2025-04-11, 21:08
Medlem
EnZachriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ett utökat självmord är en intressant och inte helt orimlig tanke. Att någon av 500 gäddor först ger sig på Sara eller Patrik för att sedan ta sitt eget liv känns kanske närmare till hands än att en gädda tar med sin familj. Eller? Både Sara och Patrik har dessutom barn, så skulle man verkligen vilja hämnas och låta de leva med sorgen vore det effektivast att ge sig på deras barn och eventuella barnbarn. Det vore också enklare eftersom barnen inte förväntar sig något attentat. Jag tänker i alla fall, att om jag verkligen skulle få för mig att hämnas så skulle jag attackera där det gjorde som mest skada. Då är det allt eller inget som gäller. Skulle jag ha ett så starkt hämndbegär så skulle den personens barn och barnbarn ligga mycket illa till. Men det är jag.

Visst. Jag säger inte att det inte är rimligt. Och jag beundrar Sara och Patrik för att de vågar hålla på med vad de gör, men förr eller senare kommer det någon som inte bryr sig. Det är en farlig verksamhet de sysslar med.
Citera
2025-04-11, 22:23
Medlem
Asså patrik måste verkligen checka upp om har något problem med andningen, har aldrig sett en video eller röstklipp där han inte flåsar som om han nyss hade sprungit en mil. Skulle vilja se en video där han utmanar sig själv att inte flåsa under 3 minuter (Impossible)
Citera
2025-04-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Där är vi helt eniga. Det är bla därför som de pressetiska reglerna finns och att branschen själva valt att upprätta ett eget organ för att se till att dessa följs. Mycket också på grund utav att de värnar om den enorma frihet de har som press och att JK själva ofta väljer att inte lägga sig i, detta med att de inte vågar inskränka i Yttrandefriheten. Något som jag också är emot, det är deras uppgift att utreda och se till att de lagar som går under Tryckfrihetsförordningen följs. En uppgift de helt vägrar ta i för att inte riskera någons yttrandefrihet.

Dumpen ser verkligen till att töja på gränserna när de gäller dessa lagar och de avstånd som JK tagit att inte ingripa.

Egentligen så ger inte rättsväsendet straff utan mer rättsvård. Tanken är att någon som avtjänat sitt straff och fått vård skall kunna kliva in i samhället igen.
Något som Sara fått över 30 chanser, trotts detta fortsätter hon att töja på lagarna och anser sig själv laglydig. Patrik gör detta bara för att han anser det är så det skall göras och att alla andra har fel men han rätt, något som märkts i den debatt som han hade med Bodström i TV4 för många år sedan om just detta scenario. Bodström förklarade otroligt pedagogiskt hur det var fel och man ser Patrik helt självupptagen ignorera allt och anser att han gjort rätt.

Att hänga ut folk med ansikte och ibland till och med Namn och Efternamn är något som folk inte kan hantera utan socialt straffar folk. Något man kan märka på dessa kommentarer på ex deras facebook om hur straffen för dömda är för låga. Gemene man besitter inte kunskap eller kapacitet att bedöma vilket straff en person bör få. Att dessa uthängda sedan får varierande straff på en arbiträr skala, där straffen kan variera. Att folk sedan kollektivt och individuellt ger sig på dessa individer, att på internet ge sig ut med facklor och högafflar.

Något som jag anser att Dumpen gör sig skyldiga till att dessa individer ger sig ut på sin häxjakt.

Nej, allt är fel på så många nivåer och jag anser att de förstör samhället, skadar 3 part (Så som barn och vuxna närstående). Där mål är att rädda barn så skadas barn, inga bevis på att de faktiskt hjälper barn. Dumpen är ett samhällsdestruktivt projekt som gynnar grundarna ekonomiskt på andras lidande.

Bra sagt! Dumpen har rent ut sagt skadat mer barn än hjälpt dom. Dom har uppnått 0 samhällsförändring och samtidigt har säkert bidragit till att gäddornas grupper ökar sin säkerhet vilket gör det svårare för polisen (aka risk för att ett till barn blir ett offer), även så påverkas närstående på en seriös skala.

Dock måste jag säga att jag tror dumpen har påverkat så mycket häxjakt och wannabe-vigilantes (som PHS23), när individer ser vad dumpen gör så har det en självklar påverkan som uppmanar detta. Sedan i vilken grad detta sker varierar från person till person (Vissa blir mer benägna att skriva ett argt facebook inlägg medans andra går ut och slår ner människor)
Citera
2025-04-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Bra sagt! Dumpen har rent ut sagt skadat mer barn än hjälpt dom. Dom har uppnått 0 samhällsförändring och samtidigt har säkert bidragit till att gäddornas grupper ökar sin säkerhet vilket gör det svårare för polisen (aka risk för att ett till barn blir ett offer), även så påverkas närstående på en seriös skala.

