Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-24, 09:49
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
TheBananaboy, du vet att kalla för ord funkar inte på mig, de vet du väl? Jag tro att du behöver gå i kurs i vett och etikett. Eftersom du ha NOLL koll på hur de data direktivet i Sveriges gränser fungerar. Vi ta exempel Telias hantering av data:
Vad är "de data direktivet" för något? Menar du datalagringsdirektivet?

Och var antyder du att jag ens skrivit något om att lagring av mobiloperatörerna? Tvärtom har jag skrivit att du borde undvika SIM om du vill vara säker.
Citat:
36 månader är kravet att spara all info om dig. Och om du ha gjort något "olagligt" på nätet, t.ex. folk mot hetsgrupp, de enda jag behöver att göra är ett polisanmälan och tycker polismyndigheten att de är grovt, så kan dom begära data, tre år tillbaks. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...lag-om-lagring
Och åter igen, var har jag antytt att jag inte vet detta? Du sa att Google sparar ditt IMEI, jag sa att det inte går på GrapheneOS. Nu drar du in Telia i det hela. Är du autistisk?

Citat:
Fortfarande så försvarar du åt GOS, när via mobilmaster måste skickas IMEI data och de data de skickas är inte SÄKERT. De kallas för GSM nätet.
Åter igen, vem har ens nämnt mobiloperatören här? Som sagt, jag har sagt att om du vill vara säkrare på nätet bör du inte ens ha ett SIM-kort. Minimum är ju att använda VPN. Då kan inte polisen få din riktiga IP och då kan de således inte veta vem de ska göra husis hos. Rätt standard grejer detta.

Citat:
Spela ingen roll om du byter till ifrån Android till GOS, eftersom IMEI är alltid desamma och kan spåras upp vilket som. Allt kan hackas, även hackare här skulle hålla med mig om dom hade nog med tid och kunskap, så kan dom brute forcera GOS.
Åter igen, är du autistisk? Jag skrev flera gånger i mitt förra inlägg, som du citerar nu, att GrapheneOS INTE är bombsäkert. Men det är säkraste alternativet. Tänk att verkligen ALLA trådar på forumet ska ha en curry-neger som ska skriva detta påstående. Vi fattar. Allt går att hacka. Du behöver inte fylla ut dina inlägg med axiom.

Fast du kanske skiter i att ens ha lås på dörren med motiveringen att "Alla lås går ju att knäcka med tid", ja men frågan är ju vad som går att komma in i fortast? En öppen dörr (iOS) eller ett fort (GrapheneOS)?
__________________
Senast redigerad av TheBananaBoy 2023-10-24 kl. 09:53.
Citera
2023-10-24, 12:03
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Men du behöver ändå tillgång till de Google play tjänsterna, där varje gång du använder BANKID eller
När jag öppnar BankID öppnas en popup-notifiering som säger "BankID fungerar inte uten Google Play-tjänsterna, som inte stöds på enheten", men jag klickar bara på sidan av den, så kommer jag in i BankID och kan identifiera som vanligt...
Citera
2023-10-24, 15:16
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompans
När jag öppnar BankID öppnas en popup-notifiering som säger "BankID fungerar inte uten Google Play-tjänsterna, som inte stöds på enheten", men jag klickar bara på sidan av den, så kommer jag in i BankID och kan identifiera som vanligt...
Även med Google Play Tjänster installerat får Google ingen direkt data att spara om dig, så länge du inte loggat in.

Jag kör själv det med BankID och alla andra eventuella spionappar i en separat profil för att hålla min "riktiga" så ren som möjligt.
Citera
2023-10-24, 17:54
  #268
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Ja? Bara att googla.

Det skall jag verkligen göra men sannolikheten att jag hittar någon som har bättre insikt inom området än mig själv kommer nog inte ske om det så vore på en på miljarden eller kanske biljonen. Det kräver en viss tekniskt insikt och förståelse för hur hela Android är uppbyggt och hur saker och ting skulle gå till till en praktiskt miljö men detta är på tok för hög nivå för ett forum som Flashback så jag går inte in djupare på detta området.

Men säger dom att det finns så finns det väl. Tack för svaret men om du vill försöka så kan du ju börja med att förklara hur dom kommer förbi Googles API för avlyssning av samtal, sedan kan du väl även berätta för mig hur dom kommer förbi dom rättigheter som krävs för att installera saker och få tillgång till olika delar i apiet. Men GrapheneOS använder väl inte det så det kanske går på GrapheneOS det kan jag dock inte säga något om det är sant i och för sig.

