mitt abonnemang.
jag har väldigt svårt för att man jobbar i en sån här kundtjänst och sen kan man inte jobbet.
dom är väldigt trevliga men väldigt okompetenta.