Dock måste jag säga att jag tror dumpen har påverkat så mycket häxjakt och wannabe-vigilantes (som PHS23), när individer ser vad dumpen gör så har det en självklar påverkan som uppmanar detta. Sedan i vilken grad detta sker varierar från person till person (Vissa blir mer benägna att skriva ett argt facebook inlägg medans andra går ut och slår ner människor)
Ja, PHS och liknande är ett stort samhällsproblem. Det är många brottsliga grupper som inspirerats utav Dumpen. Som använder jakten som skydd och rättfärdigande att begå sina brott. Misshandel, kidnappning, vandalisering, hot, stöld och utpressning.
Även Dumpen själva tycks ju ha fastnat med handen i den kakburken via impulskollen, jag mins inte vart men hörde någonstans att dessa anmälningar emot Dumpen om säväl barn p och utpressning skall upp i rätten i slutet utav året. Om de blir dömda har de visat att de inte är mycket bättre än dessa grupper de säger sig ta avstånd ifrån. Blir de dömda för barn p. Så är det ironin och visar dem mycket värre än de de hängt ut.
Citera
2025-04-12, 00:01
Medlem
Citat:
Etik och Lag går hand i hand men ändå inte.
De organ som skall döma folk är lagens långa arm inte vad enskilda personer säger eller tycker.

Det blir rätt uppenbart när man kollar som den andra här eller på Dumpens facebook, det förespråkas rätt ofta om höga straff med mera.
Som du själv säger så är det inget brott då det inte finns något offer. Om lagen skulle döma en sådan person hade det varit ett ringa brott, förmodligen vård.

I de scenario som presenteras utav Dumpen, som du själv säger har inget brott begåtts och det finns inget offer. Alltså är det ett ypperligt tillfälle att skapa möjligheter för förändring snarare än skapa möjlighet till försämring.

Etik är ett bra ord du drar upp och kan användas emot ditt egna påstående, är det etiskt att döma folk, frysa ut dem, fördöma eller som personen du försvarar som förespråkar mord.
Skulle inte vilja säga att det är etiskt, etiskt hade varit att vårda de människor som behöver det.

Det är något fel när grund gruppen skapar kanaler för att göra folk till åtlöje på youtube och folk i deras topp förespråkar skampåle med mera. För som du själv säger så har inget brott begåtts och det finns inget offer ÄN. Del utav polisens arbete är förebyggande och i de arbete skulle jag anse att innan ett brott har begåtts så finns möjligheterna att skapa förutsättningar till positiv förändring.

Dess utom så är det inte så etiskt utav Dumpen som ofta ligger på rätt hårt och försöker övertala folk.
De frågar om kukbilder med mera. De försöker alltså få folk att kliva över var de anser att lagen bör ligga. Det är många led där Dumpen själva agerar oetiskt. Vilket är en utav många anledningar jag anser att Dumpens sätt inte är rätt väg att gå. Inte bara för att det lett till så mycket lidande att folk valt att ta sina liv utan också skapar en miljö där folk inte belönas för positiv förändring utan trycks in i en miljö där det snarare skapar förutsättningar för försämring.

Du har har förstått poängen det hör jag det men Dumpen får inte försvinna bakom nån betalvägg för Dumpen kan kanske nån solig dag faktiskt rädda ett riktigt barn. Dessa fiktiva nymfoman-fjortisar som Dumpen presenterar och som suktar efter äldre män med större tuttar än dom själva börjar gå lite på tomgång, jag erkänner att det var kul första gången men nu närmar vi oss 600e gången av detta bisarra scenario.
Något nytt skit utgår jag ifrån att dumplingarna sket ur sig under toppmötet senast i Kungälv för det här kommer inte hålla i längden, folk swishar uppenbarligen inte längre för att få se tjockis-gubben som kåta Alicia 14 raggat upp då alla innerst inne vet att det bara är grotesk humor och saknar all form av kontakt med verkligheten.
Citera
2025-04-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ja, PHS och liknande är ett stort samhällsproblem. Det är många brottsliga grupper som inspirerats utav Dumpen. Som använder jakten som skydd och rättfärdigande att begå sina brott. Misshandel, kidnappning, vandalisering, hot, stöld och utpressning.
Även Dumpen själva tycks ju ha fastnat med handen i den kakburken via impulskollen, jag mins inte vart men hörde någonstans att dessa anmälningar emot Dumpen om säväl barn p och utpressning skall upp i rätten i slutet utav året. Om de blir dömda har de visat att de inte är mycket bättre än dessa grupper de säger sig ta avstånd ifrån. Blir de dömda för barn p. Så är det ironin och visar dem mycket värre än de de hängt ut.

