2025-04-11, 14:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Absolut men ser går det att göra på olika sätt, dom kan ju låsa delar av sidan och ha andra delar öppet och då väljer dom själva vad som ska ligga bakom betalvägg

Du verkar insatt i det mesta kring. dumpen. Vilken funktion och syfte fyller deras "dumpenlive Youtube"?
Förutom att kommentera och håna gäddor gigglar de som två fjortisar om fullständigt meningslösa saker.
Citera
2025-04-11, 14:54
Avslutad
Citat:
Absolut men ser går det att göra på olika sätt, dom kan ju låsa delar av sidan och ha andra delar öppet och då väljer dom själva vad som ska ligga bakom betalvägg
Har du beställt ditt ex av Patrik och Saras bok?
https://www.adlibris.com/se/bok/wilda-vaster-och-smiskadrillerna-9789189900875
Citera
2025-04-11, 17:01
Medlem
Citat:
Låser de delar så blir det än enklare för dem att totalt förtala folk då delar av den info de vill förmedla skall fylla olika funktioner.
Om de döljer allt förutom konfrontationen så försvinner ju alla de "Bevis" de vill förmedla.
Döljer de allt utom bild på så blir syftet endast att peka ut en individ vilket gör det än tydligare som förtal.
Döljer de saker förutom chattar så kanske man inte får fram vem det är och syftet är ju att peka ut folk och säga att de är farliga (Alltså ren förtal)

Om de låser nya artiklar så försvinner ju den påstådda "Varningen" då det tar tid innan folk som inte betalar får veta.

Låser de kukbilder bakom betalvägg så är det ju bokstavligen sexuellt utnyttjande utav de individer då de kommersiellt tjänar pengar på att visa andras könsorgan emot deras vilja.

Jag kan inte komma på en ända punkt de skulle kunna låsa bakom betalvägg som inte strider emot de de sagt eller att de rent av tjänar pengar på folk och dess lidande, eller blir än tydligare som förtal och utpekande.

Stor del utav den försvarlighet Sara hävdar ligger ju i helheten och att "Tittaren skapar sin egna bedömning". Sistnämnda stämmer inte alls då så fort publiceringen så blir folk brännmärkta, ingen gör någon form utav realistisk bedömning utav helheten utan förväntar sig att företaget gjort den.

Allt är i vinstdrivande och betalvägg är ett tomt hot för att få swishen att flöda, troligen för att de sett en neråt kurva iom allt som hänt på senaste.
Citera
2025-04-11, 19:00
Medlem
De borde skaffa stora klistermärken för att skymma vindrutan på stressade gäddor

likt ryska stop a douchebag och cart narc använder
se youtube
Citera
2025-04-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
De borde skaffa stora klistermärken för att skymma vindrutan på stressade gäddor

likt ryska stop a douchebag och cart narc använder
se youtube
Du menar att Dumpen skall sätta klistermärken på folks rutor och skapa potentiella trafikfaror?
Samt rätt säker på att det är ett bra sätt för dem att snabba på sin resa till sina 10kvm. Då det högst troligt borde bryta minst en lag, å andra sidan vet ju Sara allt om att vara en fara i trafiken och för barn som vistats i fordon eller vid vägen.

"Vi räddar barnen och nu med än fler trafikfaror och olyckor orsakade utav oss!"

Edit:
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-okej-med-dekal-pa-framrutan
Det är olagligt att sätta upp saker på bilen som skymmer förarens sikt. Detta är främst för föraren själv men där borde även andra kunna åka på.

https://stickerloco.com/se/olagligt-eller-inte/
Ditt fordon räknas som privat egendom.

https://lawline.se/answers/risker-med-att-anordna-tavling-att-satta-upp-klistermarken
Klistermärken kan utgöra ex skadegörelse.

Med andra ord så är det skadegörelse som är ämnad att försämra någons sikt i fordonet och i sammanhanget kommer föraren utgöra en fara för övriga trafiktanter när denne vill försöka komma iväg ifrån platsen men i ett försök om att hålla kvar personen på platsen så sätter man en klisterlapp.

https://kollpalagen.se/lagar/olaga-frihetsberovande-brottsbalken-4-kap-2%C2%A7/
Att tvinga någon att stanna på en plats utgör också frihetsberövande.

