2024-12-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vi få som skriver här någon ggn ibland ( förutom er som är helt maniska här dag ut och dag in) vet precis vart ni står i frågan.
Dessutom är ni otroligt otrevliga i era inlägg samtidigt som ni blir otroligt bittra och kränkta när någon behandlar er precis lika dant.
Men ni är inte mer än 5-10st här som delar eran åsikt, så det är som det är i det vanliga livet vad ni nu än fantiserar ihop här.
Ni kan ju prata såhär i erat vanliga liv och se hur folk reagerar

Jag antar att du anser att jag tillhör den kategori du refererar till.

Om så är fallet, vill jag börja med att tydliggöra att mitt syfte inte är att kränka någon. Jag strävar efter att hålla en saklig och respektfull ton. Om du upplever att jag har försökt kränka dig, kan det vara så att mina ord har tolkats på ett missvisande sätt, vilket i så fall är beklagligt.

Jag gör ingen ansträngning att framstå på ett onaturligt sätt här, utan försöker att hålla samma nivå som i alla andra sammanhang. Jag förenklar dock språkbruket, men detta gör jag för att kunna nå en bredare publik, och inte för att nedvärdera eller förringa någon.

I den verkliga världen värdesätter jag också att föra samtal med människor som har andra ställningstaganden och åsikter än mina egna. Sådana diskussioner leder ofta till intressanta insikter, förutsatt att respekt och ömsesidig förståelse råder. Det är tråkigt att enbart delta i samtal där alla är överens, det ger ingen möjlighet till lärande och gör världen ensidig och förutsägbar.
Citera
2024-12-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det blir en tolkningsfråga som kräver ett prejudikat för att avgöra

I Storbritannien verkar det fungera alldeles utmärkt

Vi leker med tanken att polisen tar över ruljansen helt enligt din modell .
Polisen hänger inte ut folk. Vad har du för tankar kring detta?
Citera
2024-12-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vi få som skriver här någon ggn ibland ( förutom er som är helt maniska här dag ut och dag in) vet precis vart ni står i frågan.
Dessutom är ni otroligt otrevliga i era inlägg samtidigt som ni blir otroligt bittra och kränkta när någon behandlar er precis lika dant.
Men ni är inte mer än 5-10st här som delar eran åsikt, så det är som det är i det vanliga livet vad ni nu än fantiserar ihop här.
Ni kan ju prata såhär i erat vanliga liv och se hur folk reagerar

Har inte sätt någon som tycker synd om eller "skyddar" pedofiler eller vad som nu faller under din definition av gäddkramare, dock en hel del som är kritiska till dumpen som organisation och deras metoder. Det är ju snarare du och dina gelikar som tillskriver personer här som är kritiska till dumpen som organisation och deras metoder åsikter som dom inte har då du verkligen inte har något annat att komma med än att kalla alla dessa för pedofilkramare. Sen blir det ju efter ett tag löjligt uttråkande att lägga fram resonemang, argument, bevis och källor för personer av din kaliber som besitter mentaliteten av en 5åring och är helt indoktrinerade i sekteripropagandan.
Man blir ju också väldigt nyfiken på din umgängeskrets då normalt funtade människor som regel är emot lynchmobbar, skampålementallitet, rättshaverister, hycklare, pundare som utnyttjar systemet och folk som tar lagen i egna händer generellt.
Jag har inga som helst problem att ventilera mina åsikter bland folk om jag nu skulle känna för de, har du?
Citera
2024-12-30, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Du kallar folk för gäddvurmare , barnknullare etc. och på vilket sätt håller du en god ton som har svårt att hålla rätt på känslorna?
I grenen ” mest kränkt vinner” är du en lågoddsare.
Bland mina arbetskamrater och i min umgängeskrets råder det samsyn angående dumpen. Lägg därtill media så är det definitivt inte så få kritiker.

Man måste ha i minnet, att Dumpenledningen och deras -lingar till övervägande del består av folk som inte bara är autodidakter – de är "självlärda autodidakter" (tack, Svend Asmussen!), vilket i det här fallet innebär att "läromedlen" är deras eget tänkande... (Patrik annonserade visserligen att han hade påbörjat en utbildning i naturvetenskap, men hoppade av efter den första tentan – det var väl någonting där som inte överensstämde med hans eget tänkande).

Sara anser sig visst ha doktorerat i de flesta discipliner – och när regeringen väl har fattat hur överlägsna Dumpens föreslagna ändringar inom rättsväsendet är, blir nog allting bra på vår jord. Eller...?
Citera
2024-12-30, 02:33
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det mesta som kommer in på Saras konto norpar Kronofogden innan det hinner gå till traumavård för barn. Det är också ett jävla sätt att betala av sina skulder på. Är du nån favorit-fiskare i Saras ögon så kanske hon ger dig ett ciggpaket under bordet om du har tur.