Det ända som kan vara tekniskt möjligt det är att dumpa sms och samtals historik te.x. Wifi lösenord m.m. kan du ju försöka med att få tag på det finns inte ens lagrat på telefonen längre.

Vilka var källorna på Google? Ett råd är att inte läsa för mycket om saker som det inte finns någon källa på eller ens så lite som en gnutta av källkoden visad. Sedan att det skulle kosta si eller så mycket går ju också att ifrågasätta, vem för kvitto på inköp av en spion mjukvara?

Det är också intressant i dokumentärerna som dom visar om Pegasus den har säkert många kollat på, där sitter ju en fransk snubbe och påstår sig se hur Pegasus tagit sig in på en telefon och sedan frågar journalisten hur det har dom har tagit sig in i telefonen och säger personen som undersöker telefonen på en laptop dom har med sig, via iCloud..

Haha Som att dom har insyn i iCloud och iOS källkod i den dokumentären..

Men som sagt, jag skall googla lite. Att jag ifrågasätter detta här på ett litet forum som Flashback låter ju säkert bisarrt men tänk lite på det jag skriver så trillar snart polletten ner. Israel är ett land med 9 miljoner invånare. Dom är allierade med USA och Frankrike. Dokumentären kom från Frankrike.

Dom kan lura folk via media men dom kan inte lura dom som vet bättre. Men jag skall inte gå in på mer om detta malware här, jag bara blev intresserad då det nämndes. Skall vi dra det ännu längre så är GrapheneOS säkrare på flera punkter pga. av en hardened kernel så nu minskar ju sannolikheten ännu mer att man skulle bli smittad om man nu lyckas hitta någon som kan använda det på ens lur. Jag hade gärna blivit smittad av det malwaret

Nej fan, lita på GrapheneOS Pegasus är nog det sista man behöver oroa sig för, det var bara det jag ville säga. Det skall även nämnas att öppen källkod kan vara till ens nackdel, då kan dom ju granska källan för att eventuellt hitta sårbarheter och då kan det finnas risk för zerodays och då är det farligt.

GrapheneOS använder väl förövrigt lineageos setupwizard: https://raw.githubusercontent.com/Gr...eage_wizard.sh dom håller på att förbereda releasen för android 14 så dom hänger med så det är nog lugnt: https://github.com/GrapheneOS/script/blob/14/common.sh skall kanske ta och prova grapheneos igen det var ett tagsen.
__________________
Senast redigerad av StackarsHunden 2023-10-24 kl. 18:40.
Citera
2023-10-25, 00:58
  #269
Medlem
bagge1s avatar
Är det någon som har lyckats skapa ett Bankid på GrapheneOS efter att kravet kom på att ha NFC-verifiering av passet eller nationellt id-kort?

Jag kör GOS med sandboxad google play services och med Aurorastore. När jag försöker installera bankid får jag ett felmeddelande att det saknas bibliotek för OCR-avläsning, och kommer inte vidare till nästa steg.
Citera
2023-10-25, 08:31
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Är det någon som har lyckats skapa ett Bankid på GrapheneOS efter att kravet kom på att ha NFC-verifiering av passet eller nationellt id-kort?

Jag kör GOS med sandboxad google play services och med Aurorastore. När jag försöker installera bankid får jag ett felmeddelande att det saknas bibliotek för OCR-avläsning, och kommer inte vidare till nästa steg.
Testa slå av eller på native code debugging, beroende på vad det är inställt på redan.

https://grapheneos.org/usage#banking-apps
Citera
2023-10-25, 09:18
  #271
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Är det någon som har lyckats skapa ett Bankid på GrapheneOS efter att kravet kom på att ha NFC-verifiering av passet eller nationellt id-kort?

Jag kör GOS med sandboxad google play services och med Aurorastore. När jag försöker installera bankid får jag ett felmeddelande att det saknas bibliotek för OCR-avläsning, och kommer inte vidare till nästa steg.

Där är ett av alla problemen som jag skrev om i tidigare inlägg fast då om malwaret som inte skulle fungera längre för detta är också en sak som inte fungerar pga. exakt samma sak fast nu med OCR. Det går inte att komma förbi Googles API på något enkelt sätt utan att modifiera saker som kräver root så det får manuellt göra för din specifika enhet isåfall och följa GrapheneOS dokumentation..

