Citat:
Ursprungligen postat av
Karlsson05
Du det är nästan bara nystartade konton i den här tråden, så det är samma 5-8 peroner som sitter här månad in och månad ut.
Ni är en väldigt minoritet oavsett om ni spammar tråden om och om igen
Mitt svar blir nog lika mycket OT som ditt, men jag tycker det kan tillföra ämnet ett värde ändå så jag hoppas det får stanna.
Det går knappast att bedöma om något är en minoritetsuppfattning i samhället varken genom att studera trådar på Flashback, Reddit eller kommentarsfältet på Dumpen.se.
Sen kan det absolut finnas en större sannolikhet att en gädda väljer att dra ut i strid mot Dumpen än någon random HusvagnsSvensson där ute i landet.
Sen är det väl så att oavsett ämne i vårt samhälle så är det ju inte så att allmogen i landet sitter på de djupaste analysera av våra samhällsfenomen. Det som ofta saknas i trådar på Flashback är ju människor med analysförmåga och kunskapsinsikt i ämnen, utan varje tråd havererar ju förr eller senare i en pöl av bajsinlägg med korta oneliners.
Det hade varit intressant med djupare samtal om vilka effekter Dumpen.se faktiskt kan redovisa, exempelvis minskar antalet gäddor som söker kontakt med barn genom deras agerande? Rör vi oss närmare en lagstiftning som skyddar fiktiva barn? Var går gränsen för yttrandefrihet och när anses det befogat att hänga ut människors klandervärda beteende?
Men om vi inte har användare med det intresset i tråden så kommer ju aldrig de diskussionerna att uppstå utan istället är det de få "eldsjälarna" som brinner för ämnet som är här och härjar (med vad för kunskapsbas de kan anbringa).