2024-10-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
I praktiken innebär det att i paragrafryttarnas värld så ska barnen våldtas, och sedan ska peddot dömas.

Nej, men där emot skall det finnas en riktig person som inleder.
Det är olagligt att chatta med barn i sexuellt syfte, det är här alla dessa börjar, alltså kan personen dömas om det varit med ett barn redan.

Om polis får göra samma som Dumpen behöver de troligen ändå ett offer för att döma och att den chatten kan vara sista spiken, men de kommer aldrig att vara kistan.

En organisation som säger sig göra arbetet för barnen, skulle således kunna lägga energi för att skydda barnen igenom att utbilda dem om farorna. Typ så som man gjort i 100 år med att man inte skall ta godis ifrån okända.

Om du arbetar för att föra så brottet aldrig kan existera snarare än att försöka döma folk.
För en organisation som denna kunde de lagt tid på att utbilda barn och föräldrar om farorna så barnen inte kommer till skada alls.

Men de lägger inte ens krut på detta, för det är utpekandena som gör att klirret kommer in.
Citera
2024-10-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
jag förstår precis och tänker att du verkligen inte förstår.
du erkänner i princip att pedofilerna är liv-rädda men ändå fortsätter med deras destruktiva saker.. vilket är en stark indikator på mentalsjukdom.

jag förstod faktiskt för länge sedan att dumpen var svin. Men nu hoppas jag att fler kan se det som är solklart, att dumpen endast hade hittat ett "rumsrent" sätt att profetera på sex-missbrukare/offer.

det är ju inte direkt som att "gäddorna" träffar dem på dumpen, för att de är våldsamma/oppurtunistiska överfallsvåldtäkts som tvingar sig på någon ovillig grannflicka???
det är ju inte direkt som "gäddorna" diskuterar något oskyldigt med "barnen" - som också diskuterar tillbaka..

du förklarar det ju själv.
barnen som levt nära barnvåldtäksmannen, familj och grannar mm växer ju oftast själva upp till att bli
pedofilier själva..

PÅ DET SÄTTET ÄR DET SYND OM PEDDOT OCH BARNEN:: DE ÄR SAMMA PERSONER.

att ha sex är en spirual guda-gåva från jesus men när det sker utanför ett äktenskap så är det demoniskt-spirituellt .. så när folk har sex med barn så ingjuts det större demoniska krafter där i som besitter detta barn.

(denna förklaring går utmärkt att adoptera till nutida moderna ord/diagnoser, det förändrar INTE innebörden i det som sker.. )

jag förstår att det är DU som inte förstår den fulla verkligheten och blandar in massa ovidkommande saker..
"jag har sett vad peddosarna skriver men barnen träffar dem ändå"
"tur att det är fejk-barn annars hade peddosarna egentligen överfalls våldtagit dem och skadat dem för livet(för att?)... och inte bara lugnt och sansat genomfört samlaget som barnen och den vuxna hade diskuterat i chattarna"

säger jag att pedofil är ok? nej självklart inte! det är självklart fel att träffa barn för sex.. jag tycker tillomed det är fel att ha sex utanför ett äktenskap.

men att gå runt och hata andra människor så som du gör är som att dricka gift och förvänta dig att någon annan ska dö.
dessutom så argumenterar jag dina grunder för hat.. de är inte logiska.
så det är inte ens logiskt att hata som du gör och du har inte ens några logiska grunder att hata som du gör..

jag tycker du ska lära dig att börja förlåta andra för vad de har gjort emot dig och vända om coh börja läsa bibeln istället..

Varför skulle du lita på en opportunist som tjänar pengar på lidelser under premissen att hon "gör det bättre och hjälper" .. men det gör hon väl inte egentligen?

hon pimpar i stortsett ut "pedofili" för att tjäna pengar.. ingen förbättring sker.. men när hon tar steget längre och utpressar då förlåter du sara "för alla kan göra fel" - men de FATTIGA-pedofilerna ska minsann bli uthängda??

känns som även du är förblindad av hat och borde läsa bibeln och lära dig förlåta andra..
som sagt: att hata andra är som att dricka gift och förvänta dig att någon annan ska dö .. något Jesus redan vet och skrev därför "fader vår" - bönen

Läsa bibeln 😂😂😂
I den sinnessjuka sagan finns ju mer våld och har än i någon annan bok.

Det är fantastiskt att Dumpen finns och att det är så modiga människor som är inblandade!
De gör verkligen nytta, inget snack om det 👍👌
Citera
2024-10-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Menar du allvar?

Hon är ju Rejäl tjuv och notorisk mytoman.

Käre adolf, du får så klart tycka som du vill, men ja, jag har fullt förtroende för Sara!
Citera
2024-10-23, 14:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Käre adolf, du får så klart tycka som du vill, men ja, jag har fullt förtroende för Sara!
Det respekterar jag. Men det är ju osannolikt. Hon är lögnaktig, beräknande och manipulativ (även om det bara är de särskrivande medlemmarna som går på det)
Citera
2024-10-23, 14:30
Medlem
Citat:
Det respekterar jag. Men det är ju osannolikt. Hon är lögnaktig, beräknande och manipulativ (även om det bara är de särskrivande medlemmarna som går på det)

https://dumpen.se/2024/04/04/sekretessbrott-och-etc/
Den artikeln där hon smutskastade Sanna så var det delat en lönespec med lönen 22 345 för att få ut 18 000. Tycker den lönen ser för exakt ut för att vara sann. Då de nämnt tidigare att de bara tar ut den summan.

https://www.allabolag.se/bokslut/dum.../2K3CWOAI5YHR6
Läser man års redovisningen här, så redovisade de en lön på 1 012 752 för 2 anställda.
Förutsätter vi att de bägge fått samma lön, så får man dela det på 2. 506 376 kr kostnad per anställd.

https://verksamt.se/personal-rekryte...nstalld-kostar
Tar vi denna kalkylatorn och räknar på en lön av 30500kr, får vi: Total kostnad: 507 801 kr / år (42 317 kr/mån)

Hon har alltså gått ut med att hon i januari i år fått 22 345kr i lön men årsredovisningen säger att de tagit ut runt 30 000 i lön. Det kan vara ok att ta ut sådana summor, skiter fan i vilket. Vad som blir ett problem är när man ljuger om det för att påstå att man inte gör det för pengarna.
Citera
2024-10-23, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Den artikeln där hon smutskastade Sanna så var det delat en lönespec med lönen 22 345 för att få ut 18 000. Tycker den lönen ser för exakt ut för att vara sann. Då de nämnt tidigare att de bara tar ut den summan.

Läser man års redovisningen här, så redovisade de en lön på 1 012 752 för 2 anställda.
Förutsätter vi att de bägge fått samma lön, så får man dela det på 2. 506 376 kr kostnad per anställd.

Tar vi denna kalkylatorn och räknar på en lön av 30500kr, får vi: Total kostnad: 507 801 kr / år (42 317 kr/mån)

Hon har alltså gått ut med att hon i januari i år fått 22 345kr i lön men årsredovisningen säger att de tagit ut runt 30 000 i lön. Det kan vara ok att ta ut sådana summor, skiter fan i vilket. Vad som blir ett problem är när man ljuger om det för att påstå att man inte gör det för pengarna.
Du sätter till 100% huvudet på spiken.

Det finns för och nackdelar med dumpen och pedofiler kan dra åt helvete. MEN Sara gör detta enbart för PENGAR och För att få trycka dit folk pga av hennes gamla liv där hon valde att sälja sex osv.

Det är det som är det vidriga. Hade hon slutat hitta på att hon bryr sig om barn osv så hade jag nog inte brytt mig om vad hon sysslar med
Citera
2024-10-23, 14:39
Medlem
tens avatar
Citat:

Jag skulle aldrig kuska runt på vägarna över hela Sverige, och i Norge, som SN och PS gör för under 100k ut i månaden. Tycker du att de gör det för pengarna när de tar ut 30k.
Hur mycket tjänade du som jounalist?
Citera
2024-10-23, 14:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Jag skulle aldrig kuska runt på vägarna över hela Sverige, och i Norge, som SN och PS gör för under 100k ut i månaden. Tycker du att de gör det för pengarna när de tar ut 30k minus skatt.
Hur mycket tjänade du som jounalist?
Jämfört med att bo i en bil,tjäna noll och göra inbrott i Förråd, så är detta en drömtillvaro och en drömlön. Du får tänka på det
Citera
2024-10-23, 14:43
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nej, jag menar att han kommer få skit för att ha försökt smutskasta Dumpen när han exempelvis går och handlar.
Jag tror du underskattar medias makt, den vinkel de valt i dessa reportage tror jag dominerar. Jag tror nog, rätt eller fel, att Dumpen förlorade lite supportrar pga av dessa artiklar. Men men.