Detta är ett område där Googles API är problemet och BankID integrerar med Google´s api sedan Android 10 eller 11 tror jag därför fungerar det heller inte i emulatorer och OCR är ju den delen som läser av bildpunkter för att forma text att läsa av och detta och inte varit öppen källkod sedan android Jelly Bean 4.2 tror jag om jag inte missminner mig det går säkert googla fram för den som gillar att googla och kolla upp nogrannare.

Skulle jag få se loggen från det som sker skulle jag säkert kunna bidra och hjälpa dig men det är nog på din specifika enhet isåfall och det är inget som skulle fungera på alla modeller så det kan dom nog inte lyckas med för alla så det är enhets specifikt.

Detta är ett lib som inte är en del av den öppna AOSP varianten och därför finns det nog ingen som kan fixa det heller om man inte gör det som sagt på enhets nivå men praktiskt beroende på hur grapheneos ser ut på din enhet kanske du kan köra den i monkey mode eller uiautomator detta är bland det svåraste som går att göra för även den som bemästrar området så det kräver en del förståelse.

https://developer.android.com/studio...g-tools/monkey

Det är möjligt att det som ovan användare skrev aktiverar monkey vilket är en del av debugging code men det skall nog mycket till att fungera bara rakt av men det är värt att prova.

Det är Firebase involverad också så man får laborera med det där isåfall: https://firebase.google.com/docs/test-lab/

För att hacka dig vidare med detta så är det uiautomor som du måste labba med isåfall: https://developer.android.com/traini...s/ui-automator

Android 5.1 var det visst det försvann. Detta kan inte GrapheneOS lösa för hela community då skulle dom inte kunna leverera GrapheneOS helt enkelt då det är Googles stängda libs och det är ju hela poängen med GrapheneOS att undvika det så att köra dessa appar på en säker enhet innebär ju i princip att du lika gärna kan köra vanliga stock rom. Skaffa en billig andrahands telefon eller något i värsta fall för att ha BankID eller liknande om du verkligen behöver det eller så fallerar ju hela idén med att köra ett säkert system egentligen men men, det är ju personliga åsikter detta jag skriver om i denna sista del.

BankID är ett jävla skit system. Finns det inte FrejaID jag är inte helt uppdaterad dock men men det ersätter ju inte BankID ändå. Det är så det fungerar med proprietary licenses precis samma anledning som hela det öppna communityt inte gillar dessa saker för det går ju inte att köra. Det skall dock sägas att det finns ju en annan sida av det hela också och ifall om det skulle vara öppet så skulle ju BankID inte kunna anses vara lika säkert å andra sidan därför infördes det ju. Det är inte så komplicerat som det låter, BankID blir en del av systemet kan man säga så som Android fungerar numera. Kollar man hur BankID ter sig och följer hela vägen från att man öppnar det tills att man loggar in så kommer man inte att se saker som hör ihop med Finansiell ID-Teknik utan allting går via dessa saker som fattas på din enhet. Det gäller bara att hitta ett sätt att komma förbi det, men då behöver du ha insyn i bankid´s källkod och då får du ta dig an apk filen och börja med reverse engineering och ta bort just den delen. Det är inte super duper svårt men det är heller inte enkelt då man måste "hacka" och chansa för lyckas komma rätt.

Nu drog jag en snabb variant här så det är inte mycket man kan göra.

Mja, jag blev nyfiken så jag kollade det uppdaterades för 3 timmar sen bara: https://github.com/GrapheneOS/platfo..._modules-utils

Och mja 2, kollar man här så ser man att det är just Android 10/11 sdk tools som dom måste stanna på för att det är just en license fråga man ser att det står Copyright 2020: https://github.com/GrapheneOS/platfo...ls/sdk_level.h

Det är ju bara välja, BankID eller GrapheneOS. Vill du köra säkert och öppet så är ju valet enkelt. Det är ju precis därför GrapheneOS är bra för att man kan kolla och granska vad som sker och det är inte svårare än såhär nu vet du exakt varför det stannar där som det gör.

Det förstår ni väl att det är därför grupper som Lazarus är fantastiska ni vet den Nordkoreanska gruppen? Dom släppte ju bl.a Samsungs källkod och den har jag fått tag på och dom har ju insikt i Googles källkod för dom integrerar ju med varandra och ja, det är inte alla som kan det som jag kan för alla har ju inte den källkoden men det är inget man skall nämna egentligen men det går att lösa men som sagt, på enhets lågnivå. Det är inte alla som gillar det jag gör det är inte legalt det lazarus gör direkt och det hör ju inte ihop med GrapheneOS direkt som vill vara öppet men jag kan ju fixa saker, det är ju en egen värdering hur man anser saker men vill man göra rätt för sig så är det bara att välja det rätta valet och det är ju att skita i BankID på en GrapehenOS enhet om man resonerar som Daniel Micay vilket jag förmodar man gör.

