2024-04-01, 23:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Haha jag säger egentligen inget om det förutom att något som tituleras försök till våldtäkt skulle bli jävligt svårt att definiera och bevisa. Det är ju inte som försök till mord precis. Jag tror nog att de lagar som existerar på det området är tillräckliga. Sedan kan man alltid diskutera straffsatser etc.

Men när nu Troll-Karlsson knackade på och kräkte ur sig sina personliga fantasier så bad jag sonika vederbörande presentera källa på det hela.. väntar med spänning på trollets återkomst lol
Dumpen planterar fantasier i vissa, och för de som råkar ut för det typ justitiemord. Fantasier får man ha, men Dumpen drar fantasierna vidare så gäddan vill utföra fantasierna. Fantasier får man ha, annars skulle en som skriver kriminalroman behöva fängslas. Försök till mord skulle man kunna kalla det.
Citera
2024-04-01, 23:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Främst att avskräcka de som sysslar med sånt här på nätet. För inget utom rädslan att outas för vad de verkligen är och gör verkar kunna stoppa dem. Gissningsvis.
En av de som sysslar med sånt här, är just Dumpen.
Citera
2024-04-01, 23:14
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Jag tror inte heller att de vill ha snuskgubbar på jobbet men många här verkar inte förstå hur det fungerar med anställningar i Sverige och det är skillnad på vad man vill och vad man kan. Det är inte bara att göra ”lite omplaceringar” eller ”ta lite böter” för att man känner för det. Det är möjligt för fast ansatta på en del arbetsplatser att behålla sitt jobb oavsett vad chefen tycker eller försöker göra. ”Lite böter” kan om det vill sig vara flera x årslöner plus extra för kränkning, sveda och värk osv. Fejka arbetsbrist för att flytta en viss anställd är också onödigt jobbigt om det är ett stor arbetsplats eftersom du kanske då också måste omplacera fem andra samtidigt och då saknar personal som behövs på nåt ställe. Vi ska faktiskt vara glada för att vi har anställningsskydd oavsett om snuskgubbar är äckliga och man helst inte vill jobba med dom.
Men att få karlsson att förstå det du skriver är omöjligt. Han vill inte förstå. I Ryssland och Venezuela skulle karlsson fungera. Men du försökte ändå på ett pedagogiskt sätt. Men inte karlsson.
Citera
2024-04-01, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De kommer för att göra något som räknas som våldtäkt av minderårig, har du inte fattat det?
Så de hade blivit dömda om det hade blivit som de ville och om de hade åkt fast.

Så nej det är inte så långsökt att se det som försökt till våldtäkt.

Ja men nu får du väl stila dig. Det är ju en jävla skillnad på att du i första inlägget basunerar ut att det är en lag som tituleras försök till våldtäkt på gång tills att du svänger i varenda inlägg till att omdefiniera. Det du jagar efter måste vara något annat som har med antingen förstadiet dvs kontaktsökandet med barn och framåt att göra men knappast gällande våldtäkt i sig. Det var därför jag bad dig om källa på detta men det är ju redan utrett att du ingen hade. för just lag om våldtäkt finns redan serru och den kan du applicera vare sig det gäller barn eller vuxna. Och nej jag tror def aldrig att det kommer att komma något som heter försök till våldtäkt.
Citera
2024-04-01, 23:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Men att få karlsson att förstå det du skriver är omöjligt. Han vill inte förstå. I Ryssland och Venezuela skulle karlsson fungera. Men du försökte ändå på ett pedagogiskt sätt. Men inte karlsson.

En del gäddor kanske lämnar arbetsplatsen av fri vilja.
Skammen att visa sej där efter uthängningen är nog stor.
Citera
2024-04-01, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Tack för ditt inlägg. Det som du skriver är precis som jag känner och tycker. Du skriver lugnt och sakligt utan hat och hot. Det här är det mest nyanserade och kloka inlägg som har skrivits i den här tråden. Jag hoppas att mitt inlägg får vara kvar.

tack själv Ja vi är nog några stycken som känner ungefär samma sak och ser det på ungefär samma sätt skulle jag tro. Kul att det även var som du känner. Vi får följa detta framåt.
Citera
2024-04-01, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En del gäddor kanske lämnar arbetsplatsen av fri vilja.
Skammen att visa sej där efter uthängningen är nog stor.

Jag jobbar fortfarande kvar på mitt jobb. Ingen säger något .
Citera
2024-04-01, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen planterar fantasier i vissa, och för de som råkar ut för det typ justitiemord. Fantasier får man ha, men Dumpen drar fantasierna vidare så gäddan vill utföra fantasierna. Fantasier får man ha, annars skulle en som skriver kriminalroman behöva fängslas. Försök till mord skulle man kunna kalla det.