Dumpen gjorde ett enormt misstag när de valde att synas med Impulskollen, många som hängivna bidragsgivare kommer känna sig lurade. Som jag skrev i tidigare inlägg kommer det alltid finnas en trogen skara som alltid backar Dumpen. Frågan är hur stor denna skara är, den räcker uppenbarligen inte för att hålla Dumpen flytande v.s.b.

Jag tror faktiskt att Sara är en eldsjäl, jag tror inte ekonomiska motiv driver henne, jag tror på andra drivkrafter som att göra nåt relevant, vara i hetluften och kanske revansch. Det kan vara starka incitament för att inte vara så jättenoga med vilka medel man använder för att uppnå sitt mål.

Hon är ju en smart typ så jag tror hon helt enkelt bortser ifrån att Dumpen metoder varken är konventionella eller effektiva när det kommer till att skydda barn, förutom i ett mycket litet och kortsiktigt (micro)perspektiv.
Citera
2024-10-23, 14:44
Medlem
Citat:
Du sätter till 100% huvudet på spiken.

Det finns för och nackdelar med dumpen och pedofiler kan dra åt helvete. MEN Sara gör detta enbart för PENGAR och För att få trycka dit folk pga av hennes gamla liv där hon valde att sälja sex osv.

Det är det som är det vidriga. Hade hon slutat hitta på att hon bryr sig om barn osv så hade jag nog inte brytt mig om vad hon sysslar med

De har dessutom bägge sagt att de varit utsatta som barn, vilket kan vara sant och är hemskt.
Det finns nog stora skillnader emot deras förbrytare och de dem lägger upp.

Samt lite problematiskt då de ser ut som att de tar ut sina egna issues på "gäddorna" ist för att föra en produktiv och objektiv intervju. Dem får ta deras skit och bagage, sedan åker de hem och slänger ut dem så de utnyttjar dem ekonomiskt med.

Oavsett omständigheter, så utnyttjar och sparkar de på folk.

Värsta av allt är att 3 part tar skada av detta, oskyldiga som är allt ifrån familjer till riktiga barn.
Igenom att säga att vi räddar barn och inte kan bevisa detta utsätter vi riktiga barn.
Men det är inga barn vi vill skydda för de är "gäddans" och det är dennes fel att vi la upp en artikel formad på ett sätt som gjorde att barnet tog skada, den skulle ju tänkt på det innan vi utnyttjade den för att främja våra egna intressen och plånbok. Allt är "Gäddans" fel. Vi är änglar, vi tar knappt ens betalt och gör detta bara för barnen.
Citera
2024-10-23, 14:48
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Menar du allvar?

Hon är ju Rejäl tjuv och notorisk mytoman.
Notorisk mytoman, kan du utveckla, vad baserar du detta på?
Citera
2024-10-23, 14:49
Avstängd
Citat:
De har dessutom bägge sagt att de varit utsatta som barn, vilket kan vara sant och är hemskt.
Det finns nog stora skillnader emot deras förbrytare och de dem lägger upp.

Samt lite problematiskt då de ser ut som att de tar ut sina egna issues på "gäddorna" ist för att föra en produktiv och objektiv intervju. Dem får ta deras skit och bagage, sedan åker de hem och slänger ut dem så de utnyttjar dem ekonomiskt med.

Oavsett omständigheter, så utnyttjar och sparkar de på folk.

Värsta av allt är att 3 part tar skada av detta, oskyldiga som är allt ifrån familjer till riktiga barn.
Igenom att säga att vi räddar barn och inte kan bevisa detta utsätter vi riktiga barn.
Men det är inga barn vi vill skydda för de är "gäddans" och det är dennes fel att vi la upp en artikel formad på ett sätt som gjorde att barnet tog skada, den skulle ju tänkt på det innan vi utnyttjade den för att främja våra egna intressen och plånbok. Allt är "Gäddans" fel. Vi är änglar, vi tar knappt ens betalt och gör detta bara för barnen.

Det du skriver är allt som behöver skrivas allt är på pricken. Bortsett från att Sara blivit utnyttjad, hon valde det själv.

Har lyssnat på 2 st poddar där hon var med

Lamotte och Brottarbröder. Inte ens de orkade tycka synd om henne till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in