2024-12-30, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Lagstiftningen ändras iaf i rätt riktning
Sen får man trycka på politikerna ytterligare för att göra fler förbättringar

Varför inte lobba för att standardisera uthängningar från snatteri till mord?
Gränsen för uthängningar kan gå vid 8 års ålder.
När polisens resurser inte räcker till får medborgargarden sättas in.
Behövs bara lite justeringar i lagstiftningen för att uppnå detta idealsamhälle.
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-30 kl. 08:37.
Citera
2024-12-30, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Du svarar aldrig på om du skrivit på Saras namninsamling för en lagändring? Jag har skrivit på och även skickat pengar till Sara, har du?
Det är möjligt att Kronofogden tog mina slantar men jag kan sova gott om natten. Kan du?
Intressant det där.. donationer gjorde henne skuldfri en gång. Många hade nog lagt en del resurser på att inte hamna där igen. Inte Sara inte! Målen dundrar in hos KF.
Citera
2024-12-30, 08:40
Medlem
Citat:
Givetvis kommer polisen rådgöra med sina jurister så att dom inte skickar några bilder som kan betecknas som bp

Problemet är just att det måste till ett offer för att en gädda ska bli dömd för grooming och annat, genom att polisen verkar på nätet så kommer risken för dessa personer skickar en dickpic till en polis och inte ett riktigt barn vara betydligt större och på så sätt så minskar vi risken att barn blir utsatta

Syftet är just att döma gäddor INNAN ett riktigt barn blivit utsatt, döms en gädda EFTER att ett barn fått en dickpic (exempelvis) så har barnet redan blivit utsatt, och skadorna blir givetvis värre ju allvarligare övergreppen är

Både polisen och andra seriösa organisationer jobbar redan med detta.

Hur ser det fulla lagförslaget ut?
Har det lämnats in någon motion för det?
Vad mer än att bara säga att man vill ha en ändring har gjorts?
Citera
2024-12-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
När polisens resurser inte räcker till får medborgargarden sättas in
Klockrent! Standard utrustning på bilar ska vara kamera. Automatisk upplastning till allmäb beskådan när folk kör illa tex. Allt tafsande och alla sexistiga kommentarer på krogen publiceras med bild på förövaren. Alla misstänkta svartjobbare och eventuella bidragsfuskare outas.
Citera
2024-12-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du och dina gelikar här vet mycket väl att Dumpen gör nytta och avslöjar människor som raggar på barn och därmed stoppar dem från det och avskräcker andra. Det är därför ni är emot den, ni vill inte att dessa skall avslöjas och att de skall få fortsätta som vanligt. En hel del av er i egenintresse.

Det spelar ingen roll hur mycket ni sitter och ljuger här i er ekokammare och försöker inbilla varandra att det är i ni som är på änglarnas sida mot den onda Dumpen. Ni är ljugande och hycklande kräk och det vettiga människor som satt sig in i frågan håller inte med er.

Naturligtvis kommer ni att fortsätta in absurdum i denna tråd så betrakta gärna detta som ett tillfälligt inhopp, då tråden då och då behöver en reality check.

Jag har faktiskt inte sätt någon direkt nytta som dumpen har gjort.
Eftersom många dumpenanhängare dessutom menar att förövare av detta slaget är obotliga och ingen av dom uthängda någonsin kan/bör/borde återfalla till samhället. Eftersom dom aldrig kan sluta vara ett hot och är så sjuka att inget hjälper.
Hur skulle avskräckning hjälpa i dom fallen?

Om det inte är för mycket begärt så skulle jag gärna vilja få lite specificerat vad det är jag ljugit om?

Jag har gärna en vuxen diskussion med dig.
Gärna utan att påstå att den ena är det ena eller det andra. Från bådas håll givetvis.

Jag är ändå av den envisa tron att många med olika åsikter om en sak ändå kan vara överens om mycket.
Citera
2024-12-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hen är inte moderator? Självutnämnd sådan ja, men utöver det njaaa Lite som Sara det där... expert på allt och vet minsann hur det ligger till.
Dumhuvet är inte moderator i denna delen av forumet, men likväl moderator med allt som följer rollen. Då borde man fan begripa att man följer regler satta av andra moderatorer.
Han är så jävla dum i huvet så det är obegripligt.
Citera
2024-12-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Dumhuvet är inte moderator i denna delen av forumet, men likväl moderator med allt som följer rollen. Då borde man fan begripa att man följer regler satta av andra moderatorer.
Han är så jävla dum i huvet så det är obegripligt.