Ja jag vet det är bedrövligt hur det går till för närvarande med statens goda minne. Men det kommer att ske någonting ska du se för så här kommer det inte att kunna fortgå. Som läget är nu så öppnar det ju även upp för annat där folk tycker och tänker om saker. Det är ju bara att skaffa ett utgivningsbevis och sätta igång. vilken är nästa grupp att hängas ut? Nej skulle inte tro det va.
Citera
2024-04-01, 23:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
På tiden att lära om och ifrågasätta sina medeltida sociala övergeppsarv, för flickornas och pojkarnas skull.
De medeltida vanorna är de som passar människan bäst, det är dessa vi i grunden är skapade för. Men de vanorna kan bli komplicerade i kombination av nya vanor. Vi kan inte nu i tiden bara använda oss av gamla vanor, då tekniken kommer in, och gamla vanan att ragga ihop med internet blir inte bra, som vi sett.

Diverse moralpredikan har alltid funnits och ändras vareviga generation, det Dumpen moralpredikar om fanns inte förr som moraltänk. För gick man på barn med moraliserade nästan helt undantagslöst, tur det inte är så nu.

Förr var det barnen man krävde omsorg av, ekorren som satt i granen var det barnen som skrämde och skadade. Tänk på det att det är ert fel ni barn att djuren störs, att den vuxne far runt i skogen med fyrhjuling, det talar vi tyst om.
Citera
2024-04-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ja men nu får du väl stila dig. Det är ju en jävla skillnad på att du i första inlägget basunerar ut att det är en lag som tituleras försök till våldtäkt på gång tills att du svänger i varenda inlägg till att omdefiniera. Det du jagar efter måste vara något annat som har med antingen förstadiet dvs kontaktsökandet med barn och framåt att göra men knappast gällande våldtäkt i sig. Det var därför jag bad dig om källa på detta men det är ju redan utrett att du ingen hade. för just lag om våldtäkt finns redan serru och den kan du applicera vare sig det gäller barn eller vuxna. Och nej jag tror def aldrig att det kommer att komma något som heter försök till våldtäkt.

Jag har inte basunerat ut någonting!
Dumpen finns ju delvis för att driva fram en bättre lag
Det är redan olagligt att ligga med minderåriga
Och att lagen tolkas flat i svenskmaner är ju en sak.
Det räknas som våldtäkt av barn om du ligger med en minderårig
Och vad du känner är helt ovesäntligt
Citera
2024-04-02, 01:02
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Ok du är pedofil, hoppas du blir tagen av dumpen. =)

Nej, jag är inte pedofil och kommer inte bli tagen av Dumpen. Du däremot....
Citera
2024-04-02, 02:50
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De kommer för att göra något som räknas som våldtäkt av minderårig, har du inte fattat det?
Så de hade blivit dömda om det hade blivit som de ville och om de hade åkt fast.

Så nej det är inte så långsökt att se det som försökt till våldtäkt.

Citat:

Gäddorna skulle ha förövat våldtäkt mot barn (fullbordat brott), om det hade varit ett verkligt barn och de hade satt sina planer i verket. Nu är det inte (och var aldrig fråga om) ett verkligt barn och därmed saknas en objektiv förutsättning för fullbordat brott.

Denna objektiva förutsättning (verkligt barn) måste föreligga, eller vara utesluten av en tillfällighet, för att försök till våldtäkt mot barn (som är straffbelagt) ska bli aktuellt. Att Dumpens fiskare spelar barn, träff bestäms och gäddan dyker upp bara för att möta Sara och Patrik, är inte att betrakta som ”utesluten av en tillfällighet” i lagens mening.

Det räcker alltså inte med att gäddan tror att det är ett barn för att det ska bli fråga om försök till våldtäkt mot barn, när den objektiva förutsättningen ”verkligt barn” inte är för handen. En ändring av lagen på den punkten, det vill säga att bara straffa uppsåtet (tron att det är ett barn) kommer aldrig att ske: de straffrättsliga försöksreglerna måste vara generellt utformade och gälla lika för alla brott. Det har med rättssäkerhet och förutsebarhet i rättsordningen att göra.

Att blott straffbelägga uppsåtet, den subjektiva förutsättningen för brott, skulle i förlängningen innebära att rena tankar kriminaliserades, vilket inte torde vara förenligt med det allmänna rättsmedvetandet. Det skulle i praktiken betyda att det till exempel vore brottsligt försök till mord om man verkligen är så korkad att man i sanning/bevisligen tror sig mörda någon genom att knäppa med fingrarna framför vederbörande.

Nej, det som diskuteras, och det Dumpen i första hand vill, är att dagens groomingregel vidgas så att det gäddorna gör idag blir kriminaliserat i framtiden, inte som försök till våldtäkt mot barn utan som kontakt med barn i sexuellt syfte. Det skulle vara juridiskt möjligt att straffbelägga gäddornas beteende som (det fullbordade) brottet kontakt med barn i sexuellt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in