Citat:
Ursprungligen postat av
Matadhamster
Jag är faktiskt generellt väldigt ointresserad av hela processen och rättegången.
Hon kan faktiskt vara helt utmattad.
Jag själv håller till exempel på att försöka sammanställa en himla massa för en mängd anmälningar till olika instanser och jag orkar generellt inte de flesta dagar trots att jag påbörjat en god grund. Ändå sitter jag här och skriver inlägg utan uppehåll. Och jag har inte cancer eller någon fysisk problematik.
Kanske vet hon att hon kommer förlora. Jag har själv om jag återigen går till mig själv, i åratal försökt provocera fram anmälningar mot mig av de sexualförbrytare som gett sig på utan att de, trots att de sannolikt skulle vinna, valt att anmäla. Det beror just på kostnaden för dem i att det då finns papper på vad de gjort och de vet att de är skyldiga. När det gäller Dumpen så är det en annan nivå. Det finns ingenting för förbrytare att förlora på en rättsprocess. För min del hade en förlorad rättegång inneburit att min historia åtminstone hörts i en rättegång som omväxling.
För grejen med att berätta utan dom är att man blir utsatt igen och igen och rättsväsendet samt samhället har skuld till mig i det.
Varför skulle hon ha bråttom till en rättegång när rättsväsendet knappast har bråttom med att ställa sexualförbrytare inför rätta? Har någon som gett sig på henne ställts i en rättssal? Relevanta frågor.
Absolut!
Alltså hon kan var helt utmattad och inte vill dit. Förstår henne jag hade inte velat dit heller. Hon är en journalist och det är hon som är kallad.
Sen ska vi inte blanda in äpplen och päron. Att pedofiler finns och orsakar skada har inget med hennes rättegång och göra.
Det jag säger är att hon borde försökt. Sen om hon var så dålig så inte hade kunnat så hade det varit så. Men att skjuta på det redan nu tyder bara på två saker.
1, att hon inte vill
2, att hon är jätte dålig redan nu så man kan säga redan nu att det inte blir någon bra rättegång
Personligen tror jag på alternativ 1 och jag menar det är en rättegång och man använder alla knep man kan.
Jag hade önskat att hon stod fast i många beslut hon tagit. Dumpen i all ära men det dom förlorat på är att dom kör som dom vill och plattan i botten. Det ger dom pengar. Innan 2023’redovisade dom inte sina Swish inkomster eller NÅGRA inkomster alls!
Dom har sponsorer och dom har fått pengar fast i deras bokslut finns dom inte.
Det finns så mörka sidor av dumpen om man tittar och ja det är SYND.
Om dom hade jagat alkisar eller missbrukare. Så hade det varit ett helt annat tonläge.
Vi kan ha exempel.
1. Bidragsfuskare
2. knarklangare
3. Otrogna personer
Listan kan göra lång. Hade du gjort som dumpen gör idag mot folk i dom här grupperna hade det INTE varit okej.