Jag delar med mig lite för vi alla vill ju samma sak, vara säkra men välja får man göra själv.
__________________
Senast redigerad av StackarsHunden 2023-10-25 kl. 10:16.
Citera
2023-10-25, 11:35
  #272
Avstängd
Det är ju nästan så att man kan tro att Apple och deras produkter kommer från just NordKorea, för Apple köper ju knappast produkter från Kina det fattare ju vem som helst.

Apple + NordKorea = Sant
Google + Samsung = Inte Sant för Google har inte insyn i Samsung Källkod.

NordKorea´s Kim åker till Ryssland i sitt långsamma tåg fet och ful som han är här och skakar hand med Vladimir Putin och hela världens press är där och fotar sedan skapas spekulationer. Strax där innan var XI Ping på besök i Ryssland. Dvs en hälsning att Ryssland och USA har kommit överens och Kina med. I media ser man nordkoreanska barn spela tv-spel och skjuta amerikanska soldater men det är ju precis det dom vill att vi skall se. Nu vill ha FBI ha tag på bitcoin transaktioner till dom som har betalat lazarus, dom har ju stulit från bankerna och den som skriver till dom lär ju hamna på area51. Det är precis som med Pegasus det finns ingen källa alls eller någon källkod alls, det ända som finns det är en historia på internet och sedan följer alla efter det som skrivs som om att det vore sant.

Nu, strax efter att NordKorea´s feta fula gris åkte till till Gazaremsan har nu spårat ur ordentligt så in åt helvete också och nu sitter Israel och ni vet dom 9 miljoner användarna som Israel har med hela arab världen runt sig emot sig. Israel sitter nu och styr sina saker med joystick och sedan visar media upp det som om det vore någon jävla film. Hur fan får dom tag på filmerna? Joe Biden ramlar på flygplanet så han skadas ju ordentligt, då är det ju bättre att skicka ett tåg som går i 10km/h och med en fet gris som möter Putin. Kriget startade med att REvil och kaseya blev tagna av ransomware där ingenting är sant eller bevisat heller men det handlar om hela kassasystemet som vi alla använder? Helt sjukt ju. Allting är från media hela tiden där det finns så mkt pengar att de inte är möjligt att ta ut ens på korten i kontanter.

- Nu kommer jag till GrapheneOS för den som undrar vad jag skriver om ovan det är precis exakt så det fungerar. Sedan har vi denna David Micey med 16 andra som har bidragit till GrapheneOS på Github och hen blir fuckad av nån jävla idiot från Copperhead och det är en egen historia som är överjävlig. Sedan lyckas dom få GrapheneOS på fötter igen och låter oss kunna få använda ett fritt och helt eget system som fokuserar 100% på säkerhet för slutanvändaren där Google tillåter oss att använda slot a/b dvs vi får möjligheten att installera just ett eget system, som GrapeheneOS.

David Micey är ett jävla geni, infektera er inte med skit på hens öppna system om ni inte behöver men Google är ju inte farliga mot allt annat som finns. Microsoft har nu börjat införa öppen källkod mer och mer för dom konkurerar ju med Apple. Det är ju framsteg som fan bara det med.

Därför är Google på ett sätt det ända rätt valet för den som inte vill ha med USA att göra eller Huawei. Därför fungerar GrapeheneOS på Google Pixel och det vore ju konstigt att ogilla Google samtidigt men säkrast är att helt köra öppen källkod. Det får vi tacka David Micey och Google för att vi kan göra.

GrapheneOS + Google Pixel = Fritt Val = Sant

Nu har USA stämt Google(GOOGLE?) och det största målet i historian kommer snart att starta det har ni kanske har läst så nu skall svinen skall försöka ta ifrån oss det det sista och ända valet vi har kvar till att få installera GrapheneOS men det skall mycket till att USA kommer att vinna mot Google men USA är fan ett jävla korrupt land så vem vet vad som händer.