Vilket kan leda till böter eller fängelse upp till 3 år.
Alla dessa saker är saker de personligen gör sig skyldiga till och inte skyddas utav företag eller utgivningsbevis.
Senast redigerad av Allahelgon 2025-04-11 kl. 19:36.
Citera
2025-04-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du menar att Dumpen skall sätta klistermärken på folks rutor och skapa potentiella trafikfaror?
Samt rätt säker på att det är ett bra sätt för dem att snabba på sin resa till sina 10kvm. Då det högst troligt borde bryta minst en lag, å andra sidan vet ju Sara allt om att vara en fara i trafiken och för barn som vistats i fordon eller vid vägen.

"Vi räddar barnen och nu med än fler trafikfaror och olyckor orsakade utav oss!"

Edit:
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-okej-med-dekal-pa-framrutan
Det är olagligt att sätta upp saker på bilen som skymmer förarens sikt. Detta är främst för föraren själv men där borde även andra kunna åka på.

https://stickerloco.com/se/olagligt-eller-inte/
Ditt fordon räknas som privat egendom.

https://lawline.se/answers/risker-med-att-anordna-tavling-att-satta-upp-klistermarken
Klistermärken kan utgöra ex skadegörelse.

Med andra ord så är det skadegörelse som är ämnad att försämra någons sikt i fordonet och i sammanhanget kommer föraren utgöra en fara för övriga trafiktanter när denne vill försöka komma iväg ifrån platsen men i ett försök om att hålla kvar personen på platsen så sätter man en klisterlapp.

https://kollpalagen.se/lagar/olaga-frihetsberovande-brottsbalken-4-kap-2%C2%A7/
Att tvinga någon att stanna på en plats utgör också frihetsberövande.

Vilket kan leda till böter eller fängelse upp till 3 år.
Alla dessa saker är saker de personligen gör sig skyldiga till och inte skyddas utav företag eller utgivningsbevis.

Ett skott i pannan vore naturligtvis bättre

De kan få en klisterlapp i pannan! Bra kompromiss

Om man väljer att köra iväg med skymd vindruta bör man omedelbums klippa sitt körkort
Citera
2025-04-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ett skott i pannan vore naturligtvis bättre

De kan få en klisterlapp i pannan! Bra kompromiss

Om man väljer att köra iväg med skymd vindruta bör man omedelbums klippa sitt körkort
Du förespråkar alltså våld, mord och olaga frihetsberövande utav människor som DU anser gjort något fel/olagligt. Alltså inte att rättsväsendet skall sköta något utav detta.

Hyvens människa, låter som att du är på lägre nivå än de du förespråkar mord på.

Jag antar även att du förespråkar att Sara och Patrik skall göra detta då du inte vill smutsa ner dina egna händer?

Även klistermärke i pannan bör vara olagligt och troligen klassas som misshandel. Troligen ringa misshandel så böter.
Citera
2025-04-11, 19:58
Medlem
Citat:
Du förespråkar alltså våld, mord och olaga frihetsberövande utav människor som DU anser gjort något fel/olagligt. Alltså inte att rättsväsendet skall sköta något utav detta.

Hyvens människa, låter som att du är på lägre nivå än de du förespråkar mord på.

Jag antar även att du förespråkar att Sara och Patrik skall göra detta då du inte vill smutsa ner dina egna händer?

Även klistermärke i pannan bör vara olagligt och troligen klassas som misshandel. Troligen ringa misshandel så böter.
Det som förespråkas är att man ska dömas för vad man gör, inte för vad nån anonym användare sitter och idisslar på fyllan i ett oseriöst forum. Du vet, de förutsägbara konsekvenserna av ens handlande. Grundläggande etik. Gäddorna begår inget brott, för lagen är rent åt helvete.
Citera
2025-04-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det som förespråkas är att man ska dömas för vad man gör, inte för vad nån anonym användare sitter och idisslar på fyllan i ett oseriöst forum. Du vet, de förutsägbara konsekvenserna av ens handlande. Grundläggande etik. Gäddorna begår inget brott, för lagen är rent åt helvete.
Etik och Lag går hand i hand men ändå inte.
De organ som skall döma folk är lagens långa arm inte vad enskilda personer säger eller tycker.

