2024-12-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Både polisen och andra seriösa organisationer jobbar redan med detta.

Hur ser det fulla lagförslaget ut?
Har det lämnats in någon motion för det?
Vad mer än att bara säga att man vill ha en ändring har gjorts?

Det måste i första hand utredas innan man kan lägga fram ett förslag, dumpen kontaktar politiker med jämna mellanrum för att få dom att lyssna och ta initiativ till ett förslag

Sen pratar flera av dumpens medlemmar med respektive parti för att få till en förändring där
Citera
2024-12-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Så varje gång du träffar en ny person tillskriver du belastningsregistret?
Känns lite som paranoia.
För att hålla rent i grannskapet begär du ut domar från tingsrätten varje månad.
Hur förhåller du dig till de nya kunskaperna?
Delar du med dig via lappar i brevlådor för att skydda grannskapets barn och för att upprätthålla civilsamhällets ansvar?
Jag har förstått att om lagstiftningen är eftersatt och polisens resurser är otillräckliga bör medborgargarden sättas in.
Det blir nog bra ska du se.

Jag gillar inte din raljanta ton så jag väljer att inte svara
Citera
2024-12-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag gillar inte din raljanta ton så jag väljer att inte svara

Så relevanta frågor förvandlas till raljanta i din värld?. Jag förstår att dina dumheter slutar här , när argumenten rent ut sagt skiter sig rejält. Det smärtar att måla in sig i ett hörn, men så går det för intellektuellt underlägsna. Take care!
Citera
2024-12-30, 12:29
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
…dumpen kontaktar politiker med jämna mellanrum för att få dom att lyssna och ta initiativ till ett förslag

Sen pratar flera av dumpens medlemmar med respektive parti för att få till en förändring där

Känns tryggt att Dumpen och dess medlemmar utnyttjar sina kontakter bland politiker för att driva opinion

Samma politiker som just nu jobbar för att begränsa Lexbase & Co. möjligheter att under skydd av utgivningsbevis tillgängliggöra personlig information genom ett knapptryck (och betalning så klart).
Citera
2024-12-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag skriver på samma sätt som ni gör, med vipps så blir ni väldigt kränkta.
Om du tycker att man ska hålla god ton så kan ni själva börja med att göra det.

På den fronten har du varit min läromästare, dock blir jag inte kränkt av dumskallar och rent nonsens då jag vet vem jag är.
Citera
2024-12-30, 13:06
Medlem
Citat:
Kan inte minnas att någon har frågat
Självklart har jag skrivit på och jag har skickat en hel del pengar

Hur mycket då? Får du nånsin ett tack av Dumpen-folket när du donerar stort? Det får aldrig jag men det är nog för smått det som jag skickar, tvåsiffrigt var tredje månad typ.
Citera
2024-12-30, 13:14
Medlem
Citat:
Det har hävdats det ja, men det kan lika väl röra sig om unga vuxna som ser yngre ut än vad dom faktiskt är
Jag har inte sett bilderna och har inget intresse av att göra det heller

Sara skriver själv om det i läckta konversationer men du hittar som vanligt på nån löjlig undanflykt.
Vart går din gräns egentligen?
Citera
2024-12-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Du det är nästan bara nystartade konton i den här tråden, så det är samma 5-8 peroner som sitter här månad in och månad ut.

Ni är en väldigt minoritet oavsett om ni spammar tråden om och om igen

Mitt svar blir nog lika mycket OT som ditt, men jag tycker det kan tillföra ämnet ett värde ändå så jag hoppas det får stanna.

Det går knappast att bedöma om något är en minoritetsuppfattning i samhället varken genom att studera trådar på Flashback, Reddit eller kommentarsfältet på Dumpen.se.

Sen kan det absolut finnas en större sannolikhet att en gädda väljer att dra ut i strid mot Dumpen än någon random HusvagnsSvensson där ute i landet.

Sen är det väl så att oavsett ämne i vårt samhälle så är det ju inte så att allmogen i landet sitter på de djupaste analysera av våra samhällsfenomen. Det som ofta saknas i trådar på Flashback är ju människor med analysförmåga och kunskapsinsikt i ämnen, utan varje tråd havererar ju förr eller senare i en pöl av bajsinlägg med korta oneliners.

Det hade varit intressant med djupare samtal om vilka effekter Dumpen.se faktiskt kan redovisa, exempelvis minskar antalet gäddor som söker kontakt med barn genom deras agerande? Rör vi oss närmare en lagstiftning som skyddar fiktiva barn? Var går gränsen för yttrandefrihet och när anses det befogat att hänga ut människors klandervärda beteende?

Men om vi inte har användare med det intresset i tråden så kommer ju aldrig de diskussionerna att uppstå utan istället är det de få "eldsjälarna" som brinner för ämnet som är här och härjar (med vad för kunskapsbas de kan anbringa).
Citera
2024-12-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du och dina gelikar här vet mycket väl att Dumpen gör nytta och avslöjar människor som raggar på barn och därmed stoppar dem från det och avskräcker andra. Det är därför ni är emot den, ni vill inte att dessa skall avslöjas och att de skall få fortsätta som vanligt. En hel del av er i egenintresse.

Det spelar ingen roll hur mycket ni sitter och ljuger här i er ekokammare och försöker inbilla varandra att det är i ni som är på änglarnas sida mot den onda Dumpen. Ni är ljugande och hycklande kräk och det vettiga människor som satt sig in i frågan håller inte med er.

Naturligtvis kommer ni att fortsätta in absurdum i denna tråd så betrakta gärna detta som ett tillfälligt inhopp, då tråden då och då behöver en reality check.

Intressant att en moderator inte kan hålla sig till reglerna. Har du gett upp försöken att försöka övertala folk att Sverige behöver en moralpolis ala Iran-style?
Citera
2024-12-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hur mycket då? Får du nånsin ett tack av Dumpen-folket när du donerar stort? Det får aldrig jag men det är nog för smått det som jag skickar, tvåsiffrigt var tredje månad typ.

Det har inte du med att göra men det är mer än vad du skickat iaf
Citera
2024-12-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Sara skriver själv om det i läckta konversationer men du hittar som vanligt på nån löjlig undanflykt.
Vart går din gräns egentligen?

Gräns för vadå?
Citera
2024-12-30, 13:40
Medlem
Citat:
Gräns för vadå?

Gräns för rena dumheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera