Citat:
Ursprungligen postat av
SannaIVerkligheten
Nu slingrar du dig, du skrev att det är en perverterad bok. De flesta barn går igenom en period där kiss, bajs och pruttar är det roligaste de vet, så i mina ögon möter boken sin målgrupp där de befinner sig. Vad gör en barnbok som innehåller pruttar till en perverterad bok i dina ögon? Eller är det kamelen som gör den perverterad? Som sagt, utveckla gärna ditt resonemang så att även puckon som jag förstår hur du tänker 😊
Jag förstår att det är ämnen som "författarna" är väl bevandrade i. Du är helt i linje med att något barn kommer springande till sin mamma med detta häfte (att kalla det för bok är en stor synd) som två figurer utanför ett dagis lämnade över till barnet?!
När man skriver en bok, vilket detta inte klassas som. Så är tanken att författarna skall iaf ha någon korrelation till innehållet som står i häftet. Om Abdul Jihad Mohammed från Irak som ingår i den bilkörande självmordsbataljonen skriver en bok om bilmodeller och dess prestanda. Vad tror du det bakomliggande syftet med den är bilboken egentligen är och var tror du Abdul har fått sin inspiration ifrån?
En sak är om det varit tex en dagisfröken som skrivit denna bok, fast det är det inte. Jag lämnar det därhän varför dessa två filurer inte är lämpliga att skriva en bok riktad till barn eller vara inom en radie av 10 mil från någon under 25.