Det blir rätt uppenbart när man kollar som den andra här eller på Dumpens facebook, det förespråkas rätt ofta om höga straff med mera.
Som du själv säger så är det inget brott då det inte finns något offer. Om lagen skulle döma en sådan person hade det varit ett ringa brott, förmodligen vård.

I de scenario som presenteras utav Dumpen, som du själv säger har inget brott begåtts och det finns inget offer. Alltså är det ett ypperligt tillfälle att skapa möjligheter för förändring snarare än skapa möjlighet till försämring.

Etik är ett bra ord du drar upp och kan användas emot ditt egna påstående, är det etiskt att döma folk, frysa ut dem, fördöma eller som personen du försvarar som förespråkar mord.
Skulle inte vilja säga att det är etiskt, etiskt hade varit att vårda de människor som behöver det.

Det är något fel när grund gruppen skapar kanaler för att göra folk till åtlöje på youtube och folk i deras topp förespråkar skampåle med mera. För som du själv säger så har inget brott begåtts och det finns inget offer ÄN. Del utav polisens arbete är förebyggande och i de arbete skulle jag anse att innan ett brott har begåtts så finns möjligheterna att skapa förutsättningar till positiv förändring.

Dess utom så är det inte så etiskt utav Dumpen som ofta ligger på rätt hårt och försöker övertala folk.
De frågar om kukbilder med mera. De försöker alltså få folk att kliva över var de anser att lagen bör ligga. Det är många led där Dumpen själva agerar oetiskt. Vilket är en utav många anledningar jag anser att Dumpens sätt inte är rätt väg att gå. Inte bara för att det lett till så mycket lidande att folk valt att ta sina liv utan också skapar en miljö där folk inte belönas för positiv förändring utan trycks in i en miljö där det snarare skapar förutsättningar för försämring.
Citera
2025-04-11, 20:24
Medlem
Citat:
Etik och Lag går hand i hand men ändå inte.
De organ som skall döma folk är lagens långa arm inte vad enskilda personer säger eller tycker.

Det blir rätt uppenbart när man kollar som den andra här eller på Dumpens facebook, det förespråkas rätt ofta om höga straff med mera.
Som du själv säger så är det inget brott då det inte finns något offer. Om lagen skulle döma en sådan person hade det varit ett ringa brott, förmodligen vård.

I de scenario som presenteras utav Dumpen, som du själv säger har inget brott begåtts och det finns inget offer. Alltså är det ett ypperligt tillfälle att skapa möjligheter för förändring snarare än skapa möjlighet till försämring.

Etik är ett bra ord du drar upp och kan användas emot ditt egna påstående, är det etiskt att döma folk, frysa ut dem, fördöma eller som personen du försvarar som förespråkar mord.
Skulle inte vilja säga att det är etiskt, etiskt hade varit att vårda de människor som behöver det.

Det är något fel när grund gruppen skapar kanaler för att göra folk till åtlöje på youtube och folk i deras topp förespråkar skampåle med mera. För som du själv säger så har inget brott begåtts och det finns inget offer ÄN. Del utav polisens arbete är förebyggande och i de arbete skulle jag anse att innan ett brott har begåtts så finns möjligheterna att skapa förutsättningar till positiv förändring.