Ok , då förstår jag varför någon som sägs vara moderator hänger i sadisttråden och jublar . För mig var det obegripligt.
Citera
2024-12-30, 10:17
Medlem
Citat:
1. Vad är upphovet till en bakgrundskontroll ?
Anledningen till att det behöver göras?
2. Är alternativet en random kontroll hos närmaste tingsrätt kring sexbrottslingar för att ha koll på grannskapet?
3. För att hålla sig ajour behöver det göras åtminstone en gång i månaden.
4. Kontrollerna är inte gratis.
5. Står spridningseffekten i paritet till uthängningar?
Man kan näst intill tro att du har masochistiska drag som njuter av att bli till allmänt åtlöje. Du har återigen duckat frågan kring uthängningar och man kan undra varför.

1. Att inte riskera anlita en barnvakt, inleda ett förhållande med eller på andra sätt riskera få fel person i sin umgängeskrets och utsätta sina barn för fara

2 och 3. Det är ju upp till oss alla att se till att barnen är trygga, där har både staten och civilsamhället ett ansvar att skydda barnen och se till att dom inte riskerar utsättas för farliga individer

4. Det känner jag till

5. När lagstiftningen är eftersatt den tekniska utvecklingen och människor upplever att rättsstaten inte kan skydda barnen så tar ideella krafter vid

De gånger anhöriga drabbas så är det oerhört tråkigt naturligtvis, men jag anser inte att vi bör låta gäddorna löpa fritt och riskera att barn råkar illa ut, allmänheten bör varnas för dessa individer

Sen tror jag dom nog dom hellre får reda på vem deras anhörige är än att dom lever i ovisshet
Citera
2024-12-30, 10:31
Medlem
Citat:
1. Att inte riskera anlita en barnvakt, inleda ett förhållande med eller på andra sätt riskera få fel person i sin umgängeskrets och utsätta sina barn för fara

2 och 3. Det är ju upp till oss alla att se till att barnen är trygga, där har både staten och civilsamhället ett ansvar att skydda barnen och se till att dom inte riskerar utsättas för farliga individer

4. Det känner jag till

5. När lagstiftningen är eftersatt den tekniska utvecklingen och människor upplever att rättsstaten inte kan skydda barnen så tar ideella krafter vid

De gånger anhöriga drabbas så är det oerhört tråkigt naturligtvis, men jag anser inte att vi bör låta gäddorna löpa fritt och riskera att barn råkar illa ut, allmänheten bör varnas för dessa individer

Sen tror jag dom nog dom hellre får reda på vem deras anhörige är än att dom lever i ovisshet

Så varje gång du träffar en ny person tillskriver du belastningsregistret?
Känns lite som paranoia.
För att hålla rent i grannskapet begär du ut domar från tingsrätten varje månad.
Hur förhåller du dig till de nya kunskaperna?
Delar du med dig via lappar i brevlådor för att skydda grannskapets barn och för att upprätthålla civilsamhällets ansvar?
Jag har förstått att om lagstiftningen är eftersatt och polisens resurser är otillräckliga bör medborgargarden sättas in.
Det blir nog bra ska du se.
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-30 kl. 11:21.
Citera
2024-12-30, 11:01
Medlem
Citat:
Så varje gång du träffar en ny person tillskriver du belastningsregistret?
Känns lite som paranoia.
För att hålla rent i grannskapet begär du ut domar från tingsrätten varje månad.
Hur förhåller du dig till de nya kunskaperna?
Delar du med dig via lappar i brevlådor för att skydda grannskapets barn för att upprätthålla civilsamhällets ansvar?
Jag har förstått att om lagstiftningen är eftersatt och polisens resurser är otillräckliga bör medborgargarden sättas in.
Det blir nog bra ska du se.
Vissa människor har rätt till integritet, andra inte. Det är både dumpen och Bertil eniga om. Vem som har rätt till vad bestämmer Sara tills dess att vår lagstiftande Riksdag gör som Sara säger. Att det åker med lite liv, misshandel, skadegörelse och traumatiserade barn på köpet, det må så vara. Det är vört att offra lite oskyldiga liv för att Sara ska få sin vilja genom.
Citera
2024-12-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Du svarar aldrig på om du skrivit på Saras namninsamling för en lagändring? Jag har skrivit på och även skickat pengar till Sara, har du?
Det är möjligt att Kronofogden tog mina slantar men jag kan sova gott om natten. Kan du?

Kan inte minnas att någon har frågat
Självklart har jag skrivit på och jag har skickat en hel del pengar
Citera
2024-12-30, 11:54
Medlem
Citat:
När polisens resurser inte räcker till får medborgargarden sättas in.
Behövs bara lite justeringar i lagstiftningen för att uppnå detta idealsamhälle.

Jag anser inte att det är rätt, dumpen gör detta för att uppnå politisk förändring så då finns det ett högre syfte med det

I ett samhälle där polis och rättsväsende har både resurser, lagar och regelverk för att lagföra dessa och göra det mycket svårare för dom att nå fram till barn behövs inte dumpen och då ska dumpen stängas ner
Dumpen är som jag sagt tidigare bara ett nödvändigt ont
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in