Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-25, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hade det rört sig om Mick eller Keith så hade det nog vart spiken i kistan dock för bandet.
Charlie går att ersätta.

Om det hade rört sig om Mick så hade bandet kunnat plocka in Axl Rose som ersättare precis som AC/DC gjorde men nu var det tyvärr Charlie Watts som gick bort. Han var en duktig musiker helt klart.

Rolling Stones har ju dessutom hängt med så länge nu så det var bara väntat att någon medlem skulle stryka med men sorgligt är det.
Citera
2021-08-25, 05:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Man får vara glad att man har sett dom tillsammans ett par gånger, en dom bästa banden ever!
Han grejade att bli 80 bast iallafall.
Konstigt, jag har gått och trallat några Stones sånger dom senaste dagarna, är jag synsk..
VIF Charlie Watts.
Citera
2021-08-25, 05:15
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om det hade rört sig om Mick så hade bandet kunnat plocka in Axl Rose som ersättare precis som AC/DC gjorde men nu var det tyvärr Charlie Watts som gick bort. Han var en duktig musiker helt klart.
Jag var tveksam till Axel Rose i AC/DC men han var väl godkänd men i Rolling Phones (?) Kan inte tänka mig han sjunga de mer bögiga låtarna....
Citera
2021-08-25, 05:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jag var tveksam till Axel Rose i AC/DC men han var väl godkänd men i Rolling Phones (?) Kan inte tänka mig han sjunga de mer bögiga låtarna....
Som alltid får ju ersättare till sångare i kända band springa gatlopp för att folk blir så jävla upprörda. Folk gick ju bananas över att AC/DC hade mage att plocka in fucking jävla Axl Rose på sång. Det skulle bojkottas och hej och hå etc.

Det hade nog inte jättemycket att göra med just Axl Rose. Folk går bananas vem man en plockar in som ersättare i större kända band. Sammy Hagar fick äta bajs när han ersatte David Lee Roth i Van Halen. Både Paul Rodgers och Adam Lambert har fått äta bajs för att ha ersatt Freddie Mercury. Och då är ändå Freddie Mercury död. Det är ju inte som att varken Rodgers eller Lambert tycker att de är bättre än Freddie Mercury.

Som hängivet fan har man alltså valet att aldrig någonsin mer se Queen, eller se Queen fast med annan sångare. Lite som att ta ett par bira och kolla på ett jävligt bra coverband med de flesta originalmedlemmarna. Man kan ju tycka att det vore åtminstone lite roligare än att sitta hemma och kolla på Lets Dance. Men icke. Adam Lambert ska rådbråkas offentligt för att ens ha pratat med Queen.

Jag vette fan vem som skulle vara sugen på att ersätta Mick Jagger. Jag tror jag hellre hade jobbat på Donken än utstå det massiva hat det skulle innebära. Jag vet inte, jag kan tänka mig om Jagger går och plockar ned skylten att de bara lägger ner. Alternativt kör någon sån där Elvispryl där de visar gamla inspelade konserter på storbild medan bandet spelar live på scenen. Det går säkert att klämma ut några hundralappar på det.

Med det sagt tänker jag att Rod Stewart hade kunnat ta över efter Jagger. Men som sagt, vilket jävla skitjobb.
Citera
2021-08-25, 06:16
Medlem
Miljoner av tondöva Stonesfans kan inte ha fel. Det skramlar lika bra som ett mediokert coverband från Belarus.
Citera
2021-08-25, 06:20
Medlem
Avsiktarens avatar
Det känns ledsamt. Det kommer att kännas tomt när även Keith Richards och Mick Jagger är döda vilket jag befarar är snart. Medlemmarna i Rolling Stones har ändå sett ut att vara 60+ de senaste 50 åren.
Citera
2021-08-25, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Som alltid får ju ersättare till sångare i kända band springa gatlopp för att folk blir så jävla upprörda. Folk gick ju bananas över att AC/DC hade mage att plocka in fucking jävla Axl Rose på sång. Det skulle bojkottas och hej och hå etc.

Det hade nog inte jättemycket att göra med just Axl Rose. Folk går bananas vem man en plockar in som ersättare i större kända

Jag vette fan vem som skulle vara sugen på att ersätta Mick Jagger.

Med det sagt tänker jag att Rod Stewart hade kunnat ta över efter Jagger. Men som sagt, vilket jävla skitjobb.