Javisst och klassiskt Dumpens sätt att sköta ekonomin. Hade jag varit fiskare så hade jag också vänt mig till Impulskollen för att få pröjs, räkningarna måste ju liksom betalas.
ett ciggpaket kan ju låta snålt, men är man under 18 är det ju värt mer. Sara borde ha en låda engångs-vapes som hon kunde dela ut på fredagarna.
Citera
2024-12-30, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Man måste ha i minnet, att Dumpenledningen och deras -lingar till övervägande del består av folk som inte bara är autodidakter – de är "självlärda autodidakter" (tack, Svend Asmussen!), vilket i det här fallet innebär att "läromedlen" är deras eget tänkande... (Patrik annonserade visserligen att han hade påbörjat en utbildning i naturvetenskap, men hoppade av efter den första tentan – det var väl någonting där som inte överensstämde med hans eget tänkande).

Sara anser sig visst ha doktorerat i de flesta discipliner – och när regeringen väl har fattat hur överlägsna Dumpens föreslagna ändringar inom rättsväsendet är, blir nog allting bra på vår jord. Eller...?

Med all tydlighet kan man konstatera att det inte är begåvningsreserven som hejar på dumpen , så håller definitivt med dig.
Citera
2024-12-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
ett ciggpaket kan ju låta snålt, men är man under 18 är det ju värt mer. Sara borde ha en låda engångs-vapes som hon kunde dela ut på fredagarna.

Avfolkningen i spåren efter dumpen är väl rätt så betydande utan att man behöver ta till så brutala metoder (var och varannan dag avslöjas det ju nya risker med vapes).

15+ suicid läste jag i något inlägg härom dagen – och hela Impulskollen försvann i en svinablink, efter upptäckten att de var bekanta med Dumpen...

P.S. Sara upprätthåller visst för närvarande tjänsten som jourhavande psykiatriker dygnet runt, året runt, efter Impulskollens frånfälle.
Senast redigerad av BeskB 2024-12-30 kl. 03:27. Anledning: P.S.
Citera
2024-12-30, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Svammel.

Hur tänker du att polisens decoy ska provocera fram ett bevis innan brottet begåtts?

Är gäddan den drivande parten i konversationen så bör inte polisens agerande räknas som brottsprovokation utan bevisprovokation

Men en lagändring blir det alltså själva uppsåtet som är brottet och då har gäddan redan begått det i samband med att gäddan valde att kontakta "barnet"
Citera
2024-12-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Nej det hoppas jag inte att dom gör.
Men det behöver inte vara en naken bild.
Det räcker med att bilden kan tolkas som sexualiserande.
Det i samband med den form av konversation som hålls kan den därför räknas som bp.

Alltså om du chattar med någon som säger sig vara under 18. Ber personen om en bild på hennes rumpa eller bröst. Med tanke på att ni i det fallet har en konversation om sex och hennes bild i det fallet är till för att hetsa upp dig så kan den klassas som bp.

Det spelar då ingen roll om det är en AI bild eller en bild från semestern på Mallorca när personen under 18 har på sig bikini.
Om bildens syfte är att hetsa upp någon annan och den personen på bilden är under 18 så är bilden olaglig i sammanhanget.

Men polisen ska givetvis inte skicka bilder som är av sexuell karaktär
Citera
2024-12-30, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
De vet du visst att dom gör, de har även redan visats i tråden belägg för att dom gör det. Vem försöker du lura?

Det har hävdats det ja, men det kan lika väl röra sig om unga vuxna som ser yngre ut än vad dom faktiskt är
Jag har inte sett bilderna och har inget intresse av att göra det heller
Citera
2024-12-30, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
För att fiskande från polis ska kunna godkännas så får det inte vara ett fiskande, utan hela initiativet måste komma från den anklagade. Några bilder kan inte polis skicka, då blir det inte neutralt. Patrik kommer bli enormt besviken, av den anledningen kommer det inte bli någon lag, politikerna kommer få problem hur de än gör. De kommer dock inte få problem med Sara.

Det där är något som polisens jurister och i slutändan ett prejudikat att avgöra ifall det går att arbeta fram metoder som gör att dom kan fälla gäddorna i domstol
Citera
2024-12-30, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Vi leker med tanken att polisen tar över ruljansen helt enligt din modell .
Polisen hänger inte ut folk. Vad har du för tankar kring detta?

Polisen tar fram bevis som kan få gäddorna fällda i domstol
Iomed att domar är offentliga handlingar så kommer folk kunna göra en bakgrundskoll på dessa personer och på så sätt bli varnade

Nu pratas det om att ändra det regelverket iofs men tills ett förslag har tillkommit och är sedan på plats så är det svårt att ta ställning till och då får jag utgå ifrån det nuvarande regelverket och hoppas att det även i framtiden kommer gå att få ut domar på gäddorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in