• 1
  • 2
2021-08-24, 20:55
Medlem
Hej. Behöver hjälp att navigera min situation.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år och under det senaste halvåret har han behadlat mig riktigt illa. För att nämna några saker har han knuffat in mig i möbler, greppat tag i mig, jämfört mig med andra tjejer och yttrat att han saknar sitt ex som dessutom misshandlade honom. Utöver det har han kallat mig många mindre bra saker såsom hora, slampa, bitch, billig osv osv.. Oftast under påverkan av alkohol.

Även om jag inte är perfekt har jag aldrig behandlat honom så dåligt. När jag konfronterat honom är det alltid orelevanta ursäkter. Dock har han erkänt att det är hans osäkerhet som spökar vilket gör att han trycker ned mig. Han gråter sig fram till en ursäkt - det går ett tag - och det händer igen..

Nu för någon vecka sedan fick jag nog och lämnade honom i några dagar. När jag kom hem igen landade vi på samma ruta men denhär gången bestämde vi oss för ingen mer alkohol och inga flera bråk. Sedan jag satt ned foten har han varit jättefin och inte bråkat alls, trots att vi hamnat i situationer som annars skulle orsaka skik och djävulskap. Jag vill vara i en relation med denna man då vi har mycket fint gemensamt och jag gillar honom som person.

Till frågan - hur fan ska jag kunna förlåta honom? Även om vi har trevligt tillsammans kan jag inte släppa allt skit han har gjort. Är jag dum i huvudet som fortfarande är tillsammans med denna person?

Ursäkta ev slarvfel, tidigare nämnd person har pajat tangentbordet.. Tack.
Citera
2021-08-24, 20:58
Medlem
Är det alkoholen som får honom att bete sig såhär illa? Finns absolut inga garantier för att han inte skulle börja dricka igen eller dricka i smyg. Hade jag varit du så hade jag sprungit åt andra hållet innan det går för långt.
Citera
2021-08-24, 20:58
Medlem
Vi är ju inte vänner men jag använder ändå uttrycket "En riktigt vän säger inte vad du vill höra utan vad du bör höra",,,, Lämna honom...
Citera
2021-08-24, 21:00
Medlem
Ja, du är dum i huvudet om du inte lämnar honom omedelbart och bygger upp ditt eget liv.
Citera
2021-08-24, 21:00
Medlem
"Sedan jag satt ned foten har han varit jättefin och inte bråkat alls, trots att vi hamnat i situationer som annars skulle orsaka skik och djävulskap"

Låter som en hund.
Citera
2021-08-24, 21:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akimb0
Hej. Behöver hjälp att navigera min situation.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år och under det senaste halvåret har han behadlat mig riktigt illa. För att nämna några saker har han knuffat in mig i möbler, greppat tag i mig, jämfört mig med andra tjejer och yttrat att han saknar sitt ex som dessutom misshandlade honom. Utöver det har han kallat mig många mindre bra saker såsom hora, slampa, bitch, billig osv osv.. Oftast under påverkan av alkohol.

Även om jag inte är perfekt har jag aldrig behandlat honom så dåligt. När jag konfronterat honom är det alltid orelevanta ursäkter. Dock har han erkänt att det är hans osäkerhet som spökar vilket gör att han trycker ned mig. Han gråter sig fram till en ursäkt - det går ett tag - och det händer igen..

Nu för någon vecka sedan fick jag nog och lämnade honom i några dagar. När jag kom hem igen landade vi på samma ruta men denhär gången bestämde vi oss för ingen mer alkohol och inga flera bråk. Sedan jag satt ned foten har han varit jättefin och inte bråkat alls, trots att vi hamnat i situationer som annars skulle orsaka skik och djävulskap. Jag vill vara i en relation med denna man då vi har mycket fint gemensamt och jag gillar honom som person.

Till frågan - hur fan ska jag kunna förlåta honom? Även om vi har trevligt tillsammans kan jag inte släppa allt skit han har gjort. Är jag dum i huvudet som fortfarande är tillsammans med denna person?

Ursäkta ev slarvfel, tidigare nämnd person har pajat tangentbordet.. Tack.

Det där blir troligen bara värre. Förlåt honom gärna, men släpp inte in honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ja, du är dum i huvudet om du inte lämnar honom omedelbart och bygger upp ditt eget liv.

Det kommer hon inte göra. De lämnar bara om de finner ett bättre alternativ.
Citera
Medlem
Detta låter dock helt normalt om man sätter sig i killens sits utan tvekan.
Citera
Medlem
Hade det varit ett längre förhållande eller med barn involverat hade jag tyckt ni skulle försöka lösa det. Men nu tycker jag det låter mer sunt att bara dra faktist
Citera
2021-08-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Är det alkoholen som får honom att bete sig såhär illa? Finns absolut inga garantier för att han inte skulle börja dricka igen eller dricka i smyg. Hade jag varit du så hade jag sprungit åt andra hållet innan det går för långt.

Av beskrivningen framgår att det redan gått för långt.
Citera
2021-08-24, 21:02
Medlem
Wallahabibiis avatar
Ja du är riktigt korkad som fortfarande är tillsammans med denna person.

"Åh men han menade inte det"
"Men han var ju bara full"
"Han är ju inte alltid såhär"
"Det är ju bara ett litet blåmärke"

Ska du rationalisera beteendet till era barn i framtiden också?
Citera
2021-08-24, 21:06
Medlem
Lämna honom. Det kommer INTE bli bättre med åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in