Ingen ersätter Mick Jagger. När the glimmer twins inte finns längre är det definitivt slut för Stones. Tror dock att de, likt ZZ Top fortsatte med en ersättare för Dusty, fortsätter med en ersättare för Charlie. Att Axl togs in som tillfällig ersättare i Ac/Dc var väl inte jättepopulärt, dels visste ingen om han var där för att stanna för gott, dels för att det var just han och att det lät som Axl/Dc med honom på sång.
Senast redigerad av Tedrom 2021-08-25 kl. 07:41.
Citera
2021-08-25, 08:07
Medlem
DjPuttes avatar
Det är enklare ersätta en trummis el en på gitarr som inte står i fokus på scen. En lead singer är svårare iom man förknippar bandet med en person likt Rolling Stones är Mick Jagger...

Så Charlie Watts är en enklare sak ersätta men man kan inte ersätta det unika sound han hade då spelningen var, Varje trummis har sitt unika sätt att spela trummor på vad gäller hårdhet och känsla så där kommer det bli annorlunda...
Citera
2021-08-25, 08:39
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ingen ersätter Mick Jagger. När the glimmer twins inte finns längre är det definitivt slut för Stones. Tror dock att de, likt ZZ Top fortsatte med en ersättare för Dusty, fortsätter med en ersättare för Charlie. Att Axl togs in som tillfällig ersättare i Ac/Dc var väl inte jättepopulärt, dels visste ingen om han var där för att stanna för gott, dels för att det var just han och att det lät som Axl/Dc med honom på sång.
Dom kommer nog köra med en ersättare för Watts tills hjulen trillar av. Och nä, Axl var ju inte populär. Men jag tror ärligt talat det inte hade spelat någon roll vem de hade plockat in. Och naturligtvis kan ingen ersätta Mick Jagger. Men jag tror inte att exempelvis Adam Lambert är tänkt att "ersätta" Freddie Mercury heller.

Att Queen plockade in en sångare var väl mest sådär på kul så att bandet kunde komma ut och lira lite klassiker av ren nostalgi på ålderns höst. Och nån jävel måste ju sjunga helt enkelt. Det är väl ingen som inbillar sig att de planerar en hög med nya studioalbum som Queen 2.0 med ny sångare. Ändå ska folk störa sig som fan på det.

Efter Watts bortgång hade emellertid ett hypotetiskt Stones med vikarierande sångare i praktiken blivit Keith Richards med kompband. Det blir liksom inte mycket Stones av det. Men jag tror inte det hade blivit skitdåligt med Rod Stewart på sång. Ganska exakt som "Queen" med Lambert på sång, alltså i princip ett tributeband med lite bättre kvalitet än vanligt.
Citera
2021-08-25, 08:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Känsligt ämne det här, men visst, tycker man man att kunna gå upp i grundkomp i fyrtakt som Watts gjorde som mest är avancerat o tekniskt bra, så är man inte så intresserad av musik.
Citera
2021-08-25, 08:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Dom kommer nog köra med en ersättare för Watts tills hjulen trillar av. Och nä, Axl var ju inte populär. Men jag tror ärligt talat det inte hade spelat någon roll vem de hade plockat in. Och naturligtvis kan ingen ersätta Mick Jagger. Men jag tror inte att exempelvis Adam Lambert är tänkt att "ersätta" Freddie Mercury heller.

Att Queen plockade in en sångare var väl mest sådär på kul så att bandet kunde komma ut och lira lite klassiker av ren nostalgi på ålderns höst. Och nån jävel måste ju sjunga helt enkelt. Det är väl ingen som inbillar sig att de planerar en hög med nya studioalbum som Queen 2.0 med ny sångare. Ändå ska folk störa sig som fan på det.

Efter Watts bortgång hade emellertid ett hypotetiskt Stones med vikarierande sångare i praktiken blivit Keith Richards med kompband. Det blir liksom inte mycket Stones av det. Men jag tror inte det hade blivit skitdåligt med Rod Stewart på sång. Ganska exakt som "Queen" med Lambert på sång, alltså i princip ett tributeband med lite bättre kvalitet än vanligt.

Vad tror du om Steeve Moore som ersättare för Watts?
https://www.youtube.com/watch?v=ItZyaOlrb7E
Citera
2021-08-25, 08:54
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Då är nog Steven Tyler ett bättre val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in