Dess utom så är det inte så etiskt utav Dumpen som ofta ligger på rätt hårt och försöker övertala folk.
De frågar om kukbilder med mera. De försöker alltså få folk att kliva över var de anser att lagen bör ligga. Det är många led där Dumpen själva agerar oetiskt. Vilket är en utav många anledningar jag anser att Dumpens sätt inte är rätt väg att gå. Inte bara för att det lett till så mycket lidande att folk valt att ta sina liv utan också skapar en miljö där folk inte belönas för positiv förändring utan trycks in i en miljö där det snarare skapar förutsättningar för försämring.
Ja, polisen ska arbeta förebyggande inom ramen för de lagar som stiftats i demokratisk ordning. Det jag vänder mig mot är att metoderna är ett straff. Straff ska endast utdömas efter att någon fällts i domstol.
Citera
2025-04-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Ja, polisen ska arbeta förebyggande inom ramen för de lagar som stiftats i demokratisk ordning. Det jag vänder mig mot är att metoderna är ett straff. Straff ska endast utdömas efter att någon fällts i domstol.
Där är vi helt eniga. Det är bla därför som de pressetiska reglerna finns och att branschen själva valt att upprätta ett eget organ för att se till att dessa följs. Mycket också på grund utav att de värnar om den enorma frihet de har som press och att JK själva ofta väljer att inte lägga sig i, detta med att de inte vågar inskränka i Yttrandefriheten. Något som jag också är emot, det är deras uppgift att utreda och se till att de lagar som går under Tryckfrihetsförordningen följs. En uppgift de helt vägrar ta i för att inte riskera någons yttrandefrihet.

Dumpen ser verkligen till att töja på gränserna när de gäller dessa lagar och de avstånd som JK tagit att inte ingripa.

Egentligen så ger inte rättsväsendet straff utan mer rättsvård. Tanken är att någon som avtjänat sitt straff och fått vård skall kunna kliva in i samhället igen.
Något som Sara fått över 30 chanser, trotts detta fortsätter hon att töja på lagarna och anser sig själv laglydig. Patrik gör detta bara för att han anser det är så det skall göras och att alla andra har fel men han rätt, något som märkts i den debatt som han hade med Bodström i TV4 för många år sedan om just detta scenario. Bodström förklarade otroligt pedagogiskt hur det var fel och man ser Patrik helt självupptagen ignorera allt och anser att han gjort rätt.

Att hänga ut folk med ansikte och ibland till och med Namn och Efternamn är något som folk inte kan hantera utan socialt straffar folk. Något man kan märka på dessa kommentarer på ex deras facebook om hur straffen för dömda är för låga. Gemene man besitter inte kunskap eller kapacitet att bedöma vilket straff en person bör få. Att dessa uthängda sedan får varierande straff på en arbiträr skala, där straffen kan variera. Att folk sedan kollektivt och individuellt ger sig på dessa individer, att på internet ge sig ut med facklor och högafflar.

Något som jag anser att Dumpen gör sig skyldiga till att dessa individer ger sig ut på sin häxjakt.

Nej, allt är fel på så många nivåer och jag anser att de förstör samhället, skadar 3 part (Så som barn och vuxna närstående). Där mål är att rädda barn så skadas barn, inga bevis på att de faktiskt hjälper barn. Dumpen är ett samhällsdestruktivt projekt som gynnar grundarna ekonomiskt på andras lidande.
Citera
2025-04-11, 21:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnZachris
Det är inget jag hoppas på. Konstaterar enbart, helt rationellt, att detta är den enda möjliga utvägen för gäddor. Det går inte att bara ta livet av sig. Folk kommer bara skratta. Enda sättet för dessa, förvisso perverterade individer, är att ta andra med sig i fallet. Det var bara ett torrt konstaterande utifrån empiri. Men för all del, hoppas dom tar livet av sig utan att dra andra med sig i fallet.

Men du är kanske av en annan uppfattning? Du menar säkert att gäddorna och deras anhöriga är i besittning av en hög moral och att deras framtidsutsikter är goda?
Ett utökat självmord är en intressant och inte helt orimlig tanke. Att någon av 500 gäddor först ger sig på Sara eller Patrik för att sedan ta sitt eget liv känns kanske närmare till hands än att en gädda tar med sin familj. Eller? Både Sara och Patrik har dessutom barn, så skulle man verkligen vilja hämnas och låta de leva med sorgen vore det effektivast att ge sig på deras barn och eventuella barnbarn. Det vore också enklare eftersom barnen inte förväntar sig något attentat. Jag tänker i alla fall, att om jag verkligen skulle få för mig att hämnas så skulle jag attackera där det gjorde som mest skada. Då är det allt eller inget som gäller. Skulle jag ha ett så starkt hämndbegär så skulle den personens barn och barnbarn ligga mycket illa till. Men det är jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in