Något stort samhällsproblem är det inte då det endast drabbar samhällets bottenskrap som få ändå bryr sig om

Och var har du läst att dom ska upp i rätten? Så vitt jag vet så är förundersökningen inte klar än och det är först när den är avslutad som åklagaren beslutar om det ska väckas åtal eller ej så vänta med att hoppa av lycka förrän det är klart

Den enda rättegången som är på gång så vitt jag vet är det enskilda åtalet om förtal som ska ske i maj
Citera
2025-04-12, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u-rsprunget
Har du beställt ditt ex av Patrik och Saras bok?
https://www.adlibris.com/se/bok/wilda-vaster-och-smiskadrillerna-9789189900875

Om vi säger att Dumpen = Sara och Patrik så är den här boken något som Dumpen gjort som konkret hjälper riktiga barn som utsätts för grooming. Den vänder sig till så små barn att det inte är några frågetecken om att det är pedofiler som är förövarna och den förklarar hur barnen ska gå tillväga för att få hjälp.
Citera
2025-04-12, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Om vi säger att Dumpen = Sara och Patrik så är den här boken något som Dumpen gjort som konkret hjälper riktiga barn som utsätts för grooming. Den vänder sig till så små barn att det inte är några frågetecken om att det är pedofiler som är förövarna och den förklarar hur barnen ska gå tillväga för att få hjälp.

Har du läst innehållsförteckningen? Det handlar om en kamel som pruttar tre gånger på tvären. Undra vem som har varit mastermind bakom innehållet i denna perverterade bok?!
Citera
2025-04-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Har du läst innehållsförteckningen? Det handlar om en kamel som pruttar tre gånger på tvären. Undra vem som har varit mastermind bakom innehållet i denna perverterade bok?!

Jag har läst det som står på Adlibris, lite svårt att läsa mer i en bok som inte kommit ut än. Utveckla gärna vad som gör boken perverterad i dina ögon.
Citera
2025-04-12, 09:04
Bannlyst
Citat:
Jag har läst det som står på Adlibris, lite svårt att läsa mer i en bok som inte kommit ut än. Utveckla gärna vad som gör boken perverterad i dina ögon.

Det räcker med titta vilka som är "författare". Läser man sedan innehållsförteckningen förstår man var inspirationen har hämtats ifrån. Enough said!
Citera
2025-04-12, 09:20
Medlem
Citat:

Citat:
Det räcker med titta vilka som är "författare". Läser man sedan innehållsförteckningen förstår man var inspirationen har hämtats ifrån. Enough said!

Nu slingrar du dig, du skrev att det är en perverterad bok. De flesta barn går igenom en period där kiss, bajs och pruttar är det roligaste de vet, så i mina ögon möter boken sin målgrupp där de befinner sig. Vad gör en barnbok som innehåller pruttar till en perverterad bok i dina ögon? Eller är det kamelen som gör den perverterad? Som sagt, utveckla gärna ditt resonemang så att även puckon som jag förstår hur du tänker 😊
Citera
2025-04-12, 09:31
Bannlyst
Citat:
Nu slingrar du dig, du skrev att det är en perverterad bok. De flesta barn går igenom en period där kiss, bajs och pruttar är det roligaste de vet, så i mina ögon möter boken sin målgrupp där de befinner sig. Vad gör en barnbok som innehåller pruttar till en perverterad bok i dina ögon? Eller är det kamelen som gör den perverterad? Som sagt, utveckla gärna ditt resonemang så att även puckon som jag förstår hur du tänker 😊

Jag förstår att det är ämnen som "författarna" är väl bevandrade i. Du är helt i linje med att något barn kommer springande till sin mamma med detta häfte (att kalla det för bok är en stor synd) som två figurer utanför ett dagis lämnade över till barnet?!

När man skriver en bok, vilket detta inte klassas som. Så är tanken att författarna skall iaf ha någon korrelation till innehållet som står i häftet. Om Abdul Jihad Mohammed från Irak som ingår i den bilkörande självmordsbataljonen skriver en bok om bilmodeller och dess prestanda. Vad tror du det bakomliggande syftet med den är bilboken egentligen är och var tror du Abdul har fått sin inspiration ifrån?

En sak är om det varit tex en dagisfröken som skrivit denna bok, fast det är det inte. Jag lämnar det därhän varför dessa två filurer inte är lämpliga att skriva en bok riktad till barn eller vara inom en radie av 10 mil från någon under 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in