Det skall mycket till för att kunna Google på fall (google är ju vi vanliga svenssons, kolla på dom som driver bolaget och dom som arbetar där och gör videos de är ju människor som är vanliga medborgare och alla från en början förespråkade öppen källkod) - Sedan har vi ju även en stämning mot Meta som gjordes tidigare i veckan det är där myndigheterna inte kommer att få tag på chattar om det inte är grundlagsskyddat många gånger det inte är något extremt. Både Google och Facebook har skapats av tidigare hackare dvs vanliga personer som har gått den vanliga vägen via universitet och lyckats själva. Mark Zuckerberg, sedan har vi ju Google som drivs av Indien och är skapade av en Rysk och Amerikansk hobby student som också levt "livets hårda skola" dvs en normal uppväxt.

Sedan har ni resten. Förstår ni? Där är myndigheten och staten involverade på ett eller annat sätt det fattar ju vem som helst om man förstår helheten att de är skillnad på en jävla gubbe som putin och biden som skall göra allting jävligt korkat bara genom att bland in kim. Amerikanska NBA spelare åker till Nordkorea och spelar basket som om att det inte vore något annat. Sedan har ni ju satelitbilderna också, där vi inte kan få reda på någonting för det är ju Kinas egna satelitsystem eller USAS så varför har vi inga bilder på Nordkorea?

Kör GrapheneOS för eller Samsung men Samsung har ju någon jävla nordkorean infekterats det är en egen kamp det med. Sedan har vi slutna Kina med Huawei oxh Xiaomi och OnePlus ni vet? Dom har flyttat en del dit och det är något positivt för i Kina arbetar dom för oss vanliga medborgare, därför kan vi köra IOT enheter och sådär tuya är ju en del av indien dvs (google?).

Det är politik alltihop - Det största problemet är ju att folk går på skiten också så att folk tror att Google är dom som är farliga men det är ju dom ända som låter oss få köra GrapheneOS ochvälja själva bäst vi vill. Resten är stängd kod. Jag rekommenderar er verkligen att köra GrapheneOS det är INTE som Encrochat, Encorhcat använde sig av enheter från Motorola och Motorola är amerikanskt, hur fan tror ni FBI "knäckte" den appen? Visa mig den källkoden så skall jag gå igenom den i detalj men jag har inte hittat källkoden någonstans och jag har letat. Skumt va?

Resten får ni förstå själva, det är tur vi har Flashback det är det ända stället man kan skriva sådant här på. Sedan undrar människor varför inte media skriver om kriget iIsrael.

Majoriteten har ingen aning om hur det ser ut. Samsung är stängd källkod av en anledning.

Använd GrapheneOS + Google Pixel. Resten får ni ta på sidan om, Det är inte raketforskning det är frågan om det är ju som skrivet i pannan på dom. Google är bra, därför kan vi köra GrapheneOS. Den som säger att Google är dålig kan ju köpa sig en Motorola. Eller hur?

Det vore ju fantastiskt om detta inlägget skulle få stå kvar så människor kan få chansen att reflektera över det som jag skriver för sig själva och faktiskt förstå lite av denna röra vi lever i. Censur är farligt.

Som jag skrev. Jag har insyn inom denna branchen och därför är det lättare att se saker från ett annat perspektiv. Varför är Samsung stängd källkod tro som är intill Nordkorea? Kollar vi på alla som har bidragit till google och samsung i källkoden om man får tag på den så är det ju våra universitets studenter flera gånger om som dyker upp i copyright headern så samsung är bra och så även google som har bidragit och inte världens rikaste företag, så lazarus är jävla rövhål och usa med men man får läsa mellan raderna.

Ni förstår väl att det handlar om världens rikaste företag och mäktigaste personer på jorden vi pratar ju om dom som har våra liv i deras händer. Apple är ju för fan världens rikaste företag och är Amerikanskt. Tyvärr får vanliga medborgare vara deras jävla spelpjäser dvs myndigheternas.

Jag skriver den en sista gång. Använd GrapheneOS + Google Pixel och allt annat är bara idioti då kan man lika gärna köpa en encrochat telefon, eller jag menade en infekterad Motorola vad tog dom för den? 30 000kr. Det rimmar i pris med vad Motorola och USA brukar ligga på för sina produkter. Den kunde köpas på Darknet bl.a Ni vet väl att det har kommit en ny lag nu också som skall avlyssna hela svenska folket? Det är bissart. Använd GrapheneOS + Deras applikationer, tredje gången gilt.


