Citat:
Vi få som skriver här någon ggn ibland ( förutom er som är helt maniska här dag ut och dag in) vet precis vart ni står i frågan.
Dessutom är ni otroligt otrevliga i era inlägg samtidigt som ni blir otroligt bittra och kränkta när någon behandlar er precis lika dant.
Men ni är inte mer än 5-10st här som delar eran åsikt, så det är som det är i det vanliga livet vad ni nu än fantiserar ihop här.
Ni kan ju prata såhär i erat vanliga liv och se hur folk reagerar
Dessutom är ni otroligt otrevliga i era inlägg samtidigt som ni blir otroligt bittra och kränkta när någon behandlar er precis lika dant.
Men ni är inte mer än 5-10st här som delar eran åsikt, så det är som det är i det vanliga livet vad ni nu än fantiserar ihop här.
Ni kan ju prata såhär i erat vanliga liv och se hur folk reagerar
Jag antar att du anser att jag tillhör den kategori du refererar till.
Om så är fallet, vill jag börja med att tydliggöra att mitt syfte inte är att kränka någon. Jag strävar efter att hålla en saklig och respektfull ton. Om du upplever att jag har försökt kränka dig, kan det vara så att mina ord har tolkats på ett missvisande sätt, vilket i så fall är beklagligt.
Jag gör ingen ansträngning att framstå på ett onaturligt sätt här, utan försöker att hålla samma nivå som i alla andra sammanhang. Jag förenklar dock språkbruket, men detta gör jag för att kunna nå en bredare publik, och inte för att nedvärdera eller förringa någon.
I den verkliga världen värdesätter jag också att föra samtal med människor som har andra ställningstaganden och åsikter än mina egna. Sådana diskussioner leder ofta till intressanta insikter, förutsatt att respekt och ömsesidig förståelse råder. Det är tråkigt att enbart delta i samtal där alla är överens, det ger ingen möjlighet till lärande och gör världen ensidig och förutsägbar.