David Micey går precis samma väg som dom som skapade Google gjorde det bara det att han gör det i en senare tid av historian men det var så Google började från början också med två stycken som gjorde sina egna system. Utan Google, hur fan skall vi David kunna kompilera GrapheneOS och göra allt som krävs med certifikat m.m det är ju med platform-tools, dvs android´s sdks dvs, googles.

Varför tror ni Motorola levereras med skit saker som te.x Google Keyboard med buggar som krashar m.m vid under setupwizarden, tror ni det är en slump på senaste G5 enheten eller är de Motorola som bara är dumma i huvudet? Varför tror ni man inte får fixa saker när Motorlas saker brickas som använder fastboot? Har ni sett deras källa? Sorgligt. Det är ju som skrivet i stjärnorna det är dags att se helheten för alla för det är blir mer och mer tydligt för varje dag som går.

Google + Indien (vdn) = GrapheneOS = Möjligt - Hur fan kan man inte digga Google då.



Finns det någon supermakt som missats? Nej.
__________________
Senast redigerad av StackarsHunden 2023-10-25 kl. 11:56.
Citera
2023-10-25, 15:23
  #273
Medlem
AES-256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Antagligen något sånt ja. Lagen om hemlig dataavläsning finns av en anledning.


Av det vi vet av Pegasus så är det meddelande till mobilen som gäller. Men kan såklart skickas som en länk med.


På distans.

Som sagt, kolla upp bilder på Pegasus så ser du hur det ser ut. I praktiken kan de se precis allt. Hemligheten är att inte tillåta mobilen att bli övertagen.

Vad jag vet har alla SIM ett nummer oavsett. Jag kan dock ha fel.

Det vettigaste är såklart att inte ha ett SIM alls. Eller att låta en kompis stå på abonnemanget.

Klart man kan bli infekterad med GOS. Men risken minskar markant. GrapheneOS med standardappar är som gjort för säkerhet. För email, använd ProtonMail. Det är det minst dåliga alternativet.
Att du skickar data till Google. Knappast mycket data, men data likväl. Det mesta såsom IMEI som skickas till Google på Android skickas inte med GrapheneOS.

Om du är paranoid, använd Aurora Store. Om du är ännu mer paranoid, använd bara Apps, F-Droid och Accrescent.

Snubblade över denna SIM kort som de påstår att den inte kommer med ett telefonnummer utan bara 3G/4G roaming data funkar. Inga samtal eller SMS. Om detta är sant och att man bara kan bli infekterad via SMS eller/och länk så borde denna SIM vara säker eller vad tror du/ni? https://jammerspro.com/product/anony...m-card-europe/

Sen undrar jag vad du menar med "Apps"?
Citera
2023-10-25, 15:53
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AES-256
Snubblade över denna SIM kort som de påstår att den inte kommer med ett telefonnummer utan bara 3G/4G roaming data funkar. Inga samtal eller SMS. Om detta är sant och att man bara kan bli infekterad via SMS eller/och länk så borde denna SIM vara säker eller vad tror du/ni? https://jammerspro.com/product/anony...m-card-europe/

Sen undrar jag vad du menar med "Apps"?
”Denna sim kort”? 🤨

Varför skulle det inte kunna bli infekterat?
Citera
2023-10-25, 16:04
  #275
Medlem
AES-256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
”Denna sim kort”? 🤨

Varför skulle det inte kunna bli infekterat?

De skriver på deras hemsida att sim kortet har inget telefonnummer och kan användas bara till surf (3G/4G roaming) och därav kan man varken ringa/ta emot samtal och inte heller ta mot/ skicka SMS. Om det är nu så att man blir infekterad via SMS. Hur ska det gå isf med "denna sim kort"? :P
Citera
2023-10-25, 16:57
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AES-256
Snubblade över denna SIM kort som de påstår att den inte kommer med ett telefonnummer utan bara 3G/4G roaming data funkar. Inga samtal eller SMS. Om detta är sant och att man bara kan bli infekterad via SMS eller/och länk så borde denna SIM vara säker eller vad tror du/ni? https://jammerspro.com/product/anony...m-card-europe/

Sen undrar jag vad du menar med "Apps"?
Jag har ingen aning. Antagligen är den säker.

Men samtidigt. Är det värt krånglet? Hitta en vän som aldrig använder all sin data och erbjud att köpa in dig på abonnemanget. Känns som att det borde ha snarlik praktisk säkerhet. I alla fall om din vän är garanterad att knipa käft om vem som använder det och att du aldrig slår på den när du är hemma.

GrapheneOS butik för appar heter Apps.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback